کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۵۸

عملکرد این بانک صدای مردم را درآورد / نسل جدید خودروهای برقی در راه بازار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

عملکرد این بانک صدای مردم را درآورد / نسل جدید خودروهای برقی در راه بازار

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • برخی جزییات از آخرین وضعیت اقتصاد جهانی

تورم در ژاپن برای دومین ماه متوالی کاهش یافت. این بدان معناست که بانک‌های مرکزی ممکن است تصمیم بگیرند قبل از توقف سیاست نرخ بهره منفی خود صبر کنند. بعید است مقامات بانک مرکزی ژاپن در هفته آینده نرخ بهره را افزایش دهند، قیمت خدمات هنوز بالاست و این بدان معناست که بانک ممکن است در نهایت تصمیم به تعدیل سیاست‌های خود بگیرد. مردم اروپا انتظار دارند قیمت‌ها در آینده کمتر افزایش یابد. در همین حال، در ایالات متحده، افراد بیشتری خرید می‌کنند و احساس خوبی نسبت به اقتصاد دارند.

  • بازار نفت در انتظار نوسانی دیگر

بازار نفت در حال آماده شدن برای یک اختلال چند هفته‌ای در حمل‌ونقل در جنوب دریای سرخ است. این به این دلیل است که شبه نظامیان حوثی در واکنش به درگیری بین اسرائیل و غزه ماه هاست به کشتی‌های تجاری حمله می‌کنند. به گفته مالکان کشتی، دلالان و بازرگانان، اجاره نامه تانکرها برای حمل نفت خام و سوخت - که برای برخی کشتی‌ها تا یک ماه قبل ترتیب داده می‌شود - نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از کشتی‌ها برای مسیرهایی استخدام می‌شوند که از مناطق خطرناک به دور باشند. حملات هوایی در یمن در ۱۲ ژانویه توسط ایالات متحده و بریتانیا احساس هرج و مرج را برای کشتی‌ها در این منطقه تشدید کرده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • عملکرد این بانک صدای مردم را درآورد

مردم از بانک انگلستان می‌خواهند که از افزایش نرخ بهره دست بردارد وگرنه می‌تواند به اعتبار آن لطمه بزند. توضیح این موضوع برای فرماندار اندرو بیلی می‌تواند دشوار باشد. اعضای سابق کمیته سیاست پولی بانک مرکزی و دیگر اقتصاددانان ارشد بریتانیا بر این باورند که رویکرد سختگیرانه فعلی بانک مرکزی انگلیس با وضعیت اقتصادی همخوانی ندارد و با آنچه دیگر بانک‌های مرکزی در ایالات متحده و منطقه یورو انجام می‌دهند متفاوت است.

  • کارمندان این شرکت به فروش سهام خود روی آوردند

شرکت نرم‌افزاری استرالیایی Canva Inc. در شرف فروش سهام برای جذب بیش از ۱.۵ میلیارد دلار است گروهی از سرمایه گذاران، از جمله کارمندان فعلی و سابق، در حال فروش سهام خود در Canva، یک شرکت خصوصی هستند. این فروش باعث می‌شود ارزش شرکت حدود ۲۶ میلیارد دلار باشد که مشابه ارزش قبلی آن است. Canva برای این کار از Goldman Sachs Group Inc کمک می‌گیرد. کانوا در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد داشت.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تصمیم خودروسازی فورد برای کاهش تولید خودروهای برقی

شرکت خودروسازی امریکایی فورد موتور روز جمعه اعلام کرد که تولید پرفروش‌ترین پیکاپ برقی خود در ایالات متحده، F-۱۵۰ Lightning را کاهش می‌دهد تا تعادل بهینه تولید، رشد فروش و سودآوری داشته باشد. این شرکت گفت که انتظار دارد رشد فروش جهانی خودروهای الکتریکی (EV) در امسال ادامه یابد، اما کمتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی می‌شد، و افزود که قصد دارد نسل بعدی خودروهای برقی را روانه بازار کند. جیم فارلی، رئیس و مدیرعامل فورد در بیانیه‌ای گفت: «ما از انعطاف‌پذیری تولید خود استفاده می‌کنیم تا انتخاب‌هایی را به مشتریان ارائه دهیم و در عین حال رشد و سودآوری خود را متعادل کنیم.

  • سود کلان اپل از فناوری جدید

جدیدترین گجت اپل، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو، از ۲ فوریه در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. قیمت آن از ۳۴۹۹ دلار شروع می‌شود. یکی از کارشناسان بانک امریکا می‌گوید که اپل ممکن است در آینده قیمت را کاهش دهد تا آن را برای مشتریانی که به فناوری واقعیت افزوده مجازی علاقه مند هستند جذاب تر کند. وی می‌گوید: «وقتی تعداد هدست‌های واقعیت مجازی را در نظر می‌گیریم که در سال به فروش می‌رسند، به ۸.۵ میلیون دستگاه می‌رسد که ارزش آن را به بازاری در حدود ۴.۵ میلیارد دلار تبدیل می‌کند. بنابراین، اپل درحال‌حاضر تأثیر قابل‌توجهی در این رده در سال اول خود دارد.»

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر