اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی «اطلس»؛ جدیدترین خودروی اقتصادی سایپا / جانشین کوییک با چه تیپ هایی به بازار می‌آید؟ + قیمت

در این گزارش به معرفی و بررسی مشخصات و امکانات تازه ترین خودروی تولید شده توسط شرکت سایپا می پردازیم.

معرفی «اطلس»؛ جدیدترین خودروی اقتصادی سایپا / جانشین کوییک با چه تیپ هایی به بازار می‌آید؟ + قیمت

سایپا طی دو دهه اخیر، پیشتاز خودروهای اقتصادی در ایران بوده است. این خودروساز در ابتدا محصولات خانواده پراید را با تنوع گسترده به بازار عرضه و پس از آن تیبا و تیبا ۲ را جایگزین آنها کرد.

پس از مدتی نیز کوییک و ساینا به عنوان نسخه‌های فیس‌لیفت تیبا و تیبا ۲، جایگزین نسل اول خود شدند. اکنون نیز این شرکت قصد دارد با معرفی خودروهایی همچون سایپا اطلس و سایپا سهند، روند تولید خودروهای اقتصادی را ادامه دهد.

اطلس-سایپا

مشخصات کلی اطلس

در این خودرو پیشرانه در تمام تیپ‌ها یکسان است و در اطلس S جعبه دنده ۵ سرعته دستی وجود دارد. اما تفاوت اصلی در بحث امکانات است. نسخه S از سایپا اطلس در واقع همان کوییک بوده که بروزرسانی شده است. در این خودرو امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفر، چراغ‌های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایر‌ها (TPMS)، سنسور نور و… را داریم.

امکانات و آپشن های اطلس سایپا

 خودرو اطلس سایپا در بخش امکانات و تجهیزات نیز با بهبودهایی همراه بوده است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری و کروز کنترل اشاره کرد. همچنین رادار نقطه کور، سیستم کمک به حرکت در سربالایی و سانروف نیز از دیگر امکانات آپشنال این خودرو خواهند بود که احتمالا در نسخه اتوماتیک قابل دسترسی هستند.

اطلس4

سایر امکانات این خودرو نیز شامل این موارد می‌شوند: سنسور نور و سنسور باران، سنسور پارک عقب، فرمان برقی به همراه دکمه‌های کنترلی، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، سیستم تهویه دیجیتال، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر و دوربین عقب.

مشخصات فنی سایپا اطلس

سایپا اطلس به طور کلی در دو تیپ ۱ و ۲ و به‌صورت دقیق تر در چهار تیپ S، L، G و E به بازار می‌آید. تیپ‌های S و G نمونه‌های ۵ دنده دستی هستند که تیپ S نمونه پایه و تیپ G نمونه فول آپشن دنده دستی از اطلس هستند. تیپ‌های L و E به جعبه دنده اتوماتیک CVT (با ۶ دنده مصنوعی) مجهز هستند که بترتیب تیپ L به عنوان نمونه پایه و تیپ E به عنوان نمونه فول آپشن اتوماتیک اطلس در نظر گرفته شده است.

اطلس3

در همه تیپ‌ها پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ را داریم که M۱۵-GSI نام دارد. تفاوت این پیشرانه نسبت به موتور M۱۵ معمولی، اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها است که باعث می‌شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین تر در دسترس باشد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و همانطور که گفته شد قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT و یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی نزدیک به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ و باک ۴۱ لیتری را در این خودرو داریم.

اطلس با چه تیپ هایی به بازار می‌آید؟

سایپا اطلس به طور کلی در دو تیپ ۱ و ۲ و به‌صورت دقیق تر در چهار تیپ S، L، G و E به بازار می‌آید. تیپ‌های S و G نمونه‌های ۵ دنده دستی هستند که تیپ S نمونه پایه و تیپ G نمونه فول آپشن دنده دستی از اطلس هستند. تیپ‌های L و E به جعبه دنده اتوماتیک CVT (با دنده مصنوعی) مجهز هستند که بترتیب تیپ L به عنوان نمونه پایه و تیپ E به عنوان نمونه فول آپشن اتوماتیک اطلس در نظر گرفته شده است.

اطلس1

قیمت خودرو اطلس در کارخانه و بازار

اطلس در کارخانه ۳۹۹ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان و در بازار ۵۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • احمد

    لگن با قیمت بنز

  • ناشناس

    همین عید حساب کنید چند هواپیما خورد زمین چند مسافر از بین رفت سایپا وایران خودرو رو سلا حهای کشتار جمعی رو سفید کردن اگه در این دو شرکتو گل بگیرند جون ایرانیا در امانه

  • جانباز

    چرا وبه چه علتی باید قیمت کارخانه وقیمت بازار فرق داشته باشد. هرکس می‌خواهد خودرو بخرد. مستقیم از کارخانه خریدکند .واين بازار سیاه که خودتان ایجاد کردید ازبین برود.مبارزه با تورم...

  • باخداباش

    باسلام
    داداش همین به گفته خودمون ارابه های مرگ و لگن بی‌کیفیت شرکتهای خودروسازی،درعرض یک ساعت سایت پیش فروش پر میشه و بسته،خدا یه درک و منطق ویه صبر به مردم بده تا بتونن خودشونو کنترل کنن،خرید نکنن،بدبختی خودمونم به هم نارو میزنیم.

  • یه بدبخت

    خر همون خره فقط پالونو عوض میکنن قیمت بنز میفروشن لگنو فقط جلو پنجره رو عوض کردن قیمت بنز البته این تو خودروهای داخلی طبیعیه یه مش لگن با برچسب زدن و چند قطعه عوض کردن قیمت نجومی میزارن خجالت که نمیکشن

  • رسول

    سایپا .ساینا که خودشون بهش استاندارد ۸۵ میدن یعنی رحمت به گاری فرغون.من الان ساینا دارم وقتی میخوام دنده عقب بزارم از دنده در میآمد وقتی میری نمایندگی میگه برو از اینترنت وقت بگیر.سایت هم همیشه بسته اس.

  • هادی

    واقعا کی میخواهید اینهارو رو بهتر و مقاومتر بسازید؟؟؟؟!!! کشتار این ارابه های مرگ از کشتار مردم بیچاره غزه بیشتره، البته شما مقصر نیستید این ملت که خودم هم یکی از اونام همیشه باید تو صف یه چیزی باشن، یعنی اینجوری تربیت شدن، یجزه بخودشون زحمت نمیدن فکر کنن !!!!! قبلا میگفتیم صایران هر روز بهتر از دیروز‌ولی الان همه چیز بدتر از دیروز هست اوف بر شما..

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر