اختصاصی تیتر کوتاه؛

میانگین درآمد ماهیانه هر ایرانی به دلار آمریکا + نمودار

در این گزارش میانگین دستمزد ماهانه هر شهروند در کشورهای مختلف جهان را به نرخ دلار آمریکا مشاهده می کنید و به جایگاه ایران در این رتبه بندی پی می برید.

میانگین درآمد ماهیانه هر ایرانی به دلار آمریکا + نمودار

حقوق ماهانه شهروندان در کشورهای مختلف بسیار متنوع است. در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده، ژاپن و کانادا، معمولاً درآمد ماهانه بالا است و شهروندان از شرایط اقتصادی خوبی برخوردارند. از طرف دیگر، در کشورهای در حال توسعه مانند افریقا و برخی مناطق آسیا، بسیاری از مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و درآمد ماهانه آنها پایین است. این تفاوت‌ها در درآمد ماهانه شهروندان، نشان از عدم توازن اقتصادی جهانی و نیز نیاز به توسعه و پیشرفت در کشورهای کمتر توسعه یافته است.

به گزارش تیتر کوتاه به نقل از NUMBEO درآمد ماهیانه شهروندان در کشورهای مختلف بر اساس امکانات و شرایط اقتصادی آنها متفاوت است. در این گزارش درآمد ماهیانه هر شهروند در ۹۶ کشور جهان را به نرخ دلار امریکا مشاهده می‌کنید.

در کشورهای مختلف جهان، معیارهای گوناگونی برای تعیین دستمزد ماهیانه وجود دارد که به طور کلی بر اساس عوامل متعددی از جمله اقتصاد کشور، هزینه زندگی، بخش صنعتی و تجاری، قوانین کاری، توافقنامه‌های کارگری، نرخ تورم و نرخ بیکاری مشخص می‌شود. تعیین دستمزد ماهیانه معمولاً به منظور تضمین حقوق کارگران و تعادل مناسب بین درآمد و هزینه‌های زندگی انجام می‌شود. برخی کشورها از رویه‌های قانونی و توافقات بین کارگران و کارفرمایان برای تعیین دستمزد استفاده می‌کنند، در حالی که کشورهای دیگر ممکن است از سیاست‌های دولتی، نظام اقتصادی و توانایی بخش خصوصی برای این منظور استفاده کنند.

کشور سوئیس با بالاترین درآمد ماهانه با مبلغی بیش از ۶ هزار دلار در صدر این جدول قرار دارد و نیجریه، کشوری در غرب آفریقا با پایین ترین میزان درآمد در ماه به مبلغ ۷۲ دلار در انتهای جدول رتبه بندی جای گرفته است. بد نیست با هم نگاهی به جدول میانگین درآمدها داشته باشیم:

حقوق-دلار

نکته قابل توجه در این آمار که توسط سایت NUMBEO جمع آوری شده، این است که ایران که کشوری ثروتمند و غنی از منابع گوناگون بوده، جایگاهی نزدیک به قعر این جدول داشته و از لحاظ رفاه اجتماعی وضعیتی نا امیدکننده دارد.

در این آمار ایران در جایگاه ۹۰ لیست قرار گرفته است و میانگین درآمد ماهیانه هر شهروند در ایران به نرخ دلار آمریکا حدود ۲۲۸ دلار ( ۱۳ میلیون و پانصد هزار تومان) است که قطعا کفاف هزینه های خانوار را نمی دهد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مجید

    دروغ محض هست من که کارمند بانک بودم و رییس شعبه و بازرس بودم و بازنشسته شدم با مدرک لیسانس الان میگیرم زیر 200 دلار

  • یوسف

    خجالت بکشین مسئول بی کفایت حق کارگر زحمتکش ایران این نیست خدا از سر اون کسی که حق ملت حق کارگران پایمال میکنه نگذره

  • ولاد

    هنوز خوبه تا نابودی کامل یه ۲،۳ تا کشور فاصله داریم

  • ناشناس

    اونایی که باید خجالت بکشن متاسفانه اصلا این کلمه تو زندگیشون جایی نداره و واقعا ما چه ملت بدبختی هستیم که مسئولین ما این آقایون هستن
    رانت خواری، زمین خواری، اختلاس و زورگویی و اونوقت بدتر اینه که همین آقایون میان حقوق غیر کارمندا(کارگر) رو تعیین میکنن

  • مرتضی

    حاج اقاهااین چه بلای بودبرسرماامد😥😥

  • رضا

    بر مرده و زنده تون لعنت

  • جعفر

    دلار بشه صدهزار تومن ما رکورددار میشیم و آخرین کشور یعنی ماهیانه حدود 130دلار شاید هم 100دلار در ماه … به به ما فقط امنیت داریم 😏

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر