کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۵۱

سازمان هواپیمایی، این هواپیماها را زمین گیر کرد / قیمت بیت کوین در سرازیری سقوط

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

سازمان هواپیمایی، این هواپیماها را زمین گیر کرد / قیمت بیت کوین در سرازیری سقوط

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ ( ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • هیوندای برگ برنده خود را رو کرد

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها بر روی ساخت خودروهای برقی با باتری تمرکز می‌کنند، هیوندای (HYMTF) به جای آن بر روی ساخت خودروهایی متمرکز شده است که با هیدروژن کار می‌کنند. این شرکت کره‌ای در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ در لاس‌وگاس از اهداف خود پرده‌برداری کرد و قول داد که تمام فرآیندهای مربوط به هیدروژن، از تولید و ذخیره‌سازی گرفته تا حمل‌ونقل و استفاده را در اختیار داشته باشد. هدف آن این است که ابتدا از زباله‌های حیوانی و پلاستیک برای تولید سوخت پاک استفاده کند. هیوندای یکی از معدود شرکت‌های خودروسازی به همراه تویوتا و جنرال موتورز است که از استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت حمایت کرده است. آنها خودروی هیدروژنی خود، Nexo را در نمایشگاه CES در سال ۲۰۱۸ معرفی کردند و اکنون می‌گویند که بیشترین سهم از بازار این نوع خودروها را دارند.

  • سبقت مایکروسافت از اپل

در روز جمعه، ارزش سهام مایکروسافت برای نخستین بار از سال ۲۰۲۱ از اپل بالاتر بود. این بدان معنی است که مایکروسافت با ارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شد زیرا نگرانی‌ها در مورد تقاضای آیفون بر سهام اپل تأثیر گذاشت. سهام اپل در روز جمعه ۰.۲ درصد افزایش یافت، در حالی که سهام مایکروسافت ۱ درصد افزایش یافت. بر اساس داده‌های LSEG، این ارزش کل مایکروسافت را به ۲.۸۸۷ تریلیون دلار افزایش داد که بالاترین میزان آن تا کنون است. در همین حال، ارزش کل اپل بر اساس اطلاعات یک پرونده در روز پنجشنبه، ۲.۸۷۵ تریلیون دلار بود.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • سازمان هواپیمایی، این هواپیماها را زمین گیر کرد

سازمان هوانوردی ایالات متحده تصمیم گرفته است که هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ MAX ۹ را برای مدت نامعلومی از خدمت خارج کند. دلیل این تصمیم آن است که آنها می‌خواهند بررسی‌های ایمنی بیشتری را انجام دهند. علاوه بر این، آنها قصد دارند بوئینگ را زیر نظر داشته باشند تا مطمئن شوند که تمام قوانین لازم را رعایت می‌کنند. این تصمیم پس از قطع شدن قطعه‌ای از هواپیما در هنگام پرواز گرفته شد. از آنجایی که خطوط هوایی یونایتد و آلاسکا پروازهای خود را تا روز سه‌شنبه لغو کردند، اداره هوانوردی فدرال (FAA) اعلام کرد که قبل از بررسی مجدد این جت‌ها، به دور دیگری از بازرسی‌ها نیاز دارد.

  • دردسر پست جعلی در x برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گفت که نقض اخیر حساب X این سازمان منجر به نقض اضافی در سیستم ها، دستگاه ها، داده‌ها یا سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی این آژانس نشده است. پست جعلی روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ) تجارت صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) را تایید کرده است و مدیران صنعت را به تقلا انداخته است. قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه توسط آژانس برای اجازه تجارت محصولات افزایش یافته بود.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • انقلاب صنعت سرگرمی در سال جدید

Skydance Media (یک شرکت رسانه امریکایی) به ارائه پیشنهاد نقدی برای کنترل پارامونت گلوبال(شرکت رسانه‌های گروهی امریکایی است، که در زمینه تولید فیلم، مدیریت شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های دیجیتال، انتشارات و ساخت محتوا فعالیت می‌کند )، شرکت مالک پارامونت فکر می‌کند. آنها می‌خواهند بیشتر National Amusements (یک اپراتور سینمای خصوصی و شرکت هلدینگ رسانه‌های جمعی امریکایی است )را بخرند که شرکت مادر پارامونت است. این زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت‌های بزرگ دیگری مانند دیزنی و برادران وارنر دیسکاوری نیز در حال ایجاد تغییرات بزرگ هستند، بنابراین صنعت سرگرمی ممکن است در سال ۲۰۲۴ بسیار متفاوت به نظر برسد.

  • ریزش شدید قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین از بالاترین سطح دو سال اخیر سقوط کرد زیرا معامله گران نتایج روز اول معاملات برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین را تجزیه و تحلیل کردند. نخستین و شناخته شده‌ترین ارز رمزنگاری شده، بیت کوین، با ۱۰ درصد کاهش به ۴۱۴۶۹ دلار رسید. با این حال، در اوایل هفته، در روز پنجشنبه، بیت کوین برای نخستین بار از دسامبر ۲۰۲۱ به مدت کوتاهی به بالای ۴۹۰۰۰ دلار رسید، پس از اینکه نزدیک به دوازده صندوق قابل معامله در مبادلات (ETF) مرتبط با بیت کوین شروع به معامله کردند. در همان زمان، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر از جمله Cardano، Solana's SOL و Avalanche نیز شاهد کاهش قیمت بودند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر