اختصاصی تیترکوتاه؛

هاچ بک جذاب ایران خودرو را بهتر بشناسید + قیمت و امکانات

در این گزارش به معرفی و بررسی پژو ۲۰۷i یا همان mc خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

هاچ بک جذاب ایران خودرو را بهتر بشناسید + قیمت و امکانات

پژو ۲۰۷i یا همان MC یکی از جذاب‌ترین و البته جوان پسند‌ترین محصولات ایران خودرو به حساب می‌آید که در بدو ورود به بازار به دلیل جذابیت و طزاحی زیبا در بدنه و دو رنگ بودن آن حسابی سر و صدا به پا کرد و نگاه همه را به خود جلب کرد. در ادامه این گزارش به معرفی جزییات این خودروی اسپورت داخلی خواهیم پرداخت.

پژو207mc1

پژو ۲۰۷ دو رنگ اتوماتیک آخرین دستاورد شرکت ایران خودرو در حوزه ارتقاء تولیدات قدیمی‌تر این شرکت به‌شمار می‌آید. آن‌طور که پیداست، ایران خودرو با تولید پژو ۲۰۷ سقف قرمز اتوماتیک قصد دارد حال و هوایی اسپرت و جوان پسندتر به ظاهر این هاچبک محبوب فرانسوی که سال‌های زیادی مهمان بازار ایران بوده است.

پژو ۲۰۷ سقف قرمز را می­‌توان الگوبرداری ایران خودرو از پروژه کوییک R سایپا به‌حساب آورد؛ با این تفاوت که علاوه‌بر دو رنگ شدن بدنه پژو ۲۰۷، بخش فنی آن نیز تا حدودی ارتقاء یافته و عملکرد بهتری نسبت به گذشته ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷i جدید

پژو ۲۰۷i جدید در نسخه‌های اتوماتیک به قوای محرکه ارتقا یافته مجهز شده است. این خودرو که درحال‌حاضر با سه تیپ معمولی (سقف فلزی)، دو رنگ (مولتی کالر یا همان MC) و سقف پانوراما عرضه می‌شود، به پیشرانه TU۵ پلاس مجهز بوده که ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی یا همان CVVT را دارد و نوع پاشش سوخت، جرقه زنی و… آن بهبود پیدا کرده است. در پژو ۲۰۷i جدید و رانا پلاس، بر خلاف تارا پیشرانه TU۵ پلاس با کوئل‌های مستقل استفاده شده است.

موتور-پژو

جعبه دنده اتوماتیک پژو ۲۰۷i جدید از نوع شش سرعته AT بوده که فناوری هیوندای پاورتک (HPT) را دارد و در خط تولید DAE چین تولید می‌شود. این جعبه دنده قابلیت حالت اسپرت، برفی و معمولی را داشته و تعویض دنده تیپ ترونیک هم برای آن در نظر گرفته شده است.

پژو ۲۰۷i جدید از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تفاوتی با نسخه‌های قبلی ندارد و همچنان دو کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، کروز کنترل و… در آن دیده می‌شود.

جدول مشخصات فنی ۲۰۷ دو رنگ ایران خودرو

خودرو

پژو ۲۰۷ دورنگ اتوماتیک

نوع موتور

Tu۵p – شانزده سوپاپ – ۱.۶ لیتری

توان

۱۱۳ اسب بخار – ۱۴۴ نیوتن متر

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۲.۶ ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۴۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

بیشترین سرعت

۱۸۹ کیلومتر بر ساعت

وزن

۱۱۱۸ کیلوگرم

حجم صندوق

۲۴۵ لیتر

امکانات و تجهیزات پژو ۲۰۷ دو رنگ MC

پژو ۲۰۷i دورنگ با کد اتاق (۶۰۶۰۲) از امکانات رفاهی و ایمنی شامل: ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS، EBD و EBA، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی (MFC)، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی‌مدیا، دوربین و سنسور دنده عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم روشنایی مشایعت در هنگام ترک خودرو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، ایموبلایزر، رینگ‌های آلومینیومی و کروزکنترل برخوردار می‌باشد که هرچند لیست کاملی را تشکیل نداده‌اند اما به نسبت رقبای این رده تجهیزات قابل قبولی به نظر می‌رسند.

پژو207mc

کیسه هوا: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی: سیستم مولتی مدیا

ترمز و پایداری: سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD ‌و EBA ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر

دیگر امکانات: فرمان برقی، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ جدید جلو وعقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، سیستم روشنایی با Follow Me Home، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار جلو و عقب برقی، تریم خاکستری، قطعات بیرونی و داخلی هم رنگ سقف، ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای پیش کشنده، کمربند ایمنی عقب ۳ نقطه‌ای، سیستم قطع کن سوخت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، فرمان تلسکوپی، قفل ایمنی کودک، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، رینگ و لاستیک ۱۴ اینچ آلومینیومی، صندلی راننده ۶ حرکته دستی و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، صندلی عقب تاشو دوتکه(۱/۳-۲/۳)، پشت سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظیم (طرح و پارچه جدید)، کروز کنترل، سقف قرمز، تریم خاکستری، قطعات بیرونی هم رنگ سقف (دریچه درب موتور، دستگیره درب صندوق عقب، زه‌های جانبی، کلیپر ترمز، قاب آینه‌های جانبی) قطعات دکوراتیو هم رنگ سقف (غربیلک فرمان چرمی، قاب دور دریچه‌های کولر و مالتی مدیا، قاب دوردستگیره درها از داخل و کمربند ایمنی)

قیمت پژو ۲۰۷ در کارخانه و بازار

در اخر قیمت پژو ۲۰۷ در کارخانه و بازار طی فروردین ۱۴۰۳ را برای شما فراهم کردیم.

نام محصول

سال تولید

قیمت بازار

قیمت کارخانه

تغییر قیمت

پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۴۰۳ ارتقا یافته

۱۴۰۲

۷۷۰،۰۰۰،۰۰۰

۰%

پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای ۱۴۰۳ ارتقا یافته

۱۴۰۲

۸۳۰،۰۰۰،۰۰۰

۴۹۸،۵۸۴،۰۰۰

۰%

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P ۱۴۰۳ ارتقا یافته

۱۴۰۲

۶۰۲،۷۳۵،۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P ۱۴۰۲

۱۴۰۲

۹۹۰،۰۰۰،۰۰۰

۰%

پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P ۱۴۰۲

۱۴۰۲

۹۱۵،۰۰۰،۰۰۰

۰%

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر