۳۲۱۰ میلیارد از ۴۶۳۰۰۰ میلیارد تومان بدهی

پرسپولیس یک درصد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی!

ظاهرا انتقال باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی جدی تر از چیزی است که همگان فکر می‌کنند.

پرسپولیس یک درصد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی!

به گزارش تیترکوتاه، قرار است مالکیت باشگاه پرسپولیس و استقلال به طور کامل از دست وزارت ورزش و جوانان خارج شده و هر باشگاه مالک خود را داشته باشند تا مشکلات مالکیت سرخ آبی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای کاملا برطرف شود. البته از آنجا که دولت دلش نمی‌آید این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کند قرار شده آنها را به سازمان‌های زیر مجموعه خود واگذار کند. در این میان موضوع واگذاری پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی خیلی جدی تر از قبل شده که البته این موضوع هم داستان خودش را دارد!

پرسپولیس بدهی دولت به تامین اجتماعی

با وجود اینکه گفته می‌شود سازمان تامین اجتماعی با چنین انتقالی مخالف است اما ظاهرا این انتقال قرار است انجام شده تا دولت بخش اندکی از بدهی خود به این سازمان را تسویه کند. گفته می‌شود این انتقال قرار است بدون در نظر گرفته شدن مخالفت‌های کارشناسان اقتصادی سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد و بخش کمی از بدهی دولت به این سازمان پرداخت شود.

وزارت هم می‌گوید توجیه اقتصادی ندارد!

نکته جالب این انتقال اینست که گفته می‌شود حوزه اقتصادی وزارت کار و امور اجتماعی هم که بخشی از بدنه دولت می‌باشد با بررسی شرایط این انتقال به این نتیجه رسیده که اصلا چنین انتقالی توجیه اقتصادی ندارد و مشکلات دیگری را برای این وزارت و در اصل برای دولت ایجاد می‌کند اما ظاهرا قرار نیست مقاومتی در راه این انتقال صورت بگیرد.

یک درصد بدهی پاک می‌شود!

گفته می‌شود دولت به سازمان تامین اجتماعی رقمی در حدود ۴۶۳ همت یعنی ۴۶۳ هزار میلیارد تومان بدهی دارد. اگر قرار باشد باشگاه پرسپولیس به عنوان بدهی به این سازمان منتقل شود طبق قیمت‌گذاری که در ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ سازمان خصوصی‌سازی انجام داد ارزش این باشگاه ۳ هزار میلیارد تومان ( دقیق تر ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان ) برآورد کرد و در اصل این ارزش یک درصد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را شامل می‌شود. باید دید دقیقا هدف دولتاز چنین انتقالی چیست و این انتقال واقعا چه کمکی به حل اختلافات مالی دوفلت و سازمان تامین اجتماعی خواهد کرد.

پای شستا فقط در یک صورت به میان می‌آید!

خبر دقیق اینست که انتقال پرسپولیس به سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود و دیگر خبری از انتقال باشگاه پرسپولیس به شرکت شستا نیست. شرکتی که خودش تیمداری می‌کند و قادر به در اختیار گرفتن تیم دیگری نیست. شستا تیم ذوب آهن را در اختیار دارد و البته مالک ۳ دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس هم هست! به نظر می‌رسد در صورت کامل شدن مراحل واگذاری باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی شرکت شستا باید تکلیف سه دانگ ساختمان این باشگاه را روشن کند و آنرا در اختیار سازمان تامین اجتماعی و در حقیقت باشگاه پرسپولیس قرار دهد. فقط در این صورت است که نام شستا در پرونده واگذاری باشگاه پرسپولیس دوباره مطرح خواهد شد.

سهام پرسپولیس در اختیار اعضای صندوق بازنشستگی؟!

گفته می‌شود در صورت نهایی شدن این انتقال احتمال واگذاری سهام این باشگاه به اعضای صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی وجود دارد. شنیده می‌شود که این برنامه در دستور کار حوزه اقتصادی وزارت کار و البته سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است. باید دید در نهایت سهام با چه رقمی در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و شرایط مالی این باشگاه چطور دستخوش تحول خواهد شد. البته باشگاه پرسپولیس بدهی زیادی هم دارد که سازمان تامین اجتماعی باید فکری به حال تامین منابع مالی لازم و پرداخت این بدهی‌ها کند. کاری که قطعا برای این سازمان آسان نخواهد بود.

 

اردلان بزرگ نیا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر