حقوق فرهنگیان | فرهنگیان | رتبه بندی فرهنگیان

افزایش حقوق فرهنگیان با این برنامه ویژه دولت

یک کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی در انگیزش معلمان خیلی می‌تواند کمک کند، گفت‌ کارکنان هر سازمانی تمایل به ارتقا و ‌دیده‌شدن دارند که رتبه‌بندی معلمان نیز دقیقاً در همین جهت است.

افزایش حقوق فرهنگیان با این برنامه ویژه دولت

 

رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

‌امیرحسین پوربخشی یک کارشناس آموزش و پرورش به اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: «تشکل‌ها، از بدنه فرهنگیان بوده و به نوعی نماینده فرهنگیان هستند. بنابراین همه فرهنگیان، از رئیس‌جمهوری و تیم ستادی وزارت آموزش و پرورش، بابت اینکه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را به مرحله اجرا رساندند، تشکر می‌کنند.»

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی‌ خیلی می‌تواند به انگیزش معلمان ‌کمک کند، خاطرنشان کرد: «کارکنان هر سازمانی، تمایل دارند که ارتقا پیدا کنند و فعالیت‌ها، کارها و تلاش‌های‌شان دیده شود که رتبه‌بندی معلمان نیز دقیقا در همین جهت است.»

پوربخشی تصریح کرد: «رتبه‌بندی معلمان، فقط مربوط به مسائل حقوقی و مالی نیست و جوانب و مسائل مختلفی را در بر می‌گیرد.»

وی گفت: «شاید یک سری ایرادات اجرایی در رتبه‌بندی وجود دارد که به نظرم با هم‌اندیشی، تعامل و گفت‌وگوی فرهنگیان، قابل اصلاح است و اگر اصلاح شود مطمئناً رضایت فرهنگیان را در پی خواهد داشت که تا حدود زیادی هم این کار انجام شده است.»

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد رتبه‌بندی این بود که حقوق فرهنگیان افزایش پیدا کرد، افزود: «ابعاد دیگرش نیز شان و منزلت فرهنگیان است که این هم جزو مطالبات ماست و قطعاً با وجود رتبه‌بندی این اتفاق خواهد افتاد.»

پوربخشی با تأکید بر اینکه دید مثبتی نسبت به اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان داریم، اظهار کرد: «ایراداتی در بعضی جاها وجود دارد که مطرح می‌کنیم که مقداری از آن مربوط به بروکراسی‌هاست و بخشی هم مربوط به ساختار اداری آموزش و پرورش است که این‌ها نیاز به اصلاح و بازنگری دارد که مطمئناً اگر درست شود، فرهنگیان راضی‌اند.»

وی خاطرنشان کرد: «ایرادات کار و اعتراض برخی همکاران نسبت به رتبه‌بندی، طبیعی است اما کار باید یک بار انجام شود، تا با آزمون و خطا بتوانیم به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم.»

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • Fazel nader

    احمق وقتی خبری رو پخش می کنی اول خوب نشخوارش کن بعد تیتر کن

  • ناشناس

    سلام.از همکاران گرام فرهنگی عریزم بزرگان ضمن تبریک نوروز از شما می خواهم کهبابت سنوات 1401 مقداری لز حقوملن ملنده 61م ت و لطفا قرار بود تا پایان سال رتبه بندی را تصفیه کنید منتظریم که در حق معلم اححاف نشود.

  • ناشناس

    همین خبرهای چرت و پرت بلا سر معلم آورده.
    چرا از افزایش حقوق بقبه ارگانها نمی نویسید که چند برابر رتبه بندی ناقص بوده. چرا دست از سر معلم بر نمیدارید؟ خجالت نمیکشید؟! اگر جرات دارید در مورد پزشکان بنویسید.

  • فاطمه

    سلام
    ببخشید کسی می آید و می رود و تصمیم ابلهانه می گیرد و یکی دیگر باید گندهایش را جمع کند از جمله وزیران قدیم آموزش و پرورش ، نیروی جدید رتبه ۴ گرفته و نیروی قدیم رتبه ۲ ، اگر ابلهانی هستند که هر چه عشقشان کشیده به معلمان اینگونه رتبه داده اند پس نهایت خریت است که برای این سیستم بی در و پیکر کار کرد ، واقعا برای معلمان کشورم متاسفم ، که چنین ابلهانی اینچنین طرح هایی می دهند و ابلهان بی سوادی اینچنین امتیاز به آنها می دهند و حتی حقوق نیروی جدید و قدیم با اختلاف ۲ تا ۴ میلیون است .

  • امیر

    تمام مدارک تالیف ومقاله و وسایل کمک اموزشی ،خریداری شد هیچ کدام واقعی نبود وبابت بارگذاری انها حداقل دورتبه الکی به معلمان داده شد یعنی ماهی دومیلیون تومان پول حرام ازبیت المال ۸۵ میلیون ایرانی!
    تنهاقشری که نان حلال سرسفره شان بودمعلمین بودند که رتبه بندی متاسفانه حقوقشان راحرام کرد.بنده ۳۳سالسابقه تدریس دارم رتبه ۳هستم وهمکارم باخریدمقاله وکتاب و....رتبه ۳است بادوسال سابقه،عجب عدالت وانگیزه ای؟ سنوات ومدرک تحصیلی بایدملاک اصلی باشه که قابلخریدوفروش نیست،خدامرگ بانیان این ملاکها بده ونسل منحوسشان راازروی کره زمین برده الهی امین.

    • بازنشسته

      اگر به صورت تخصصی معلمین رتبه بندی شوند معلم به حق خودش می رسد مثلا تشویقی ها تخصصی باشد نه عمومی و مقالات مربوط به پایان نامه باشد ، تولید محتوا و ......تخصصی باشد

  • بهنام رباعی

    سلام.من هیچ ناراحتی ندارم که بعد از ۳۰ سال سابقه خدمت با رتبه ۲ می خواهم بازنشسته شوم اما با این رتبه بندی که بر اساس بارگزاری مستندات کپی شده که به آن نه اعتقادی داشتم و نه تلاش کردم برای تهیه آن فقط می خواهم بدانند که همین طرح ارتقا جایگاه معلم را خوب اجرا نکردند و امیدوارم نسل دانش آموزانی تربیت نشود که استادشان بیشتر به دنبال تهیه مستندات ناکار آمد است تا انتقال واقعی تجربیات و دانش واقعی.

  • ناشناس

    با سلام این طرح ها هم بیشتر حق صاحبان حق رو ضایع و انگیزه کم اونها رو نابود کرد چون خیلی ها حقشون این وسط توسط مدیران نالایق با خواستی که به خرج دادن پایمال شد بیشتر بدرد افرادی خورد که نفوذ داشتن نه معلمان بی پشتوانه آخه یع معلم با حقوق ۹ تومن چه انگیزه ای میتونه داشته باشه

  • اسماعیل

    باسلام

    بندە چون صادقانە مدارک را واقعی بارگزاری کردم،بعداز 33سال خدمت بارتبە 3بازنشستە شدم.ومتاسفم برای باصتلاح معلمانی کە دروغ وجعل مدارک ابروی فرهنگیان را بردند.

  • ناشناس

    سلام و عرض ادب
    بنده به عنوان یک هموطن دوست دارم علاوه بر افزایش حقوق فرهنگیان و مزایای شغلی ایشان
    از مزایای کارمندان بانک شرکت نفت و برق و آب و فاضلاب شرکت گاز سپاه و ..... هم اطلاعات داشته باشم تا راحت تر بتوانم برای شغل آینده فرزندان ایران زمین راهنمایی لازم را بدهم چون بنده یک فرهنگی هستم که دانش آموزان در مورد مشاغل می پرسند

  • حسن سهرابی

    این طبقه بندی هم نیست. صد رحمت به دولت قبل
    تیترهای آبکیتون تاثیری نداره،

  • رضا

    لعنت بر پدرو مادرت بااین رتبه بندی که آبروی فرهنگیان رو بردید خداوند آبروتون رو ببره

  • ن

    بی خود ترین طرحی بود تا الان اجرا کرده اند خیلی بی عدالتی بود مثلا من با چهل سال خدمت بهترین معلم بودم رزمنده ، جانباز ، خدمت در مناطق محروم ، بالاترین ارزشیابی ها ، جان خودم را برای اموزش پرورش گذاشته ام و انقدر مدرک برای بارگذاری داشتم که امکان نبود وسیستم قبول نمی کرد اعتراض هم زدم ولی برای دو امتیاز که ان هم عمدا کم داده بودن و......دوتا مدرک بالاتر از دکتری رتبه ۴ دادن به دانشجوی من را دادن رتبه ۵ چون من خودم را شاخص می دانم به همین خاطر می گویم این رتبه بندی به درد عمه شان می خورد. اینها چطور با این کار های احمقانشان نی خواهند جواب ما معلم هارا بدهند . خدا همه شان را لعنت کند .

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر