سن بازنشستگی | حقوق بازنشستگی | همسان سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان چند درصد بالا می رود؟

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از اخبار مهم این روزهاست که وضعیت آن برای بازنشستگان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

حقوق بازنشستگان چند درصد بالا می رود؟

بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ میانگین رشد حقوق کارکنان دولت و حقوق بازنشستگان در سال آینده  ۱۸ درصد خواهد بود.

وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده دغدغه اصلی این روزهای این قشر جامعه است، موضوعی که با توجه به اظهارنظرهای متعدد دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هاله ای از ابهام قرار گرفته و بازنشستگان را تا حدود زیادی سردرگم کرده است.

در این میان خبری درباره افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان کارگری توسط سازمان تامین اجتماعی به این سردرگمی بیشتر دامن زده است.

موضوع مهمی که یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه به تازگی درباره آن توضیح داده است. احمد راستینه هفشجانی، عضو کمسیون تلفیق بودجه  با تاکید بر پیش بینی احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ گفت: «یکی از دغدغه‌های نمایندگان که در زمان بررسی کلیات در صحن علنی مجلس به آن پرداخته شد، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بود. البته نمایندگان در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ضریب افزایش ۴۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در سال آینده و به تناوب آن افزایش ۳۰ درصدی تا ۲ سال بعد را در دستور کار خود قرار دادند که منابع آن در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.»

نکته مهم و البته قابل تامل در این باره نهاد تصمیم گیرنده درباره میزان افزایش حداقل مستمری بازنشستگان کارگری است که به تصمیمات مزدی شورایعالی کار بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده‌ درباره آن سازمان تامین اجتماعی ا‌ست.

با این حال رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری هم در گفت‌و‌گویی که با ایسنا داشته است، ضمن اشاره به جزییات همسان‌سازی و درصد افزایش حقوق‌ها در این باره بیان کرده است: «باتوجه به پیگیرهای انجام شده در برنامه هفتم توسعه، اگر موضوع متناسب‌سازی اجرا شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰ درصد شاغل همتراز پرداخت شود که ۴۰ درصد آن باید در سال اول اعمال شود.»

طبق آنچه فیضی‌نژاد اعلام کرده است، میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۷۰ درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰ درصد این ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    اول گفتيد ٢٠ درصد ٢ در صد چه شد ؟

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    سید صولت مرتضوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مورد پاسخ، جواب و توضیح بدهد سازمان تامین اجتماعی با چه حق بدون حکم و رأی دیوان عدالت اداری در اسفند ماه سال 1402 حقوق و مزایای بنده در حکم سال 1401 و 1402 کم کرده است و این کار از نظر قانون غیر قانونی است و هم حقوق و مزایای بنده را علنی دزدی می کند.
    سازمان تامین اجتماعی شعبه بهارستان جاده تهران ساوه شب عید برای بنده مشکل ایجاد کرده است که مبلغ 16/632/789 ریال در فیش حقوق اسنفد ماه سال 1402 از حقوق بنده کسر کردن چرا؟
    کد ملی: 153****901

  • حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد

    حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد

  • حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی

    دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در رسانه ها در سال ۱۴۰۲رسما افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را ۲۰ درصد اعلام کردند ولی اما متأسفانه ۵ الی ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پایمال و ضایع می کنند و هم علنی دزدی می کنند.
    حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی

  • ناشناس

    بعد از گذشت 45 سال از انقلاب اسلامی کمک هزینه مسکن مبلغ 2/000/000 ریال می باشد و متأسفانه اسفند ماه سال 1402 هم کمک هزینه مسکن مبلغ 350/000 ریال کسرکردن و حق سنوات مبلغ 67/135 ریال کسر کردن چرا؟

    فیش مستمری بهمن ماه 1402
    کمک هزينه مسکن 2,000,000 ریال
    حق سنوات 422,951 ریال

    فیش مستمری اسفند ماه 1402
    کمک هزينه مسکن 1,650,000ریال
    حق سنوات 355,816ریال

  • ناشناس

    فیش مستمری بهمن ماه 1402
    کمک هزينه مسکن 2,000,000 ریال
    حق سنوات 422,951 ریال

    فیش مستمری اسفند ماه 1402
    کمک هزينه مسکن 1,650,000ریال
    حق سنوات 355,816ریال

    حقوق و مزایای بنده مانند مستمری، کمک هزینه مسکن، حق سنوات در سال ۱۴۰۱ و هم ۱۴۰۲ در حکم افزایش مستمری بازنشستگی کم شده است چرا؟
    درخواست رسیدگی دارم.

  • ناشناس

    آیا خون کارگران و برخی کارمندان رنگین تر از خون بازنشستگان تامین اجتماعی است در سال 1402 کارگران و برخی کارمندان 15 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 2 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
    عیدی امسال بازنشستگان مبلغ 2 میلیون و 500 هزارتومان اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی به همراه دولت و مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی اهانت و خیانت کردند و اهانت و خیانت می کنند چرا؟

  • ناشناس

    رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویت‌های اصلی دولت نیست و تاکنون هم برای همه ثابت شده است نبوده است.

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر هزینه را که در بیمارستان امام زمان بابت عمل همسرم پرداخت کردم متأسفانه نمی دهد چرا؟ می گوید بیمارستان دولتی است و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی

  • جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی

    مواد غذایی، ۷۰ الی ۱۰۰ درصد گران تر از پارسال/ و این در حالی است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجنماعی رسما در رسانه های ۳۸ درصد اعلام کردند ولی متاسفانه از فروردین الی اسفند ماه سال ۱۴۰۱ فقط ۲۰ درصد عمل و اجرا کردند چرا؟ جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ حقوق و مزایای بنده را مانند مستمری، کمک هزینه مسکن، حق سنوات در سال ۱۴۰۱ و هم ۱۴۰۲ در حکم افزایش مستمری بازنشستگی کم کردن چرا؟ و این در حالی است که به مدت ۱۰ ماه هم سخت و زیان‌آور در حکم بازنشستگی اضافه شده است درخواست رسیدگی دارم.

  • ناشناس

    حق و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی علنی پایمال و ضایع می شود و نمایندگان مجلس هم در خانه ملت هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند و فقط به فکر فلسطین، غزه، لنبان و سوریه وغیره هستند چرا؟

  • کارگر رسمی مخابرات

    اگر شعبه هیات چهارم هیات تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران شکایت بنده را قانونی رسیدگی می کرد و قانون و عدالت را رعایت می کرد و مشکل بنده در سال ۹۴ حل می شد.
    اگر شعبه ۱۰۱ هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران شکایت بنده را قانونی رسیدگی می کرد و قانون و عدالت را رعایت می کرد و مشکل بنده در سال ۹۵ حل می شد.

    واین در حالی است که بنده درشرکت مخابرات شاغل بودم ۲ نامه در سال ۱۳۹۵ در باره شعبه ۱۰۱ هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بازرسی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشتم اما متاسفانه هنوز هم پاسخ و جواب ندادند چرا؟

  • ناشناس

    آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست
    در سال ۱۴۰۲ عیدی شاغلین ۱۵تا ۱۶میلیون تومان/ ولی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شرم آور و تاسف بار است.

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر