وزیر آموزش و پرورش زیر تیغ نمایندگان می رود
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری درباره وضعیت مدارس و کمبود معلم گفت: مجلس جلسه غیررسمی با وزیرآموزش و پرورش برگزار میکند.
کمبود معلم در کشور تبعات جدی و گستردهای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانشآموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم میتواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود. این موضوع نه تنها برای آینده دانشآموزان بلکه برای آینده کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید تلاش کرد تا شرایطی برای جذب و حفظ معلمان بهبود یابد و از آنها حمایت کرد.
ماه مهر ۱۴۰۲ رو به پایان است و طبق اظهارات برخی نمایندگان و انتقادات و تذکراتی که این روزها در صحن علنی به وزیر آموزش و پرورش میدهند، ۲۳ هزار کلاس درس در کشور معلم ندارند و بسیاری از دانشآموزان هنوز کتب درسی را لمس نکردهاند! مسئلهای که منجر به جمعآوری امضا به منظور طرح استیضاح صحرایی شده است؛ چراکه مقوله کمبود معلم مسئلهای نیست که وزیر آموزش و پرورش را غافلگیر کرده باشد و نتواند این کمبود معلم را با آغاز سال تحصیلی پیشبینی و مدیریت کند.
وی با بیان اینکه گزارش نظارتی در حال تنظیم است، گفت: این جلسه با حضور رییس سازمان استخدامی خواهد بود؛ سعی می کنیم روز یکشنبه پیگیری کنیم.
حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکرش خطاب به رئیس مجلس گفت: شما از قول وزیر آموزش و پرورش گفتید مشکل کمبود معلم در تمام مدارس حل شده اما این اتفاق رخ نداده است ضمن اینکه علاوه بر کمبود معلم، افراط و تفریطی در پذیرش آموزگار صورت می گیرد که باید بعدا مجلس جمع کند.
وی ادامه داد: مشکل دیگر تامین مستخدمین مدارس است؛ چطور یک مدرسه با ۳۰۰ دانش آموز حتی یک مستخدم ندارد؟
حاجی دلیگانی وضعیت آموزش و پرورش را نامناسب خواند و افزود: سالیان سال است که سازمان استخدامی اجازه استخدام معلم نداده است؛ کسی جوابگو نیست و شناخت درستی از آموزش و پرورش هم وجود ندارد.
نظر شما