قیمت بلیت هواپیما | سازمان هواپیمایی | بلیت هواپیما
سرنوشت ناوگان هوایی چیست؟ / افزایش هواپیماهای زمین گیر شده
مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشور گفت: درحالحاضر ۱۳۴ فروند هواپیما بیش از دو سال زمینگیر هستند.
علت اصلی زمینگیر شدن هواپیماها میتواند به دلایل فنی یا عوامل محیطی باشد. عوامل فنی ممکن است شامل مشکل در سیستمهای ناوبری، موتورها یا سایر تجهیزات هواپیما باشد. همچنین عوامل محیطی نظیر هواشناختی، شرایط آب و هوایی غیرمنتظره، یخزدایی ناکافی یا حتی خطاهای انسانی نیز میتوانند بر زمینگیر شدن هواپیماها تأثیرگذار باشند. در نهایت، ترکیبی از این عوامل ممکن است منجر به زمینگیر شدن ناخواسته یک هواپیما گردد.
محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی امروز (۲۱ آذرماه) در نشست خبری با تاکید بر اینکه ۱۳۴ فروند هواپیمای بیشاز دو سال زمینگیر در کشور موجود است، گفت: در کشور شرکتهایی وجود دارند که میتوانند نیازهای مصرفی و اقلام مورد نیاز صنعت هوایی را تأمین کنند اما درحالحاضر ۱۳۴ فروند هواپیما بیش از دو سال زمینگیر هستند.
رئیس سازمان هواپیمایی در ادامه تاکید: در این زمینه هرچه تنوع داشته و عمق دهی داشته باشیم، افزایش تابآوری و توسعه ناوگان اتفاق خواهد افتاد و این موضوع، ضمن رعایت استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری یک ضرورت است.
وی گفت: از زمانی که آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در سال ۹۴ مطرح شد حذف یارانه سوخت هواپیما هم مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون نیز در حال بررسی است. باید توجه کنیم که در بخش غیرنظامی، سوخت هوایی غیریارانهای در اختیار ناوگان باری، شرکتهای هواپیمایی خارجی، شرکتهای هلیکوپتری، سوخت آزاد مصرف میکنند و فقط شرکتهای داخلی سوخت لیتری ۶۰۰ تومان مصرف میکنند که تنها مزیت رقابتی شرکتهای داخلی با شرکتهای خارجی همین موضوع است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر امروز با رعایت قیمت تعیین شده توسط ستاد تنظیم بازار حرکت کنیم، نرخ سوخت مورد تأیید ما است اما اگر ناوگان تجاری داخلی از قیمتگذاری دستوری خارج شود، باید قیمت سوخت هم متعادل و توسط کمیسیون اقتصادی ابلاغ شود.
وی در خصوص تأمین قطعات هواپیما گفت: ۲ هزار قطعه مربوط به صنعت هوایی توسط دانشبنیانهای داخلی طراحی و ۳۰۰ هزار قطعه تولید شده است و این شرکتها در نمایشگاه حضور دارند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در اجلاسای کن ایکائو، بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در سطح وزارت هوانوردی و سازمان هواپیمایی شرکت کردند، در حاشیه اجلاس جلسات متعددی با نمایندگان اروپا و امریکای لاتین برگزار و دغدغه تأمین سوخت را با طرفین مطرح کردیم. هم اکنون نیز در ایران هیچ مقصد پروازی نداشته که با طرف مقابل تفاهمنامه نداشته باشیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: با وزیر هوانوردی عربستان و رئیس سازمان هواپیمایی این کشور، توافقنامه دو طرفه در حوزه هوانوردی منعقد شد؛ با توجه به درخواست از سوی ایران برای شروع پروازهای حج عمره، مذاکراتی با عربستان انجام شد و در گام اول شرکتهای هما و معراج این پروازها را به زودی انجام خواهند داد، برای گامهای بعدی هم برای افزایش پروازهای عمره، تمتع و برنامهای تجاری توافقاتی شد.
محمدیبخش ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون تعداد نشست و برخاستهای ناوگان افزایش یافته است.
وی گفت: تا پایان آذر تعداد ناوگانی که عملیاتی و وارد ناوگان میشود اعلام رسمی خواهد شد.
نظر شما