کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۱۶۷

جریمه سنگین دلاری برای این بانک / قیمت نفت در انتظار تصمیم آمریکا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

جریمه سنگین دلاری برای این بانک / قیمت نفت در انتظار تصمیم آمریکا

روزنامه واشنگتن پست ( The Washington Post) در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۴ ( ۱۲ بهمن ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

قیمت نفت در انتظار تصمیم امریکا

قیمت نفت پس از کاهش شدید روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت. این اتفاق به این دلیل رخ داد که سرمایه‌گذاران به احتمال اقدام امریکا پس از حمله مرگبار در اردن فکر می‌کنند. آنها همچنین این واقعیت را در نظر دارند که نفت زیادی از ایالات متحده در دسترس است.

نفت وست تگزاس اینترمدیت در حدود ۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به جلسه قبل ۲.۵ درصد کاهش داشت. این کاهش بیشترین میزان از اوایل ژانویه بوده است. نفت خام برنت اندکی زیر ۸۱ دلار بود. قیمت‌ها تحت تاثیر داده هایی قرار گرفتند که نشان می‌داد ذخایر نفت خام ایالات متحده در حال افزایش است.

کارمندان این بانک از کار بیکار شدند

دویچه بانک روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از کاهش ۳۰ درصدی سود سه ماهه چهارم، ۳۵۰۰ شغل را کاهش می‌ دهد، سهام را بازخرید می‌کند و سود سهام پرداخت می‌کند.این بانک قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد تعداد مشاغل را کاهش دهد، اما این نخستین باری است که بانک یک عدد را برای این‌موضوع اعلام کرده است. مشاغلی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند، نقش‌های پشتیبان خواهند بود.

روزنامه وال استریت ژورنال ( The Wall Street Journal ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

جایگاه هوش مصنوعی در بین مشاغل اروپایی ها

در سال ۲۰۲۳، بسیاری از مشاغل در اروپا شروع به استفاده از هوش مصنوعی کردند. در سال ۲۰۲۱، کمیسیون اروپا از برنامه خود برای دهه دیجیتال ۲۰۳۰ رونمایی کرد. این طرح با هدف اطمینان از اینکه ۸۰ درصد از مردم اروپا دارای مهارت‌های دیجیتالی اولیه هستند، اینترنت ۵G در همه جا در دسترس است و ۷۵ درصد از شرکت‌های اروپایی از خدمات ابری استفاده می‌کنند، است.

جرییات واگذاری سهام شرکت خودروسازی ولوو

خودروسازی ولوو از پرداخت پول به هلدینگ خودروسازی پولستار خودداری می‌کند. در عوض، هلدینگ جیلی که مالک اصلی ولوو نیز هست، مسئولیت برند خودروهای لوکس Polestar را بر عهده خواهد گرفت. برخی از تحلیلگران فکر می‌کنند این ایده خوبی نیست که Volvo Cars مالک تقریباً نیمی از Polestar است، شرکتی که به شدت با آن درگیر است. آنها بر این باورند که این مالکیت ممکن است باعث استفاده بیش از حد از منابع ولوو شود.

روزنامه فایننشال تایمز ( Financial Times ) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

جریمه سنگین دلاری برای این بانک

 بانک ایالات متحده، واحد امریکایی رویال بانک کانادا، سیتی نشنال بانک را به دلیل نداشتن مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی قوی به اندازه کافی، ۶۵ میلیون دلار جریمه کرد. در ماه اکتبر، سیتی نشنال فاش کرد که RBC (‌ریال بانک کانادا)حدود ۲.۹۵ میلیارد دلار به واحد ایالات متحده خود برای تقویت سرمایه خود تزریق کرده است. تزریق سرمایه به عنوان بخشی از اقدامات مدیریتی برای بهبود سودآوری در سیتی نشنال انجام شد.

دست ایلان ماسک رو شد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا روز پنجشنبه، چند روز پس از اینکه یک قاضی بسته پرداخت ۵۶ میلیارد دلاری او را برای ساخت خودروهای الکتریکی (EV) باطل کرد، گفت: تسلا برای انتقال ایالت تگزاس از Delaware به تگزاس رای خواهد داد. روز سه‌شنبه، قاضی این پرونده اعلام کرد که بسته پرداختی که در سال ۲۰۱۸ به ایلان ماسک داده شد، که در آن زمان بزرگ‌ترین بسته در شرکت‌های بزرگ امریکا بود، مبلغی بسیار بزرگ و ناعادلانه برای سهامداران بود. قاضی همچنین بیان کرد که این معامله توسط کارگردانانی انجام شده است که به نظر می‌رسید بیش از حد تحت تأثیر ماسک بوده‌اند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر