اختصاصی تیترکوتاه؛

همه چیز درباره شاسی بلند جذاب چینی / معرفی آپشن ‌ها و مشخصات فیدلیتی + قیمت

در این گزارش به معرفی و بررسی شاسی بند محبوب این روزهای بازار خودرو یعنی فیدلیتی پرایم می پردازیم.

همه چیز درباره شاسی بلند جذاب چینی / معرفی آپشن ‌ها و مشخصات فیدلیتی + قیمت

این روزها شاسی بلندهای بسیار جذاب و محبوب وارد بازار خودرو کشور شده است که یکی از آنها فیدلیتی پرایم شاسی بلند دوست داشتنی و البته قدرتمند چینی است که طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. در ادامه با نکات بیشتری درمورد این خودرو محبوب آشنا خواهیم شد.

کراس اوور‌ها در این چند سال نه تنها در بازار ایران بلکه در سراسر کشور طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. این خودروها به خاطر دارا بودن فضا و ارتفاع بیشتر نسبت به خودروهای سدان و از طرفی قیمت پایین تر نسبت به خودروهای SUV توانستند در بازه کمی محبوبیتی مثل خودروهای سدان و یا چه بسا بیشتر را در سراسر دنیا به‌دست آورند. در بازار ایران نیز این اتفاق با حضور خودروهای مختلف چینی طی سال‌های اخیر بیش از پیش رشد پیدا کرده و بیشتر برندهای فعال در زمینه خودرو چند محصول مختلف را در این سگمنت به بازار معرفی کرده‌اند.

فیدلیتی5

بعد از دیگنیتی، فیدلیتی (Fidelity) دومین تجربه بهمن موتور در عرضه محصولات چینی با برندسازی اختصاصی خودش بود. فیدلیتی در واقع همان جتور X۷۰S است که چری در سال ۲۰۱۸ آنرا به بازار چین معرفی کرده اما بهمن موتور در اواسط سال ۱۴۰۰ آنرا به ایران آورد.

مشخصات موتور فیدلیتی

فیدلیتی پرایم یا جتور X۷۰ محصول چری چین است و به همین خاطر، مشخصات فنی آن با دیگر محصولات خودروسازی چینی مثل آریزو و چری یکسان است. همچنین این کراس‌اوور روی پلتفرم تیگو ۸ ساخته شده است.

یکی از معایبی که می‌توان برای فیدلیتی پرایم در نظر گرفت، تک دیفرانسیل بودن آن است، در صورتی که اگر سیستم چهار چرخ متحرک داشت می‌توانست طرفداران آفرود را جذب خود کند.

در خودرو فیدلیتی از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ، با حجم موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ استفاده شده است که حداکثر قدرت آن ۱۵۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. از نظر حجم موتور میتوان فیدلیتی را شبیه به چری تیگو۷ دانست، البته قدرت و گشتاور فیدلیتی نسبت به تیگو۷ اندکی افزایش یافته است.

در بررسی‌های فنی به عمل آمده از فیدلیتی نیز مشخص شده است که گشتاور این شاسی بلند چینی ۲۳۰ نیوتن متر می‌باشد. فیدلیتی با جعبه دنده‌ای شش سرعته و دوبل کلاچ، دارای حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن نیز ۱۰ ثانیه می‌باشد. حجم باک این خودروی چینی نیز ۵۵ لیتر است.

گیربکس دو کلاچه این شاسی بلند چینی در تست رانندگی با این خودرو عملکرد بسیار مطلوبی در مقایسه با خودروهای هم رده فیدلیتی داشت، البته باید دید بعد از ۶۰ هزار کیلومتر رانندگی هم همچنان عملکرد آن خوب باقی خواهد ماند یا خیر.

جدول مشخصات فنی فیدلیتی

کد موتور

E۴T۱۵C

نوع موتور

۱.۵ لیتری توربو یورو ۵

قدرت

۱۵۵ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰

گشتاور

۲۳۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰

گیربکس

۶ دنده اتومات دوکلاچه

مصرف

۷.۵ لیتر

حجم باک

۵۵ لیتر

رینگ

۲۲۵/۴۵R۲۰

وزن خالص

۱۵۷۵ کیلوگرم

سطح آلایندگی

یورو ۵

حجم صندوق عقب

۱۶۸۰ لیتر

تعداد سرنشین

در دو مدل ۵ و ۷ نفره (به انتخاب مشتری)

ابعاد خودرو

۴۷۳۵*۱۹۰۰*۱۷۱۰ میلی متر

امکانات و آپشن های فیدلیتی

خودروهای چینی از قدیم نیز نسبت به قیمت مناسبی که ارائه می‌کنند، دارای ویژگی و قابلیت‌های بالا می‌باشند. خودرو فیدلیتی خودرویی بسیار حرفه‌ای است که آپشن‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

فیدلیتی2

امکانات رفاهی و وسایل گرمایشی و سرمایشی فیدلیتی هیچ جای بحثی را باقی نگذاشته است. ترمز پایدار، سیستم صوتی باکیفیت، کیسه هوا، سیستم هشدار دهنده انحراف، سیستم تشخیص نقاط کور، پوشش‌های صندلی چرمی، دوربین دنده عقب و … از جمله امکانات خودرو فیدلیتی ۵ و ۷ نفره به حساب می‌آید.

قیمت فیدلیتی در بازار

فیدلیتی پرایم ۷ نفره در بازار ۱ میلیارد نهصد و شصت میلیون تومان و فیدلیتی پرایم ۵ نفره در بازار ۱ میلیارد و نهصد میلیون تومان قیمت دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر