گفت و گوی تیترکوتاه با نماینده نهاوند در مجلس :

ساماندهی بازار خودرو با حذف دلال ها و واسطه ها / وضعیت تولید خودرو مورد تایید مردم و مجلس نیست

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه ساماندهی صنعت خودرو مشکلات قانونی وجود ندارد بلکه مشکل اجرایی سبب شده تا این مهم اتفاق نیافتد.

ساماندهی بازار خودرو با حذف دلال ها و واسطه ها / وضعیت تولید خودرو مورد تایید مردم و مجلس نیست

بازار خودرو در سالی که گذشت پر از افت و خیزهای فراوان بود  . افزایش قیمت های پی در پی و گاهی رکود مطلق در بازار در کنار آشفتگی هایی که در طرح های فروش وجود داشت نارضایتی مردم را نیز به دنبال داشت. در در سال جدید نیز این نگرانی وجود دارد که این بازار آشفته سر و سامانی نیافته و حتی شاهد افزایش قیمت های بسیاری با توجه به تورم و افزایش نرخ دلار باشیم. 

در همین رابطه علیرضا شهبازی نماینده کنونی شهرستان نهاوند  همدان در مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت و گو با تیترکوتاه عنوان کرد:وضعیت تولید خودرو مورد تایید مردم و مجلس نیست و ما باید این وضعیت را سامان دهیم، دولت در این زمینه باید به وظیفه قانونی خود هم در تولید هم در واردات باید عمل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در ادامه افزود: بهبود وضعیت و شرایط خودروسازان در جهت جلوگیری از زیان ده بودن آن ها باید به جدیت پیگیری شود. این بهبود وضعیت منوط به آن است که دلال و واسطه ها در چه در تولید و چه در بازار حذف شوند.

 

شهبازی

این نماینده مجلس درباره راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار خودرو خاطر نشان کرد:همانطور که اشاره کردم در این زمینه دولت باید به وظایف قانونی که مجلس هم آن را تصویب کرده عمل کند، اما تا به امروز دولت در این خصوص به وظایف اش عمل نکرده است. مجلس همه همکاری و مساعدت های لازم رادر این زمینه داشته است، باید تاکید کنم که در این زمینه مشکلات قانونی وجود ندارد بلکه مشکل اجرایی سبب شده تا این مهم اتفاق نیافتد.دولت به طور جدی تری باید پای کار بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دولت در اجرای قوانین مربوط به ساماندهی تولید و بازا خودرو کوتاهی کرد مجلس چه برنامه ای خواهد داشت بیان کرد:مجلس با توجه به وظایفی که قانون بر عهده آن گذاشته باید تذکر دهد، از وزارت صمت سوال و در صورت نیاز بااستیضاح به مسئله ورود کند و در بعد نظارتی از وزارت خانه بخواهد پاسخگو باشد و قوانین را اجرا کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • رضا

    بازار مکاره مافیای خودرو خودش دلال و دلال ساز و نونش در انحصار حالا دنبال حذف دلالان و واسطه هوایی که بسترش خودش در کل کشور ایجاد کرده .

  • ناشناس

    مملکتی رو که دلال اداره کنه وای به حال اون مملکت

  • معلم

    مافیا خود خودرو ساز و صمت است که قیمت بازاری را در اختیار گرفته و به عمد بالا و پایین می کنند تا از آب گل آلود قیمت کارخانه هم هر چند ماه یک بار بالا ببرند .و آقازاده‌ها و ژن های برتر کشور و بازار کشور در دست گرفته اند و مسئولین فقط جرات تماشا دارند و بس.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر