کالاهای اساسی | قیمت برنج | قیمت شکر

قول ارزانی این مقام مسئول به مردم / برنج و شکر نخرید، ارزانش می کنیم

بر اساس بررسی گزارش های میدانی در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به‌ماه مبارک رمضان و عید نوروز، افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی مشاهده شده است؛ به‌طور مثال، شکر در بازار کمیاب شده و قیمت هر کیلوگرم آن به حدود ۴۰هزار تومان رسیده است.

قول ارزانی این مقام مسئول به مردم / برنج و شکر نخرید، ارزانش می کنیم

قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها تحت تأثیر چند عامل قرار دارد. به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل، عرضه و تقاضا می‌تواند به طور مستقیم بر روی قیمت‌ها تأثیر بگذارد. اگر تقاضا برای یک کالا بیشتر از مقدار عرضه شده باشد، قیمت آن معمولاً افزایش می‌یابد. عوامل دیگری مانند هزینه‌های تولید، نرخ ارز، قوانین و مقررات دولتی، شرایط اقتصادی و حتی عوامل جوامعی مانند تغییر در عادات خرید مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند بر قیمت کالاهای اساسی تأثیرگذار باشند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با تأیید نوسانی شدن قیمت برخی کالاها تأکید کرد که مردم کمی برای خرید کالاهایی مانند شکر و برنج دست نگه‌دارند چراکه همه کالاها به‌وفور در بازار هست و ظرف چند روز آینده قیمت برنج و شکر به رویه سابق بازمی‌گردد.

رضا کنگری درباره دلیل گرانی شکر، گفت: به‌دلیل افزایش تقاضا برای خرید شکر با توجه به نزدیک شدن به‌ماه مبارک رمضان و همچنین انتقال توزیع شکر به سامانه بازارگاه، قیمت شکر با نوسانات افزایشی مواجه شد؛ چراکه بستر توزیع شکر در سامانه بازارگاه آماده نبود و به همین دلیل، با توقف توزیع شکر، این کالا کمیاب شد و قیمتش بالا رفت؛ اما با مکاتبات انجام شده و هماهنگی با وزارت جهادکشاورزی، توزیع شکر دوباره به حالت سنتی برگشت که در آن حواله تقسیم می‌کردند و ما آن را توزیع می‌کردیم. 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: هزار تن شکر به اتحادیه، تخصیص یافته است و به‌زودی توزیع شکر با روال قبل انجام می‌شود و حتی این خبر موجب شد که قیمت هر کیلو شکر در یک روز از ۳۹هزارو۲۰۰تومان به ۳۵هزارو۸۰۰تومان کاهش یابد و با توزیع شکر از سوی اتحادیه به زیرمجموعه‌ها ظرف چند روز آینده، هر کیلو شکر به قیمت مصوب ۲۸هزار تومان برای مصرف‌کننده نهایی بازخواهد گشت.

منبع: همشهری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    امیدواریم قول این آقا مثل قول ها و مصاحبه های مسیولین وزارت جهاد در مورد وعده گوشت نباشه

  • ناشناس

    اصلا مردم شکر بفروشند چرا بخرند بهتر نیست

  • ناشناس

    مثل همیشه چرت می‌فرمایند مسمولین

  • ناشناس

    دری به تخته بخوره ....فرصت طلبان مردم گرفتارو خفت کنن ....امان از دست این تجار و کسبه بی دین و ایمان .. واله قدیما هم ماه رمضان بود آب از آب تکان نمی‌خورد ..حالا هم از بیخ و بن شروع کردن به نامردی.

  • ناشناس

    آقا دزد زاده دزد میشود
    همه ما از بزرگ تا کوچک دزد هستیم
    چراباید در مناسبتها اجناس رو داخل سولها انبار کنند و روز نیاز ملت خون مردومو بمکند
    بخدا که از خود آدمای دولتند و بازوان سیاسیونند
    تمام احتکارات بدست بازوان دولت و سیاسیون و مسئولین بیناموس است
    لعنت به شرفشان
    خرج بیمارستان بچهاشون میشه انشاله

  • ناشناس

    همه چی رو گرون میکنین بعد میگین ارزان میکنیم شکر کیلو شش هزار بود ال برکت الله رسوندین چهل هزار تومان خدا لعنتشون کنه انشاالله

  • بی‌نام کشاورز

    تولید کننده برنج هستم قیمت نجومی ماشین،خانه؟در برابر اینها هم می ایستید!؟قیمت یک کیلو برنج ۸۵با یک کیلو قارچ۱۴۰ برابره؟ خجالت اوره

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر