جنس فرهنگیان جور شد / دیگر کمبود معلم نداریم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اعلام نتیجه نهایی آزمون استخدام دبیری خبر داد و گفت: کمبود معلم در کلاس‌های درس با اضافه تدریس همکاران رفع شده و پایان مهر هم پذیرفته‌شدگان آزمون دبیری به کلاس‌های درس می‌روند.

جنس فرهنگیان جور شد / دیگر کمبود معلم نداریم

کمبود معلم در کشور تبعات جدی و گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانش‌آموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم می‌تواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود. این موضوع نه تنها برای آینده دانش‌آموزان بلکه برای آینده کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید تلاش کرد تا شرایطی برای جذب و حفظ معلمان بهبود یابد و از آن‌ها حمایت کرد.

محمد مهدی کاظمی امروز درباره کمبود معلم در مدارس اظهار کرد:همه تلاش این بود که بتوانیم با توجه به دیر برگزار شدن آزمون استخدام دبیری، نتیجه را زودتر جمع‌بندی کنیم که همه پیگیری‌ها هم صورت گرفته و تقریبا کانون ارزیابی‌ها تا آخر شهریور به پایان رسید.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان مهر اعلام نتیجه رسمی آزمون استخدام دبیری را داشته باشیم، افزود: سازماندهی کلاس‌های درس انجام شده و مشخص است که پذیرفته‌شدگان در کدام مناطق شاغل می‌شوند، در این خصوص فقط افراد هنوز مشخص نشده‌اند.

بهره‌مندی از معلمان شاغل و بازنشسته به صورت اضافه تدریس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: تا زمانی که معلمان جدید هم که از آزمون دبیری مشخص می‌شوند، از افرادی دیگری مانند همکاران شاغل و بازنشسته به صورت اضافه تدریس بهره‌مند شدیم و همچنین مشارکت کادر مدرسه برای اجرای آموزش را هم داریم.

کاظمی عنوان کرد: پایان مهر ساماندهی دبیران و هنرآموزان جدید انجام می‌شود، اکنون هم به گونه‌ای سازماندهی شده که کلاس درسی خالی از معلم نباشد، اکنون هم کمبود برای تعدادی است که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند و نام آنها هنوز مشخص نشده که این مشکل رفع می شود و اکنون هم کلاسی خالی از معلم نیست.

آزمون استخدام دبیری در روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد که به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیش از ۳۲۵ هزار نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر جذب خواهند شد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    توگفتی وماهم باورکردیم

  • ناشناس

    به مدارس دخترانه درشهرزنجان دبیر مرد دادن برای تدریس این جوری حل کردن زمان روحانی بود الان همه یقه جر می دادن.

  • ناشناس

    بر دروغگو لعنت ما خودمون شاهدیم که معلمان بدلیل پرداخت نشدن مطالبات اضافه کار نمیگیرند و شاهدیم که چند هزار کلاس درس معلم ندارند.

  • ناشناس

    فقط میگم گور آموزش و پرورش رابه آب دادید

  • بازنشسته

    سلام دخترم معلم خرید خدمات است با کار سنگین ونداشتن معیشت زندگی تقاضا دارم از آقای قالیباف که کد پرسنلی برای آنهایی که سابقه۷ ساله دارند قرار بدهند

  • زن

    من۷ساله که بازنشست شدم .دبیر ادبیات فارسی ومطالعات بودم چندسال بیماری سرطان گرفتم وامسال چون حالم خیلی بهترشده همکارم بهم زنگ زدودیدم خیلی کمبود دبیر دارن به شکرانه حالم خوبه گفتم ثواب داره وبچه ها بی معلم نباشن ، سرگرمی هم داشته باشم وقتم بیهوده نگذره ۳روز درس گرفتم وتقریبا اکثربازنشسته ها دارن میان سرکار ..ولی اولا ما دیگه سنی ازمون گذشته .بعدم اینکه ما شکرخدا حقوق خودمون روداریم ودیگه اینکه جوونای تحصیلکرده بیکارن .دستشون خالیه ! آخه چرا جوونارو نمیگیرین سرکار ؟ این همه کمبود معلم ودبیر داریم الان یک ماه ازسال گذشته وهنوز مدرسه ما واسه ۳...۴ درس دیگه دبیر نداره وچیزی حدود ۴...۵ کلاس بی معلم هستن ! آخه این چه وضعیه ؟ دولت فکر چی رومیکنه که جوونای تحصیلکرده رو سرکار نمیگیره ؟ نکنه بودجه وحقوقشون رونداره ؟تازه حقوق مابازنشسته هاروهم درست وحسابی نمیدن .معلوم نیست کی میدن ؟! این همه مملکت ثروت داره .هزینه چی میشه ؟!

  • ناشناس

    این همه نیرو درادبیات آموزش وپرورش ونیرو های ستاری آموزش وپرورش درادبیات شهرستان وادارت کل و وزارتخانه چه کاری انجام می هند که بیش از نیمی از از آنان بیکار و مفت خور هستند وعملا کاری انجام نمی‌دهند این ها رو بفرستن کلاس درس در ادارات و ستاد چه کار مثبتی انجام می‌دهند که اصلا ب جسدشان نیازی نیست فقط دکور هستند و عروسک آزمایشی تشریفاتی متاسفم بر این وزیر بچه روستا که خودش را کارآمد معرفی کرده .

  • ناشناس

    ما اصلا کمبود معلم ن آریم بلکه ماتادور نیاز داریم حتی دوبرابر نیاز معلم داریم که اکثر کسایی که برای معلمی استخدام شده اند به آنها شعله های کادب وبیربطی دیگر محول شده که هیچ کارایی ندارند که بماند بلکه سبب ایجاد مشکلات عدیده ای نیز شده‌اند که باید با مدیریت قاطع ودرس ت این معطل حل و وصل بشه

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر