دانش آموزان | مدارس | فرهنگیان | آموزش و پرورش

طلاب و فرهنگیان با هم همکار شوند / دولت از ظرفیت طلبه ها استفاده کند

سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز در یادداشتی نوشت: بخشی از منابع ملی و بودجه کشور صرف پیشگیری از جرایم می‌شود. سهم قابل توجهی از این اعتبارات باید در حوزه نماز نسل نو هزینه شود، زیرا قرآن با صراحت می‌فرماید؛ ان الصلاه تنه‌ی عن الفحشاء والمنکر امروزه امور نماز نسل نو از کمبود منابع رنج می‌برد. افراد غافل از معارف الهی و بی نماز بیشتر در معرض خطر انحراف و انحطاط قرار می‌گیرند. راهبرد‌ها و برنامه‌های پیشگیری از جرایم نیاز به تحول و نوسازی دارند.

طلاب و فرهنگیان با هم همکار شوند / دولت از ظرفیت طلبه ها استفاده کند

ضرورت پرورش دینی دانش آموزان در مدارس از جمله موضوعات مهم و حیاتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد. پرورش دینی در دانش آموزان به عنوان یکی از رکن های اسلام می‌تواند راه حلی برای مواجهه با مسائل روزمره باشد و به آن‌ها کمک کند تا با اصول و مقررات دینی و علوم انسانی بیشتر آشنا شوند. همچنین، پرورش دینی به دانش آموزان کمک می‌کند تا ارزش‌های انسانی مهمی مانند خدمت به جامعه، احترام به دیگران، اخلاق و اعتقاد به مسئولیت‌پذیری را جلوه دهند. در مجموع، پرورش دینی باعث می‌شود که دانش آموزان دارای اخلاقیات قوی و روحیه انسانی برتری باشند و به عنوان شهروندانی سازنده و مفید در جامعه فعالیت کنند.

با توجه به این موضوع سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز در یادداشتی به ده گام برای تحکیم جایگاه اقامه نماز پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم:

در صدا و سیما اتاق فکر نماز نسل نو تشکیل دهند و با بهره گیری از تمکن رسانه ملی مستقیم و غیر مستقیم در آموزش معارف نماز اقدام کنند. پخش هنرمندانه نماز دانش آموزان و دانشجویان آثار مثبت دارد. هنرمندی که با آگاهی و با زبان عاطفی در قالب شعر و سرود و نمایش و فیلم دلیل و اهمیت اقامه نماز را به فرزندان ملت آموزش می‌دهد، به رسالت و تعهد اجتماعی و دینی خوبش التزام دارد. رسانه ملی باید در ابن عرصه نوآوری کند.

علما و روحانیون بالاخص نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه و جماعت با تاسی به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی راهی مدارس و دانشگاه‌ها شوند و امامت نوجوانان و جوانان را بر عهده بگیرند. با نسل نو گفتگو کنند و به شبهات و پرسش‌های آنان پاسخ دهند.

دولت خدمتگزار هزینه ایاب وذهاب امامان جماعت مدارس را بدون تأخیر پرداخت کند و مشوق‌های کافی را برای استمرار خدمت طلاب طرح امین را فراهم آورد. هر دو گروه سال گذشته معذب بوده اند. هر چند چشمداشت چندانی هم ندارند و به کم قناعت می‌کنند.

بخشی از منابع ملی و بودجه کشور صرف پیشگیری از جرایم می‌شود. سهم قابل توجهی از این اعتبارات باید در حوزه نماز نسل نو هزینه شود زیرا قرآن با صراحت می‌فرماید؛ ان الصلاه تنه‌ی عن الفحشاء والمنکر امروزه امور نماز نسل نو از کمبود منابع رنج می‌برد. افراد غافل از معارف الهی و بی نماز بیشتر در معرض خطر انحراف و انحطاط قرار می‌گیرند.راهبردها و برنامه‌های پیشگیری از جرایم نیاز به تحول و نوسازی دارند.

 

منبع: انتخاب
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    عجب گلی کاشت اقای وزیرمن از همین جا روطتاهای اصفهان شکایتت میکنم به خداوند قادر متعال ۳۰ سال از حقوقم برداشت کردی همه ساله بعد یکسال وزرای قبلی پرداخت می کردند شما که امدی الان ۱۵ ماه گذشت ریال پرداخت نکردی.نیاز دارم شدیدا به دکتر به پول به کی بگیم.شما از شانس میگی.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر