مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی صاایران در گفت و گو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

صنعت تجهیزات پزشکی گرفتار ارزهای چند نرخی / رونق بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس

مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی صاایران در مورد تاثیر برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس بر صنعت بیمارستان سازی توضیح داد: برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس هم به ورود تکنولوژی و آخرین دستاوردهای روز دنیا به کشور تاثیر بسیار مثبتی دارد و هم بازارهای صادراتی را پیش روی کشور باز می‌کند.

صنعت تجهیزات پزشکی گرفتار ارزهای چند نرخی /  رونق بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس

استفاده از تجهیزات پزشکی مدرن در صنعت بیمارستان سازی بسیار حیاتی است. این تجهیزات، امکان ارائه مراقبت‌های پزشکی با کیفیت و امن را برای بیماران فراهم می‌کنند. از تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های تصویربرداری، دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار خون و تجهیزات جراحی، به منظور تشخیص صحیح، درمان و پیگیری بیماران استفاده می‌شود. همچنین، تجهیزات پزشکی با استانداردهای بالا به پزشکان و پرسنل درمانی امکان می‌دهد تا بهبودی را زودتر و با دقت بیشتری برای بیماران فراهم کنند. بنابراین، استفاده از تجهیزات پزشکی با کیفیت در بیمارستان‌ها، نقش بسیار مهمی در ارتقاء سطح مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دارد.

دوره جدید نمایشگاه بیمارستان‌سازی ۱۲ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.این نمایشگاه فرصتی برای ارائه جدیدترین دستاوردهای شرکت های فعال در حوزه بیمارستان سازی به ویژه شرکت های تجهیزات پزشکی  است تا بتواند با کمک فعالان حوزه بیمارستان سازی، این صنعت  را هرچه بیشتر به استانداردهای روز دنیا نزدیک کنند. برای بررسی جایگاه بیمارستان های کشورمان از نظر برخورداری از تجهیزات پزشکی به روز و استاندارد، به گفتگو و مصاحبه با آیت تاجی  – مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی صاایران پرداختیم  که در ادامه مطالعه می کنید. 

 در این گفتگو، تاجی، هدف از شرکت در دوره جدید نمایشگاه هاسپیتکس را ارائه توانمندی و دستاوردهای جدید و ارتباط با مشتریان عنوان کرد. وی در خصوص مسئله قدیمی بودن اکثر بیمارستان های کشور و نیاز آن ها به بازسازی گفت: حوزه سلامت در کشور ما حوزه بسیار مهمی است و معمولا بیمارستان‌های ما قالب‌های قدیمی و بافت‌های فرسوده دارند و به همین علت، به صورت سنتی ارائه می‌شوند. این بیمارستان‌ها با استانداردهای روز دنیا فاصله دارند. نمونه اتاق عمل هایی که ما اجرا می‌کنیم، نمونه‌های به روز و با نرخ خیلی مناسبی هستند که می‌توانند در اختیار بیماران و همینطور پزشکان قرار گیرند.

شرکت-صاایران

آیت تاجی جایگاه کشور ما را در صنعت بیمارستان سازی اینگونه توصیف کرد: بیمارستان‌های بافت قدیمی ما از نظر ایمنی‌سازی در جایگاه خوبی نیستند. درحال‌حاضر حدود ۶۰ سامانه مختلف هوشمند وجود دارند که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شوند که بیمارستان‌ها از طریق این سامانه‌ها به صورت مدرن ارائه خدمات را انجام دهند. احتمالا بهترین بیمارستان‌های ما درحال‌حاضر دارای حدود ۲۰ تا ۲۵ سامانه هستند که در این حالت با استانداردهای روز دنیا فاصله دارند.

مدیر عامل شرکت تجهیزان پزشکی صاایران در پاسخ به این سوال که آیا بخش خصوصی انگیزه ای برای سرمایه گذاری در بخش بیمارستان سازی دارند یا خیر، تبیین کرد: مشکل اصلی بحث هزینه‌های ساخت بیمارستان‌ها و برنامه برگشت سرمایه است که با توجه به هزینه‌های درمانی و بیمه‌ها که به شدت بدهکار هستند، مسیر سرمایه‌گذاری سخت خواهد بود اما با این حال روند رشد خوبی را در پیش داریم. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باز هم علاقه مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.

وی همچنین در مورد تاثیر برگزاری این نمایشگاه بر صنعت بیمارستان سازی توضیح داد: برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس هم به ورود تکنولوژی و آخرین دستاوردهای روز دنیا به کشور تاثیر بسیار مثبتی دارد و هم بازارهای صادراتی را پیش روی کشور باز می‌کند. ما با حضور در هاسپیتکس سال ۱۳۹۴ با بازارهای خارجی در کشورهای همسایه آشنا شدیم. پروژه‌های مربوط به حدود ۱۹ اتاق عمل در کشور عراق، ازبکستان و روسیه را به عهده گرفتیم. عمده صادرات ما مربوط به تجهیزات پزشکی است.

آیت-تاجی

 تاجی در پایان به نقش دولت در حمایت از حوزه بیمارستان سازی اشاره کرد و گفت: عمده مشکل ما در زمینه تجهیزات پزشکی وجود ارزهای چند نرخی است. ما ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، ارز تالار اول و دوم و همینطور ارز نیمایی داریم و وجود ارزهای چند نرخی، چالش اساسی بخش تجهیزات پزشکی است که با حذف این اصل، بازار می‌تواند فعالیت پایدارتری داشته باشد و شرکت‌ها هم در مقابل حساب شده عمل خواهند کرد. مشکل بعدی بیشتر شرکت‌های تجهیزات پزشکی، بحث عدم نقدینگی بیمارستان‌ها است که گاها تسویه فاکتورها با شرکت‌ها تا بیش از یک سال به طول می‌انجامد که در این شرایط تورمی کشور به شرکت‌ها فشار خیلی زیادی را وارد می‌کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر