رتبه بندی فرهنگیان | فرهنگیان | فرهنگیان بازنشسته
بریز و بپاش دولت برای فرهنگیان / رتبه بندی چقدر خرج روی دست دولت گذاشت؟
وزیر آموزش و پرورش گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای رتبهبندی معلمان تخصیص یافت.
رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.
در همین راستا وزیر آموزش و پرورش گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای رتبهبندی معلمان تخصیص یافت.
رضامراد صحرایی عصر روز گذشته جمعه در آیین بهرهبرداری از هنرستان دارالفنون سیمان زاوه افزود: اهمیت این رقم بدان معناست که بعد ۱۰ سال و با وجود محدودیت منابع مالی کشور، تخصیص یافته و آثار مثبت آن به زودی مشخص خواهد شد.
وی سال ۱۴۰۲ را ازحیث جذب معلم تاریخی توصیف کرد و گفت: نزدیک به ۷۵ هزار معلم جدید وارد بدنه نظام تعلیم و تربیت شدند و این درحالی است که تمام دستگاههای اجرایی کمتر از ۱۰ درصد این میزان جذب داشتند.
صحرایی افزود: نیمه نخست امسال نیز آزمون استخدامی داشتیم و نیمه دوم سالجاری نیز، استخدام مربیان پرورشی و دبیران مشاوران و سلامت خواهیم داشت.
وزیر آمورش و پرورش گفت: دولت سیزدهم که به دولت جبرانها لقب گرفته، تمام اهتمام خود را بر این گذاشته است و لذا معلمانی که امسال وارد آموزش و پرورش شدند، با کیفیتترین معلمان بعد انقلاب هستند و روند جذب آنها گواه این ادعاست.
صحرایی بیان کرد: در آزمون جذب معلم برای مقطع ابتدایی ۵۳۵ هزار نفر شرکت کردند و ظرفیت جذب تنها ۲۸ هزار نفر بود و بسیاری از جذبشدگان و جاماندگان با کیفیت و بسیار زحمت کشیده بودند.
وی افزود: نیروهایی که وضعیت استخدامی پایدار ندارند و از گذشته به این دولت رسیده و همچنین برای استخدام نیروهای خرید خدمات که سالها خدمت کردند، با ضریب در آزمون استخدامی امتیاز قایل خواهیم شد و در عین حال قانون اجازه نمیدهد کسی به غیر از مسیر استخدام، وارد بدنه نظام تعلیم و تربیت شوند.
وزیر آمورش و پرورش در بخش دیگری با بیان اینکه مهارت آموزی از دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: بر این اساس در برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد دانشآموزان کشور، به سمت کسب رشتههای فنی و حرفهای هدایت خواهند شد.
صحرایی افزود: پیام این اقدام مهم آن است که موضوع مهارتآموزی باید به دغدغه همه دستگاه های فرهنگی اجتماعی تبدیل شود.
وی توسعه هنرستانها در مناطق محروم و کمبرخوردار را نشان از امیدآفرینی دانست و گفت: در برنامه ششم سهم خراسان رضوی به سوی مهارت آموزی ۴۵ درصد در نظر گرفته شدهبود که به ۴۷ درصد نیز رسید و این بدان معناست که رسیدن در برنامه هفتم توسعه به ۵۰ درصد، کار سختی نیست.
نظر شما