اختصاصی تیترکوتاه؛

پرچمدار ایران خودرو در آستانه ورود به بازار + قیمت و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودروی هایما اس ۸، پرچمدار شرکت خودروسازی هایما خواهیم پرداخت.

پرچمدار ایران خودرو در آستانه ورود به بازار + قیمت و مشخصات

هایما یکی از قوی‌ترین و البته لوکس‌ترین خودروهای مونتاژی شرکت ایران خودرو است که با ورود به بازار ایران علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرد. کیفیت خوب و همچنین طراحی جذاب از جمله مواردی است که باعث شده این خورو در بازار داخلی طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

هایما2

هایما ۸S پرچمدار سبد محصولات هایما در ایران است. کراس اووری متوسط که طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولات هایما دارد.

این محصول ایران خودرو را می‌توان یکی از خودرو‌های لوکس کمپانی هایما دانست که در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به نمایش گذاشته شد. این کراس اوور کامپکت بر اساس پلتفرم HMGA هایما تولید و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی در بازار چین عرضه شد. با اینکه محصولات گروه هایما با داشتن قوای فنی و امکانات ایمنی و رفاهی در چین فروش خوبی نداشته‌اند اما در ایران قضیه کمی متفاوت است چرا که محصولات دیگری از این برند مانند S۷ و S۵ در ایران فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. هایما ۸S نیز مانند دیگر محصولات هایما توسط شریک تجاری این برند در ایران، یا همان ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مشخصات فنی هایما اس۸

زیر کاپوت هایما ۸S یک موتور ۱.۶ لیتری با کد YF-HMA GA۱۶ قرار گرفته که از فناوری‌های مختلف نظیر توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد و از این رو قادر است در بهترین حالت ۱۹۲ اسب‌بخار قدرت (دور موتور ۵۰۰۰) و ۲۹۳ نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور ۱۵۰۰ الی ۴۵۰۰) تولید نماید که برای خودرویی با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم کاملاً کافی خواهد بود.

هایما4

برای انتقال قدرت نیز از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده که نیروی حاصل از موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. هایما با این مشخصات می‌تواند به شتاب بسیار خوب ۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که انصافاً راضی‌کننده است. مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر هم به نسبت توانایی‌های حرکتی و سگمنت ماشین قابل‌قبول به نظر می‌رسد، هرچند با بنزین‌های وطنی این عدد مقداری افزایش خواهد داشت.

شرکت هایما خیلی روی شتاب این خودرو مانور داده و اعلام کرده این کراس اوور کامپکت که از لحاظ ابعاد (طول و عرض) کمی نسبت به اس ۷ پلاس بزرگتر است، می‌تواند ظرف مدت زمان ۷.۸ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

می‌توانیم بگوییم که این رقم در عمل قابل دستیابی نیست و احتمالا شما می‌توانید با این خودرو روی جاده کفی مناسب و با بنزین باکیفیت، ظرف مدت زمان حدود ۹ ثانیه و یا کمی بیشتر عملیات شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ را انجام دهید. به هر حال که باز هم می‌توان گفت هایما اس ۸ درمجموع کراس اووری چابک است و رانندگی با آن احتمالا می‌تواند هیجان کافی را به سرنشینان انتقال دهد. البته گفتنی است برخی کارشناسان خارجی روی دقت تعویض دنده‌ها و واکنش گیربکس نسبت به فشردن پدال گاز انتقاداتی داشته‌اند.

امکانات و آپشن‌های هایما ۸S

نسخه‌های فول آپشن این خودرو در بازار چین امکانات مطلوبی دارند و از انواع رادارهای هشدار به علاوه دیگر امکانات رفاهی روز بهره می‌برند.

هایما3

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به شش کیسه هوای جلو و کناری و پرده‌ای، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کمکی کنترل عقبگرد در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سرپایینی، رادار هشدار نقطه کور، سانروف پانوراما، درب صندوق برقی، اتولایت، دیلایت، حسگر نور و باران، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و آینه‌های تاشونده برقی اشاره کرد.

قیمت هایما ۸ اس

هایما ۸S در بازار چین چیزی حدود ۱۴ تا ۲۰ هزار دلار (بسته به سطح امکانات و نوع جعبه‌دنده) قیمت‌گذاری شده است. از آنجا که نمونه اتوماتیک این خودرو به احتمال قوی همراه با امکانات متوسط رو به بالا وارد بازار ما خواهد شد، می‌توان نتیجه گرفت هایما ۸ اس با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محسن جعفری

    میشه مارو نخندونید خسته نشدید از این همه دروغ . واقعا با یک میلیارد تو روخدا اینقدر به شعور مخاطب توهین نکنید مگه مافیای خودرو اجازه میده بهشون

  • ناشناس

    خانواده ها دنبال یک کیلو گوشت میگردند اینها با افتخار میگویند یک میلیارد
    حالا میشه فهمید چرا دق مرگی فجع غیرت میخواهد

  • ناشناس

    برین بمیرید پست فطرت ها دارین 2میلیارد وهفتصد یاهشتصد قیمت می‌زنید میفروشید بعد دروغ میگید میگید یک میلیارد

  • رضا

    در کل ماشین خوش ترکیبی نیست بخصوص قسمت پشتش کمکای لول پشت ماشین الگوی پژو آردیه کلٱ طرح فیزیک زشتی داره...

  • ناشناس

    بی شعور کجای اون ماشین شیعه به آردی شر ور مگیه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر