رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با تیتر کوتاه:

کاهش کیفیت قطعات خودرو؛ شایعه یا واقعیت؟

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان کاهش کیفیت قطعات خودرو را تکذیب کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها در قطعات خودرو ارتباطی به کیفیت آنها ندارد و اگر قرار باشد کیفیت قطعات خودرو کاهش یابد بلافاصله روی خودرو تاثیر می‌گذارد و خودرو را متوقف می‌کند.

کاهش کیفیت قطعات خودرو؛ شایعه یا واقعیت؟

این روزها صحبت درباره کاهش کیفیت قطعات خودرو به شدت افزایش یافته است. خریداران خودرو هم اکثریت نسبت به این موضوع شاکی هستند. اما پشت پرده ماجرا چیست؟ برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با محمدرضا نجفی‌‎منش رئیس انجمن همگن قطعه سازان انجام دادیم.

محمدرضا نجفی‌‎منش در گفت‌وگو با تیتر کوتاه، اظهار کرد: قطعه‌سازان از روی استانداردی که برای آنها از سوی خودروسازان تعریف شده است، اقدام به تولید قطعه می‌کنند و بعد از انجام مراحل تولید، بازرسان خودروسازان کیفیت آن‌ها را چک و تایید می‌کنند؛ بنابراین امکان کاهش کیفیت در حد صفر است.

نجفی-منش

به گفته وی کاهش کیفیت قطعات خودرو از سوی واردکنندگان خودرو مطرح می‌شود و برای توجیه واردات خودرو این شایعات را مطرح می‌کنند.

رئیس انجمن قطعه‌سازی درباره کمبود قطعات خودرو در بازار گفت: کمی قطعات به دلیل اختلاف قیمت است و درحال‌حاضر بیشتر تقاضاها در بازار کاذب است، برخی قطعات را خریداری می‌کنند تا بعد گران‌تر‌آن‌ها را بفروشند.

وی افزود: سال گذشته ۷میلیون معامله خودرو توسط پلیس ثبت شده است که ۶ میلیون از آن تولیدات خارج از کارخانجات تولید خودرو بوده و تنها یک میلیون از آن تولید کارخانجات خودرو بوده است وهیچ کسی هم نه دخالت در قیمت‌ها داشته و نه مشتری احضار نارضایتی کرده است و اگر دولت مردم را به حال خود بگذارد، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و تیراژ خودرو هم افزایش پیدا خواهد کرد و تقاضاهای کاذب هم به شدت افت خواهد کرد.

نجفی‌منش با بیان اینکه درحال‌حاضر نزدیک به ۵۰۰ هزار خودرو وجود دارد که فروش رفته؛ اما استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: ما از دولت ارز نمی‌خواهیم ولی این اجازه را می‌خواهیم که با ارز موجود در بازار فعالیت کنیم.

وی افزود: بر اساس آمار بین ۱۰ تا ۶۰ میلیارد دلار ارز در دست مردم است و براساس اعلام بانک مرکزی سالانه ۱۱ میلیارد دلار ارز از شبکه بانکی خارج شده است که بخشی از آن از کشور خارج و بخش دیگر در دستان مردم و در داخل کشور است. حالا اگر دولت اجازه دهد ما بدون انتقال ارز مواد اولیه را تامین کنیم و مطابق ارز آزاد بفروشیم، هم قیمت خودرو کمتر خواهد شد و هم میزان تولید افزایش پیدا می‌کند و از میزان فشار ارزی به دولت نیز کاسته خواهد شد.

نحفی‌منش ادامه داد: علت اینکه تا به حال خودرویی هم وارد کشور نشده بود به علت کمبود ارز در کشور بوده است و مطمئن باشید اگر مشکل کمبود ارز برطرف شود هیچ معطلی برای واردات خودرو نخواهد بود.

او درباره واردات خودروهای کارکرده نیز اظهار کرد: واردات خودروی کارکرده اصلا مورد تایید ما نیست؛ چون اگر خودرو نو وارد شود خودروهای موجود خارجی در کشور به عنوان خودروی کارکرده تلقی می‌شوند و از طرف دیگر تامین قطعات یدکی این خودروها به شدت مشکل‌زا می‌شود و چون این خودروها نمایندگی در ایران ندارند، قطعات آنها باید از خارج تامین شود.

وی یادآور شد: البته ما قطعات خودروهای خارجی را نیز در داخل تولید می‌کنیم اما آن خودروهایی که نمایندگی در داخل کشور دارند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر