بی ام و ۳۱۸ | خودرو آلمانی | قیمت ب ام و

قیمت بی ام و وارداتی طرح جانبازان چند می‌شود؟ + مشخصات

حدود قیمت ۳۱۸ در اروپا ۳۵ هزار یورو است. حتی اگر نرخ ارز تا اوایل سال ۱۴۰۳ ثابت بماند، هزینه‌ی خرید این محصول نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان خواهد بود. هم‌اکنون قیمت بی‌ام‌و ۳۲۰ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر، ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان است. برای نسخه‌های ساخت ۲۰۱۸، حدود قیمت ۷ میلیارد تومان وجود دارد.

قیمت بی ام و وارداتی طرح جانبازان چند می‌شود؟ + مشخصات

واردات خودرو ها به بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.

ثبت‌نام جانبازان در سه سطح ، شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه با سقف ارزش‌ خودروی وارداتی تا ۳۵ هزار یورو و سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزش ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد با سقف ارزش ۲۵ هزار یورو، از تاریخ چهارم  بهمن ۱۴۰۲ انجام می‌شود. این طرح ظاهرا ۵ خودروی جدید، مطابق جدول ذیل خواهد داشت.

برند نام محصول شرکت عرضه کننده
ب ام و ۳۱۸i سدان پرشیا خودرو
تویوتا کمری هیبرید برساوش
تویوتا راو ۴ هیبرید برساوش
فیات ۵۰۰X Hybrid پارسیان موتور
نیسان ایکس تریل معین خودرو

خودروهای ساخت آلمان، از محبوب‌ترین محصولات صنعت حمل و نقل در سطح جهانی هستند. شهرت، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، پورشه، آئودی و فولکس واگن، بر کسی پوشیده نیست؛ هرچند قیمت متوسط آن‌ها، بالاتر از مدل‌های مشابه ساخت ژاپن و امریکا محسوب می‌شود. از سویی دیگر، مالیات و عوارض گمرکی بر واردات خودرو، دست مردم را از مدل‌های آلمانی کوتاه کرده است. برخلاف بسیاری کشورهای دنیا، حتی ورود خودروهای دست دوم نیز به ایران ممنوع است. فراموش نکنیم، به دلیل قانون جدید منع واردات خودرو با قیمت پایه‌ی بیش از ۴۰ هزار دلار، عملا قشر متمول و ثروتمند جامعه هم نمی‌توانند از لذت رانندگی با محصولات آلمانی بهره‌مند شود.

بی‌ام‌و (BMW) مخفف عبارت صنایع موتوری باوریا (BayerischeMotorenWerke: Bavarian Motor Works) در سال ۱۹۱۶ شکل گرفت. پیشرانه‌های هواپیما، اولین محصولات بی‌ام‌و بودند. سپس از سال ۱۹۲۳، موتورسیکلت و خودرو نیز به سبد آن اضافه شدند. پس از پایان جنگ جهانی دوم و حدود سال ۱۹۴۵، ساخت موتور هواپیما در بی‌ام‌و، به فراموشی سپرده شد و تمرکز این برند بر وسایل نقلیه افزایش یافت. بی‌ام‌و از دیرباز علاقه‌مند ساخت مدل‌های اسپرت و شرکت در مسابقات سرعت بو؛ اما با تأسیس دپارتمان M  مخفف نام کامل (BMW Motorsport GmbH)، تقویت و شخصی‌سازی محصولات خود را انسجام داد. امروزه، برندهای مطرحی نظیر رولزرویس و مینی هم زیر‌مجموعه‌ی بی‌ام‌و هستند؛ ضمن اینکه بخش ساخت موتورسیکلت این شرکت به نام بی‌ام‌و موتوراد (BMW Motorrad) با تولید ۲ میلیون دستگاه در سال، از محبوب‌ترین برندهای دنیا محسوب می‌شود.

ب ام و طرح جانبازان

طی چند دهه، سدان اندازه متوسط بی‌ام‌و سری ۳ پرفروش‌ترین محصول شرکت سازنده بوده  و ۳۱۸ ارزان‌ترین مدل از این مجموعه است. اولین نسخه‌ی سری ۳، سال ۱۹۷۵ رونمایی شد و اتفاقا به ایران هم رسید. نسل‌های سوم تا ششم این خودرو نیز به کشورمان وارد شدند و حالا نسل هفتم با سهمیه جانبازان برای فروش به ثروتمندان ایرانی آماده می‌شود.

سالانه ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه بی ام و سری ۳ مونتاژ آلمان، چین، هند، مکزیک، تایلند، مالزی، اندونزی و برزیل به مشتریان سراسر جهان می‌رسد. احتمالا ارزان‌ترین نمونه ساخت چین، وارد ایران خواهد شد.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی بی‌ام‌و سری ۳

یکی از مهم‌ترین نکات در سری ۳ جدید، پای‌بندی به جلوپنجره‌ی سنتی بی‌ام‌و است. این موضوع، جذابیت سدان آلمانی برای علاقه‌مندان خودروهای اصیل را بیشتر می‌کند.

ب ام و طرح جانبازان

در نمای اصلی، چراغ‌های کشیده با ساختار دوگانه، هماهنگی بسیار خوب  با برش‌های بدنه دارند. لبه‌ی کاپوت عملا دیده نمی‌شود و به جلوپنجره می‌رسد. حجم‌دهی سپر، چندان پیچیده نیست اما انحنای جذاب زیر چراغ‌های جلو و جایگاه مخصوص مه‌شکن  را تامین می‌کند. ادوات پلاستیکی در نمای روبروی بی‌ام‌و سری ۳ جدید دیده می‌شوند اما به سختی می‌توان از طراحی این خودرو، ایراد گرفت.

ب ام و طرح جانبازان

حالت ساده  با پرهیز از خطوط عمیق، در نمای جانبی بی‌ام‌و سری ۳ دیده می‌شود. رینگ ۱۸ اینچ با تایر فاق کوتاه ۲۲۵×۴۵ در نمای جانبی ۳۱۸ وجود دارد. قاب پنجره‌ها سیاه است و راهنمای نصب‌شده روی آینه بغل، ظرافت خاص در طراحی یک خودروی آلمانی را نشان می‌دهد.

نمای پشت بی‌ام‌و  ۳۱۸ جدید، حس اسپرت و تهاجمی را به خوبی القا می‌کند. لبه‌ی کاپوت عقب و سپر، برجستگی جذابی دارند که همراه چراغ‌های باریک، شخصیت انتقامجو برای سری ۳ ارایه می‌دهند. اگزوزهای دوگانه در طرفین این خودرو، داخل ادوات پلاستیکی نصب شده‌اند؛ اما نسخه‌های گران‌تر، مثل M3 دارای سپر تمام فلزی هستند.

ب-ام-و-طرح-جانبازان

بی‌ام‌و سری ۳ جدید با طول ۴,۷۰۹ و عرض ۱,۸۲۷ و ارتفاع ۱,۴۴۲ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲,۸۵۱ میلی‌متر تولید می‌شود.

طراحی داخلی  و نمای کابین بی‌ام‌و ۳۱۸

از سال ۲۰۲۰ به بعد، داشبورد سری ۳ متحول شد و ضمن افزایش ابعاد نمایشگر اصلی، نوعی پیوستگی با پنل دیجیتال پشت فرمان، شکل گرفت.

ب-ام-و-طرح-جانبازان

دو خروجی هوای تهویه مطبوع در مرکز داشبورد، جلوپنجره‌ی بی‌ام‌و را تداعی می‌کنند. مدل ۲۰۲۳، فاقد دسته‌دنده است و صرفا جوی‌استیک مدور با کلیدهای متنوع، بین صندلی‌ها دیده می‌شوند. قاب کشویی ، دو جالیوانی و شارژر وایرلس را مخفی می‌کند. نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ با ساختار  خمیده، برای سری ۳ جدید ارایه می‌شود.

ب-ام-و-طرح-جانبازان

ب-ام-و-طرح-جانبازان

صندلی‌های بی‌ام‌و ۳۱۸ حتی در ارزان‌ترین مدل، تمام چرم هستند. فضای سرنشینان در ردیف اول، قابل قبول است اما افراد بلند قد روی صندلی عقب، چندان راحت نیستند و جلوی زانو، فاصله‌ی کمی وجود دارد. این خودرو، ۴۸۰ لیتر برای حمل بار داخل صندوق فراهم می‌کند.

پیشرانه و تجهیزات فنی بی‌ام‌و ۳۱۸

دو مدل ۳۱۸i بنزینی و دیزل هیبریدی ۳۱۸d با قدرت‌های مشابه وجود دارند. طبیعتا مدل بنزینی وارد ایران خواهد شد که رسما، ضعیف‌ترین مدل بی‌ام‌و سری ۳ است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتر توئین توربوشارژ مجهز به اینترکولر، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. بی‌ام‌و ۳۱۸ در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت دارد.

ب-ام-و-طرح-جانبازان

سیستم Start-Stop  حالت رانندگی Eco و Pro و  Comfort  و Sport،  نشان دهنده باد لاستیک ها،  تنظیم برقی صندلی های جلو در ۸ جهت همراه گرمکن، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو با خروجی عقب، آینه الکتروکرومیک، آینه جمع‌کن خودکار، حسگر نور و باران در بی‌ام‌و ۳۱۸ ارایه می‌شوند.

قیمت بی‌ام‌و ۳۱۸ در بازار جهانی  و هزینه خرید ایران

حدود قیمت ۳۱۸ در اروپا  ۳۵ هزار یورو است. حتی اگر نرخ ارز تا اوایل سال ۱۴۰۳ ثابت بماند، هزینه‌ی خرید این محصول نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان خواهد بود.  هم‌اکنون قیمت بی‌ام‌و ۳۲۰ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر، ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان است. برای نسخه‌های ساخت ۲۰۱۸، حدود قیمت ۷ میلیارد تومان  وجود دارد.

ب-ام-و-طرح-جانبازان

منبع: پدال
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر