فروش سربازی | حقوق سربازی | حقوق کارمندان دولت

فروش سربازی ممکن شد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: تصمیم‌گیری برای مساله فروش خدمت سربازی به نیروهای مسلح مرتبط می‌شود، از اختیارات فرماندهی کل قوا است، مجلس نمی‌تواند به این صورت به آن ورود کند.

فروش سربازی ممکن شد؟

خدمت سربازی، فرآیند اجباری یا داوطلبانه‌ای است که در آن افراد به مدت معینی به عنوان سرباز در نیروهای نظامی خدمت می‌کنند.

این تجربه معمولاً به عنوان یک بخش از تعلیمات نظامی و تربیت جوانان در حوزه‌های نظامی، فنی، و فیزیکی ارائه می‌شود. در بسیاری از کشورها، خدمت سربازی به عنوان یک وظیفه ملی محسوب می‌شود و ممکن است به شکل اجباری یا به صورت داوطلبانه انجام شود. این تجربه معمولاً با آموزش‌های نظامی، توسعه مهارت‌ها، و افزایش انضباط فردی همراه است. برخی از افراد این دوره را به عنوان فرصتی برای یادگیری و تجربه موارد مختلف زندگی تعبیه می‌کنند، در حالی که برای دیگران این فرآیند ممکن است به دلیل طولانی بودن یا نیاز به جدیت در تعهدات نظامی چالش‌برانگیز باشد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه گفته می‌شود افزایش مالیات بر ارزش افزوده منجر به تورم خواهد شد استدلال کمیسیون برای موافقت با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده چه بوده است؟»، گفت: اجرای همسان‌سازی برای حقوق بازنشستگان نیازمند منابع پایدار است و تنها منبع پایداری که باعث می‌شد خیال بازنشستگان از اجرای همسان‌سازی راحت باشد، این افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی ادامه داد: دولت هم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به بحث افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده گرده زده بود و در نتیجه مجلس با آن موافقت کرد.

زارع خاطرنشان کرد: مطلع هستید که این موضوع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه آمده بود و مجلس با آن مخالفت کرد اما وقتی دولت آن را در بودجه آورد و با همسان‌سازی بازنشستگان گره زده به دلیل اهمیت موضوع همسان‌سازی، مجلس با این مساله موافقت کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در رابطه با احتمال «مطرح شدن و تصویب فروش سربازی به مشمولان غایب خدمت سربازی در لایحه بودجه ۱۴۰۳» ابراز داشت: تصمیم‌گیری برای این مساله  که به نیروهای مسلح مرتبط می‌شود، از اختیارات فرماندهی کل قوا است، مجلس نمی‌تواند به این صورت به آن ورود کند و اگر قرار به بررسی و اقدامی در این زمینه باشد، باید با نظر ستادکل نیروهای مسلح نسبت به آن بحث و بررسی داشته باشیم. در حال حاضر چنین پیشنهادی در کمیسیون مطرح نیست.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • پوریا کریمی

    یه بارررر نشده مثه آدمیزاد یه خبریو بگید .فقط تیتر میزنید وا که میکنیم شما هم هیچی نمیدونید فعلا

  • ناشناس

    سربازی اجباری ترمز بسیار سنگینی هست که اقتصاد ازدواج سرگردانی نظام های آموزشی و غیره را به دنبال دارد ضمن اینکه وجو د معافیت های گوناگون اعمال قدرت ها ظلمی هست در حق اندک کسانیکه به سربازی می روند. اگر سربازی اجباری حذف شود دست نیروهای مسلح در جذب نیروی با کیفیت باز تر می شود.

  • طوبی

    پس فروش سربازی ممکن شد کو ؟کجا توضیح دادین. شماهم که بی اطلاعین فعلا خبری نیست ازدم مبهم

  • رویا

    این همه توضیح لازم نيست
    یه کلمه کافیست برای پاسخگویی

  • ب

    لطفا خریدنیش کنین بودجه هم تامین میشه

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر اخبار گوگل هم مسخره شده است درباره خودرو مردم به مسخره گرفته است هیچ شرکتی از اول بهمن ماه ثبت نام خودرو ندارد وگوگل هرروز در تیتر خبر از ثبت نام خودرو خبر میدهد(فقط یک نمونه که من پیگیرش هستم )

  • بهرام

    حقوق سربازی حرف خنده داری هست چون من هنوز حقوق سربازی سال ۶۶ خود را که ماهی دویست تومان برای سرباز یکمی بود را ؛ دریافت نکرده ام ....تازه سال ۶۶ که ذخایر کشور فول فول بود....حالا از حقوق نجومی سربازان جدید میگوئید؟؟ به اسم سرباز به کام درجه داران و فرماندهان😞😞

  • milad

    ملتو مسخره کردین فروش خدمت ممکن شد کو پس شورشو در اوردین

  • محمود

    واقعا مردم را سر کار گذاشتید کجا در مورد خرید سربازی توضیح دادید نکنید این کارهای مصحک را

  • ali

    خدمت اجباری باعث شده که بعد از اینهمه زحمت و تحصیل تازه بری خدمت دو سال هم اونجا بگذرونی بع تازه وارد بازار کاری که خیلی کم هست بشی بعد همه انتظار دارن ازدواج کنیم و خانواده تشکیل بدیم الان من با مدرک دکتری باید دوسال برم یه جا وقتمو تلف کنم ولی تو این زمان میتونم تو جامعه مفید باشم

  • امیرعلی

    به نام خدا یکتا. السلام علیکم. عزیزان میتونید پروژه های کسری خدمت هم انجام بدید.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر