یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه اعتباری | کالابرگ الکترونیکی

یارانه نقدی این افراد قطع شد

کمیسیون‌های تخصصی مجلس در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهند که یکی از مهم‌ترین محورهای آن، بررسی تغییر زمان واریز یارانه است.

یارانه نقدی این افراد قطع شد

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای ارایه گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر پایگاه رفاه ایرانیان، پایگاه بهره‌مندی ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها با حضور مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور نظم‌بخشی واریز یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی واریز می‌شود. بر این اساس واریزی‌های مستمری‌بگیران کمیته امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور در بیستم ماه، یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم ماه، یارانه نقدی و معیشتی سایر دهک‌ها سی‌ام ماه و یارانه دارو و هزینه حمل ‌و نقل و ذخیره‌سازی سوخت نیز در ابتدای ماه واریز می‌شود. دولت بعد از دهک‌بندی سرپرستان خانوارها؛ میزان نقدی واریز یارانه‌ها را به دهک‌های اول تا سوم به هر نفر اعضای خانواده ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم هم به هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌کند.اشخاصی هم که در دهک دهم قرار گرفته‌اند مطابق سنوات گذشته یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر