رتبه بندی رتبه بندی | فرهنگیان | آموزش و پرورش | رتبه بندی فرهنگیان
دستاورد بزرگ دولت برای فرهنگیان / دولت سیزدهم معلمان را پولدار کرد
مشاور مدارس متوسطه گفت: رتبهبندی، منشا خوبی برای افزایش انگیزه و بهروز شدن معلمان است تا بتوانند موفقیتهای خوبی را به دست بیاورند چراکه برای برقراری عدالت، این موفقیتها در رتبهبندی دیده شده است.
رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.
قدرت عابدی مشاور مدارس متوسطه اظهار کرد: «رتبهبندی معلمان در مجموع، یک موفقیت خیلی بزرگی بود که دولتهای قبلی نتوانسته بودند به مرحله اجرا دربیاورند اما در دولت سیزدهم به مرحله اجرا درآمد.»
وی تصریح کرد: «مسلماً اجرای رتبهبندی معلمان نیز مثل همه برنامههای دیگر مزایا و معایبی داشت اما در کل میتواند چشمانداز خیلی خوبی داشته باشد.»
عابدی خاطرنشان کرد: «رتبهبندی، یک منشا خوبی برای افزایش انگیزه و بهروز کردن معلمان یعنی تلاش معلمان برای اقدام به پژوهش، مطالعه، تالیف کتاب، مشارکت فعال در جلسات مربوط به شغل خودشان و... است تا بتوانند موفقیتهای خوبی را به دست بیاورند چرا که این موفقیتها در رتبهبندی دیده شده و به نوعی وقتی رتبهبندی به درستی اجرا شود، عدالت برقرار میشود.»
این روانشانس با اشاره به فعالیتهایی از جمله مطالعه، تالیف، پژوهش، مشارکت در برنامههای اقدامپژوهی و دیگر برنامهها توسط برخی همکاران فرهنگی افزود: «وقتی تفاوتها دیده شود، باعث میشود تا آنهایی که تلاش زیادی میکنند، اظهار رضایت بیشتری بکنند و رضایت پرسنل یک سازمان، مساوی با موفقیت و پایدارتر بودن آن سازمان است.»
وی گفت: «رتبهبندی معلمان تا الان خیلی خوب بوده و هر چند اشکالاتی هم داشت اما امید است که اشکالات و ضعفها در برنامهها و مراحل آتی برطرف شود و با توجه به چشمانداز خوبی که برای رتبهبندی متصور است، نتایج خوبی رقم بخورد.»
عابدی گفت: «رتبهبندی به لحاظ شرایط اقتصادی و اجتماعی از نظر مالی شاید چشمگیر نباشد اما دیده شدن فعالیتهای معلمان در آن خیلی مهم است و احساس تفاوت داشتن کسانی که بیشتر از دیگران تلاش میکنند خیلی مهم است که این امر در رتبهبندی اتفاق افتاد.»
مشاور مدارس متوسطه افزود: «همیشه برای شروع کار اینطور است که کار باید اجرا شود تا ایرادات خود را نشان دهد. بنابراین نقاط ضعف و اشکالاتی هم که رتبهبندی داشت و سبب اعتراض برخی همکاران شد در مراحل بعدی برطرف میشود.»
نظر شما