دست مستاجران در اجاره مسکن باز شد / کابوس جدید دلالان مسکن

طبق قانون مشخص شده از سوی وزارت راه و شهرسازی،تمام قراردادهای اجاره که توسط مردم یا مشاوران املاک نوشته می‌شود در سامانه خودنویس باید ثبت و کد رهگیری رایگان دریافت شود.

دست مستاجران در اجاره مسکن باز شد / کابوس جدید دلالان مسکن

قراردادهای اجاره مسکن، توافقی بین مالک ملک و مستاجر است که شرایط استفاده از مسکن و پرداخت اجاره را تعیین می‌کند.این قراردادها شامل اطلاعاتی مانند مدت زمان اجاره، میزان اجاره ماهانه، شرایط پرداخت، مسئولیت‌های مالک و مستاجر، تعهدات مرتبط با نگهداری مسکن و سایر مفاد مرتبط می‌باشد.

راه‌اندازی سامانه خودنویس، بخشی از قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره است که از سال گذشته شروع به کار کرد و مستأجران می‌توانستند قراردادهای اجاره خود را بدون مراجعه به بنگاه‌های املاک در آنجا ثبت و کد رهگیری دریافت کنند بدون اینکه هیچ هزینه‌ای بابت ثبت قرارداد یا دریافت کد رهگیری بپردازند. سامانه خودنویس جایگزین سامانه ثبت معاملات و املاک کشور شده است و مطابق با ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، امکان تنظیم قرارداد بین موجر و مستأجر بدون هیچ گونه وجهی در این سامانه فراهم شده است.

بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم نیز به ‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود. تمام انواع اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در سامانه خودنویس در دسترس بوده و همچنین پنل مشاور املاک در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته ‌است.

ثبت اجاره در سامانه خودنویس رایگان است و مالک و مستأجر بدون مراجعه به بنگاه می‌توانند قرارداد خود را در خودنویس ثبت و کد رهگیری رایگان دریافت کنند، افرادی که ترجیح می‌دهند قرارداد اجاره را در بنگاه ثبت کنند نیز کد رهگیری رایگان می‌گیرند اما باید حق‌الزحمه مشاوران املاک برای قراردادهای اجاره را به آنها بپردازند. رصد بازار اجاره، کاهش هزینه ثبت قرارداد برای مستأجران و جلوگیری از تخلفات مهم‌ترین هدف‌های ثبت قرارداد الکترونیکی اجاره بها است که بنا بر آمار وزارت راه و شهرسازی، روند استفاده از آن رو به افزایش است.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی سامانه خودنویس را موجب حذف واسطه در قرارداد موجر و مستأجر و ساماندهی مشاوران املاک دانست و گفت: با استفاده از اطلاعات بازار املاک ۱۸۲ هزار واحد خالی شناسایی شده است و مالکان واحدها آنها را به بازار عرضه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش از زمان راه‌اندازی سامانه خودنویس تا اوایل فروردین ماه امسال ۱۲۵ هزار قرارداد اجاره در آن ثبت شده است. در این سامانه فعلاً امکان ثبت مبایعه‌نامه و قرارداد خرید و فروش وجود ندارد اما به گفته متولیان راه‌اندازی سامانه، بزودی ثبت قرارداد خرید و فروش مسکن نیز در سامانه خودنویس فراهم می‌شود در واقع ثبت مبایعه نامه امسال به سامانه خودنویس منتقل شده اما هنوز فعال نشده است.

کاهش معاملات سوداگری و دلالی مهم‌ترین تأثیر ثبت قراردادها در سامانه خودنویس است. با این حال فعالان حوزه مسکن این نگرانی را مطرح کرده‌اند که افرادی برای خالی نگه داشتن واحد خود بتوانند در این سامانه قراردادهای اجاره صوری ثبت کنند. مثلاً مالکان می‌توانند با همکاری افراد آشنا، قرارداد اجاره واحد خود را با طرف مقابل در سامانه ثبت کنند در حالی که این واحد خالی بماند. با این حال مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند راه‌اندازی این سامانه، نظارت بر بازار املاک را بیشتر می‌کند و امکان تخلفات را کاهش می‌‎دهد.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی نیز در این باره گفت: با اجباری شدن انعقاد قرارداد اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس میزان معاملات اجاره مسکن افزایش پیدا کرد و دست سوداگران کوتاه شد.

وی افزود: مستأجران می‌توانند در ۲۴ ساعت شبانه‌روز قراردادهای اجاره خود را در سامانه خودنویس ثبت کنند و این یک امکان رایگان برای ثبت رسمی قراردادهای اجاره و خدمت جدیدی است که توسط معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است و در این بخش پای دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه می‌شود.

وی توضیح داد: شرط ثبت معاملات اجاره در سامانه خودنویس، ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان است. پیش از این ثبت در سامانه مذکور مبتنی بر داشتن توکن بوده اما در سامانه جدید تمامی اقدامات مبتنی بر سیم کارت است و مشاوران املاک باید مجوز صنفی و شناسه یکتا برای ثبت قرارداد‌ها داشته باشند. این امکان یک ابزار کار تخصصی برای مشاوران املاک هم هست که امیدواریم به قانونمند شدن فعالیت‌های این صنف مهم کمک بسیار خوبی کند. طبق قانون همه فعالان اقتصادی از جمله مشاوران املاک باید تا پایان سال ۱۴۰۲ مجوزهای قدیمی خود را به مجوزهای جدید دارای شناسه یکتا تبدیل می‌کردند و درحال‌حاضر تنها مشاوران املاکی که شناسه یکتا دارند قادر به ثبت قرارداد در سامانه خودنویس هستند و بابت این کار حق‌العمل کاری هم دریافت می‌کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • الیاس پیام عسکری

    یکی از دلایل گرانی مسکن .دفاتر املاک ها هستند .اگر این وضعیت عوض شود و دفاتر جمع شوند ۲۰ درصد از گرانی از بین میره

  • علی اصغر ایمانی اصل

    دلار چند چرا ارزش پول از بین رفت چرا دارید از جیب مردم برداشت میکنید

  • ناشناس

    خدا نسل هر چی دلاله از سر این مردم و مملکت کم کنه

  • ناشناس

    خخخخ عجب کافی‌نت‌ها شدن جای املاک...عاقل تعرفه کارمزد املاک می‌آوردند پایین تمام...نه آشپز که دوتا شد شور و بی نمک شد

  • مستاجر

    دست گل تون درد نکنه!!! آیا در کاهش ویا ثبات اجاره تاثیر دارد؟؟؟!!!!!!

  • علی کریمی

    با حذف بنگاه چیزی حل نمیشه. اگه بین مستاجر و مالک مشکلی پیش امد. واسطه ای برای حل و فصل نباشه باید همه راهی دادگاه بشیم

  • احمد

    رجوع به دفاتر املاک این خاصیت را داشت که هرگاه مشکل‌و اختلافی بین مستاجر و‌مالک بوجود میامد توسط دفتر حل میشد ، اکنون این موضوع در سامانه ی خودنویس به چه صورت حل میشه آیا با برخورد مستقیم بین این دو حل میشه و یا ناگزیر باید شکایت و کامی را تلخ ساخت؟

    • ناشناس

      اگه مشکلی هم پیش بیاد هیچ دخالتی نمیکنه املاکی میگه برید خودتون حلش کنید
      بعد میگی ت پولی چی از من گرفتی؟
      میگه خونه واست پیدا کردم

  • فرید

    خودتو مسخره کردین! هر جوری شده تیتر می‌زنید حرف صد من ی غاز...! الان درک آگاهی شما در این حد واقعا! دغدغه مستاجرا اون دو سه میلیون ثبت قرارداد بنگاه بود! ک با همت حضرات حل شد.. دغدغه مستاجرا هزینه پول پیش اجاره ماهیانه ملک ک کمرشونو شکسته و در حال حاضر داره ب اوج لجام گسیختگی میرسه.
    شما تیتر زدین خیال مستاجرا راحت به به چههه چهه متاسفیم برای داشتن هموطنانی مث شما ک مثلا قشر تحصیل کرده مطبوعاتی جامعه هستید.

  • ناشناس

    ای خدا اینا چقدر دلسوز شدن ثبت رایگان عجب

    • ناشناس

      پنیر رایگان فقط در تله موش پیدا میشه

  • ناشناس

    مردم از ترس مالیات می‌ترسند قراردادها را در این سامانه ها ثبت کنند. دلالان هم خیالشان کاملا راحت است

  • ناشناس

    سلام.چرا مردم را میپیچنید هیچ موجر تن به این کار
    نمیده. موجر حتی نصف هزینه بنگاه یا املاکی سهم خود را پرداخت نمیکنه مستاجر پرداخت می‌کنه مثل اینکه آنهای که این مصوبه ها را نوشته در جراید منتشر میکند حتما تو کشور نیستن بابا از اول گفتن. پولداران کباب بی پول ها دود کباب هم نیست .مردم را سر کار نگذارید بابا همه میدانند دیگه کافی است..

  • ناشناس

    شاید یکی از کارهای خوب راه اندازی این سامانه بود چون دلالان واملاکی ها خون مردم را در شیشه کرده بودند وبابت دروغهایی که به مالک ومستاجر و یا فروشنده وخرید تحویل می دادند پول‌های نجومی می گرفتند و می گیرند

  • Saleh

    آره جون خودتون!!!
    از هردوطرف هم یه مالیات تپل به جیب میزنن و تامام!!!

  • شاهین

    دروغه بنگاه داران میگن الکی

  • امیر

    هدف نهایی شناسایی موجر و مستاجر ودریافت مالیات از هردو و بزودی دریافت هزینه ثبت در سامانه

  • حسین

    سلام
    حالا که با موفقیت دولت تونسته دست موجرومالک ومستاجر رادر دست هم بگذارد
    چرا با ایجاد بارنامه الکتذچرونیک وحذف واسطه گری باریریها ،،دست راننده وثاحب کالا را در دست هم میگذارد

  • ناشناس

    امیدوارم مثل دیوار نباشه
    اول رایگان بود
    بعدا پولی شد
    امیدوارم مثل برگ سبز نیاشه
    اول قیمتش ناچیز بود
    الان مالیات هم بهش اضافه شده
    این دولت جایی نمیشینه که اب زیرش بره

  • رضا

    فکر کنم خودتون هم نمیدونین چه چرت و پرتی نوشتین مردم مشکلشون نرخ اجاره بهاست نه کمیسیون املاک دیوانه ها

  • علی

    رایگان نیست دولت باانجام اینکارابازمیخادازجیب ملت پول دربیاره کم کم زیادش میکنه هوشیارباشیداینا اگه به فکرخودشون نباشن کوچکترین قدم برای مردم فقرزده برنمی‌دارند شایدطرحی بدن به مافیای خودروکه بتونن بدترمردموسرکیسه کنن اونم بابتش پول و رشوه دریافت میکنن

  • محمد پرمون

    واقعا شما به فکر سودجویان و دلالان هستین یا به فکر جیب خودتون هستین اخه به نظر شما این کار چه بدرد مستاجر میخوره کار رو. واسه هم مالک هم مستاجر سخت کردین اخه به شما چه ربطی داره من مالک دوست دارم خونه مو خالی بزارم یا بدم بنگاه برام اجاره بده به شما مسکن شهرسازی چه ربطی داره اخه امدین این سایت چرت پت رو درست کردین امار مردم رو بگیرین

  • ناشناس

    شما دروغگوید با این سایت چرت پت که زدین جمع کنید خودتون رو با این سایت چرت پت خودتون

  • ناشناس

    اصلا به شما چه ربطی داره ما دپست داریم ببریم بنکاه کمسیون بدیم راخت مد رهگیری مثل قبل برامون بگیرن شما امدین تمام کارها رو خراب کردین فوضولی مردم رو میکنین

  • ناشناس

    بدبخت های بیکار که هرروز یه کار میکنین مردم بدبخت رو گیر میارین

  • مهدی کسنوی یزدی

    من یک مشاور املاک هستم ، با راه اندازی این سامانه ،بدلیل گیج شدن موجر و مستاجر ، و سخت شدن ثبت قراردادها ، هزینه‌های های تنظیم قرارداد رو که با تخفیف ۸۰درصدی می نوشتیم ،با قیمت مصوب می نویسیم که به زیان مستاجر شده ،چون ترس از مالیات سبب. شده مشاورین املاک حق. واقعی شون رو. بگیرند و تخفیف ندهند ،خدا گواه هست من با ۲۰درصد می نوشتم اکنون ۶۰ درصد. می گیرم بیشتر نمی تونم تخفیف بدم

  • ناشناس

    همچین میگفتین آی اجاره گران نمیشه حالا یه قرارداد که بنگاه نمینویسه باید خوشحالی کنیم؟ بیا آی آی آی آی.

  • بهلول

    هو العلیم ۳۵ زمان اصلاحات و تکنو کرات طاعوتیان زیبری و یزیدی پسماند پهلوی و لیبرال دزد و غارتگر جان مال ناموس دین شیعه در تجاوز نامحرمان جریان نفوذ دشمن
    مرگتان باد ملاکین طاغوت مزدور غربگرا مرگتان
    باد املاک و مسکن ساواک و مخبران پهلوی و لیبرالی مرگتان باد املاک و مسکن ساواک و مخبران پهلوی لیبرالی ۸۷٪ غارت ملی حقوقی و حقیقی ثبت و اسناد ایران باید اصلاح شود
    ملاکین بساز بفروش دزد غارتگر اشد مجازات اعدام و تبعید مصادره اموال منقول و عیر منقول به روستاهای تبعید شونند ثبت اسناد
    و بانکها ۸۷٪ غارت ملی حقوقی و حقیقی اشرافیت و لاکچری طاغوتیان پسماند پهلوی و لیبرال دزد و غارتگر برگردد یالثارات الحسین

  • شهروز

    اینم مثل بقیه طرح ها بعید میدونم نتیجه بده
    دولت باید مسکن بسازه با سامانه کار درست نمیشه

  • ناشناس

    همه مشاغل از نون خوردن می افتند

  • ناشناس

    عالی

  • سید حسین ناری

    اقای بذرپاش پس مشاوران املاک بدون مجوز چی شد همگی هنوز مشغول کار هستند گویا دولت کوتاه امد

    • ناشناس

      واقعا با این سامانه وضع بدتر میشه و هر کسی بدون مجوز اتحادیه املاک می توانند قرارداد ثبت کنند و دیگر نیازی به گرفتن جواز نیست. دولتمردان به جای اینکه کار رو درست کنند بدترش کردند.

  • قدرت آله کتابی

    سلام طرف مقابل در سامانه ثبت کنند در حالی که این واحد خالی بماند. با این حال مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند راه‌اندازی مشگل خالی مسکن

  • ناشناس

    خیلی بیشترازنیازبازارآپارتمان خالی داریم محتکران داریم مافیای مسکن داریم.اینهااصلاح شودعالی میشود

  • Asrafil

    سلام رایگان ازچه لحاظ بنگاه املاک 2میلیون میگیره تایه کدرهگیری بده🤔🤫

  • مهدی سنجری

    پس چرا قیمتهای مسکن هنوز بالاس و بالاتر هم رفته یه کد رهگیری گرفتن چه ربطی به دلال مسکن داره آخه

  • ناشناس

    خدا بزنه توکمرمالکها که اینقدر اجاره خونه ها رو میبرن بالا خسته شدیم دیگه

  • امیر

    مردم رو چی فرض می‌کنی وقتی صاحب خونه پول و اجاره چندین برابری میخواد اول باید قانونی وضع کنی که نتونه توی هر منطقه از اون مبلغ بگیره بعدشم قرار داد رو حداقل سه سال تا پنج سال باشه

  • علی

    می خواهند مالیات اجاره واحد ها را بگیرند

  • دی جی

    چه فایده ای برای من مستاجر داره وقتی قانونی برای اجاره بها نیست و مالک هر مبلغی رو که دلش بخواد هر ساله زیاد میکنه اگر واقعا به فکر مستاجرین هستید دولت هر ساله مبلغ اضافه شده اجاره بها هر شهر رو طبق کارشناسی بده و اعلام کنه اضافه بر اون غیر قانونی و جرم میباشد تا مالکان هم نتونن دل بخواه کرایه منزل بگیرن واللا این سامانه ها دردی رو دوا نمیکنه

  • ناشناس

    در ایران اینجوریه که یه قانون بدون مطالعه اجرا می شن یه دردسرا ایجاد می شه خانوادها از هم پاشیده می سه دعواها در دادسرا به اوج می رسد بعد می گن
    بهتره بررسی مجدد بشه.حالا بذارین در آینده واسه چیزهای کوچک مو جر ومستاجری و اختلافات شون به دادگاه کشیده بشه بعد ببینید کسی دیگه خونه و مغازه اجاره می ده یا نه

  • مسعود

    درود آقای بذز پاش .خیلی ثبت نمی‌کنند قرارداد ی که کد رهگیری داره .باید یه تلفن بزارید برای شکایت مردم

  • پوریا

    املاکی ها 🤣🤣

  • سالار

    پول رهن و اجاره نمیتونیم بدیم مشکل دو طرفه هست اول مشکل مستاجران را حل کنید بعد یک سیستم نظارت برای اجرای مالیات یا بهبود کیفیت کار بنگاه داران درست کنید

  • روح اله

    اگه قیمت رهن و اجاره میخواید قانونمند و قابل نظارت باشه باید فقط از طریق املاک دارای مجوز اجاره داده شود و از برنامه دیوار و امسال این برنامه ها حذف بشن وگرنه هرکس واسه خودش هرچی دلش خواست میگیره

    • ناشناس

      بهترین کار این هست که املاک با مجوز به عنوان خبره در هر محلی مسول قیمت گذاری باشند و در صورت تخلف به سختی مجازات بشوند ، و فقط املاک های با مجوز مسول ثبت کد رهگیری باشند و اگر مالکی بدون توجه به قیمت املاک به صورت قرارداد دستی اقدام به اجاره دادن ملک کرد قوه قضائیه به شکایت موجر با قرارداد فاقد کد رهگیری املاک رسیدگی نکند تا موجرین مجبور شوند حتماً قرارداد های اجاره خود را در سامانه املاک ثبت کنند. به این شکل می شود قیمت اجاره ملک را کنترل کرد ‌ .

    • معصومی

      بهترین کار این هست که املاک با مجوز به عنوان خبره در هر محلی مسول قیمت گذاری باشند و در صورت تخلف به سختی مجازات بشوند ، و فقط املاک های با مجوز مسول ثبت کد رهگیری باشند و اگر مالکی بدون توجه به قیمت املاک به صورت قرارداد دستی اقدام به اجاره دادن ملک کرد قوه قضائیه به شکایت موجر با قرارداد فاقد کد رهگیری املاک رسیدگی نکند تا موجرین مجبور شوند حتماً قرارداد های اجاره خود را در سامانه املاک ثبت کنند. به این شکل می شود قیمت اجاره ملک را کنترل کرد ‌ .

  • قاسم بابایی

    با سلام درسال 1402 رهن کامل 350 میلیون بود ولی امسال مالک 60 درصد اضافه کرده با چانی زنی زیاد 560 میلیون اضافه کرده . قانون فقط میتونه از طریق کد رهگیری طی دوسال درسامانه املاک ثبت شده جلوی این افزایش بگیره من مستاجر اگر نخوام به یکی دیگر میده . با هزار مشکلات این وام جور کردم با اقسلاط بالا که تقریبا کل درآمد ماهیانه فقط پرداخت وام میشه .... فقط دولت مردان میتونند به دادما برسند.....ملک درکرج کارمندان شمالی واقع شده

  • رضا

    مسکن باید از دلالی دور شود با این روشها به نظر من. اول هر کد ملی فقط یه خونه آخه برخی چند تا خونه دارن.دوم برخی از روی ناتوانی پرداخت قسط وپیش پرداخت ها در مسکن دولتی خونه یا امتازشون رو می فروشند
    وفرم جیم خودشون رو از دست می دن ودلالها میخرن این نفر اول باز می مونه بی خونه تکلیف خریداران این خونه ها و امتیاز ها باید معلوم بشه.اگه این دوتا کار انجام بشه به خدا قیمت مسکن وتعداد مسکن برا همه قابل دسترسه

  • نایب رحمان

    تمام هدف سامانه خود نویس این است که مالکان را مجبور به ثبت ملک در سامانه املاک‌ و اسکان نمایند. بیشتر مالکان هم چنین کاری نمی کنند و خودشان یک قرارداد دستی می نویسند که این قرارداد هم از نظر قانونی و هم شرعی درست است.هدف دولت گرفتن مالیات خانه های خالی است نه حمایت مستاجران

  • ناشناس

    حتی اگه پولی هم بشه می ارزه بنگاهی هم پول میگیره ولی باید نگاه نخوت بار و حرف های نامربوط هم تحمل کنی سامانه حداقل تو خونه ای راحت ، املاکی با مستاجر طوری رفتار میکنن انگار ملک باباشون رایگان دادن بهش

  • ص

    تو سامانه ثبت کنید نمیخواید بنگاه هم نرید دست نویس بنویسید با دو شاهد با قرارداد املاک فرق نداره دولت بخواد مالیات بگیره میگیره خودتون هم میدونید لنگ سامانه نیست کافیه حساب بانکی با کد پستی ادعام کنه ببینم کی میتونه مالیات اجاره نده

  • س

    املاک یه کد رهگیری دو میلیون میگیره از حرص سود خودش سامانه رو تخریب میکنه شغل مشاور املاک باید محدود و ص فا جهت کسی بشه که خودش میخواد مراجعه کنه امکان ثبت رسمی قراردادها باید فراهم باشه

  • ناشناس

    ثبت توش رایگان هست ولی خوب بعد امار‌میره دارایی و مالیات و باید بدووین مالیات دولت رو بدین بابت دریافت اجاره همه اینا برای سرکیسه کردن مردم هست وگرنه دولت رایت میگه تورم رو کنترل کنه تا قیمت خونه و نرخ اجاره بها بالا نره

  • ایرانی

    همه کسانی که برای رأی آوردن وعده مسکن دادن کجاین ،؟

  • ناشناس

    خلاصه مطلب هرکاریکردن به نفع ملت ومستاجرها نبوده ونخواهد بود ولاغیر

  • مستاجر

    آیا فرقی هم تو میزان پیش پرداخت و اجاره بها داره؟؟؟؟معلومه که نه!!به جاش فکری به حال ما فقیر نشینان کنین که هر سال موقع تمدید باید ۵میلیون بزاریم رو اجاره از اینور دو تومن حقوقمون زیاد میشه،چرا هر کی هر چی دلش میخواد میگیره فقط ما قشر ضعیف مورد ظلم قرار میگیریم

  • Ali

    باز هم میخواد اختلاس بشه

  • رضا

    سلام
    چقدر جالب ثب قرارد داده اجاره مفتی (رایگان) شود
    والله شوخی نیست مفتی مفتی مفتی ثبت قرارداد مالک قبر جا به مستاجر در سامانه حالا تو بمیر قبر جات با ما به صورت کاملا رایگان بدون نیاز حتی به (توکن) برای ثبت مشاوران املاک محترم البته ناگفته نباشد هزینه جا به جایی میت ۸ میلیارد هزینه قسل میت ۱۰ میلیارد و هزینه کفن پیچ کردن اگر کف از خود تان باشد ۳٫۵ میلیارد در ضمن هزینه صدر و کافر از نوع اعلا با یارانه ۷٫۵۸۰ میلیارد هزینه أن بالنس شخصی با برند بنز ۱۸۰ میلیارد البته بصورت مناسب هم موجود هست که باید از این تاکسی اینترنتی ها زنگ بزنید که مفت مفته کلا از مرد شور خانه به برد شما را تا دم خانه با چهار ساعت توقف و برگش بر سر قبر رو هم رفته میشه ۴۵ هزار تومان کا ما توصیه نمی‌کنیم از آنها برای مرده استفاده کنید چون تمام خودرو هاشان داخلی هست و مرده شما هیچ امنیتی ندارد حال اگر خودتان قصد بدرقه میت رو دارید اشکال ندارد برای خودتون اس ن پ بگیرد و پشت سر آمبولانس بنز مرده شور خانه مرده را بدرقه کنید راست ۹% هم مالیات بر ارزش افزوده را باید به فاکتور تان اضافه کنید. جسارت گفته بودن رایگان ثبت میشود بله درسته رایگان ثبت کنم برای تان یا بعداً تشریف می آورید

  • ناشناس

    اولش برای جذب مخاطب مجانی و۶ماه بعد میشه پولی
    وبعد اخذ مالیات از مالک و مستاجر
    شما کدوم رو نمی بینی....می بینی قیمت وتورم مسکن
    کنترل کنین به مردم توهین نکنین

  • مهدی

    اگر دولت محترم بخواد اگه بخواد میتونه همه چیز رو یه شبه درست کنه کارمندان دولت تو همه وزراتخانه ها بیکار نشستن و میتونن تمام واحدهای خالی رو با رصد مصرف برق و گاز و آب به خالی بودن و یا صوری اون واحد پی ببرن اما مشکل اینجات هر جا پولشویی و کلاه برداری و غیره وجود دارد رد پای دولت مردان عزیز نیز دیده میشه کسی که چندین واحد آپارتمان خالی داره و اونارو داده اجاره و پدر مستاجر رو در میاره میتونه مثلا یه کاسب باشه ۱ در میلیون مثلا کارمندان بانک مردشون حداقل دو تا واحد رو داره پس این حرفها همش چرت و پرت هستش دولت برای آبادانی کشور باید برای خودش اول دادگاه نظامی تشکیل بده و غسل جهاد بکنه و خودش رو پاک کنه انشائ ا... مردم سریع با فرهنگ میشن.

  • علی

    وقتی نظارت حضوری نباشه هیچ فایده ای نداره چون تمام صاحبخانه ها با املاکی ها رفیقن و به نفع همدیگه و به ضرر مستأجر کار میکنن من الان چهار ساله مستأجر یک نفرم اما هرساله با وجود اصرار های من اجاره نامه من را ثبت قانونی و سیستمی نمیکنن و بهم کد رهگیری نمیدن انگار من تو حساب شما اصلاً سابقه مستأجری ندارم تا حالا.
    امسال هم هرچی گفتم بیا بریم کافی نت زنگ زد گفت من تو بنگاهم قراردادتو وردار بیا. رفتم بازم پشت نویسی کرد و گفتم هم اما کد رهگیری نداد اجارمو هم سیصد درصد به اضافه‌ی پول پیش اضافه بیست ملیون تومن روش کشید با اینکه اعلام شدن بیست و پنج درصد اما چه فایده وقتی همه طرفدار سرمایه دار هستن و مستأجر و ضعیف مهم نیست

  • میم

    شما بیاین یه فکر بری خونه بدوشا که حتی پول پیش خونه ودیعه ندارن بکنین صاحب خونه دوتا سه تا خونه دو سه تا ماشین وباغ شهری وزمیین همه چی داره وقتی یه خونه میخا بده اجاره اگه مستاجر پول پیشش کم باشه بهش نمیده اینا و باید نظارت بشه اونی که داره مشکلی نداره چهارتا بدبخت بیچاره رو دریابین نمونه اش یکی مثه خودم الان میخام از خونه بلندم گنن چون پول پیش ندارم بایدبرم یه چادر بزنم بادوتا بچه زندگی کنم کجای کارین

  • علیرضا

    لطفا با وضع و تدوین خط مشی های غلط و دخالت در بازار مسکن . باعث افزایش اجاره و قیمت مسکن نشوید ، نتیجه وضع خط مشی های غلط گذشته از جمله قانون مالیات بر ارزش افزوده (با توجه به اینکه ۱۲۸قلم‌کالا و‌خدمات جهت ساخت ، عرضه و تولی‍‍د ساختمان مورد نیاز است لذا مالیات بر ارزش افزوده که در اصل مالیات بر مصرف است تماما به مصرف کننده نهایی منتقل می شود) ، مالیات بر عایدی سرمایه، قانون مالیات نقل و انتقال مسکن و ساختمان ، قانون بیمه کارگران ساختمانی ،قانون مالیات های مستقیم به ویژه ماده ۶۴این قانون همگی منجر به انتقال بار مالیاتی و عوارضی از سوی مالکین به خریداران و مستأجران و نیز افزایش هزینه فرصت اقتصادی در بخش ساختمان شده است لذا خواهشمند است در سال اقتصادی حمایت از تولید و مشارکت مردم ، با وضع و تدوین خط مشی اشتباه ، باعث کاهش مشارکت مردم و تحقق نظام اقتصاد دستوری در کشور با شعار حمایت از مصرف کنندگان و مستأجران نشوید

    • ناشناس

      آفرین بر شما
      این طرح فقط برای گرفتن مالیات از مردم ضعیف و افزایش درآمد ثروتمند است. اما مردم ساده دل فکر می کنند که این نوع طرح ها به دنبال خدمت به مردم است. ولی نباید فراموش کرد که پنیر رایگان فقط در تله موش پیدا می شود ‌

  • محمد

    خجالت نمیکشید..واقعا..مشکل مامستاجراواقعا دستمزد مشاوراملاکه..من یه خونه ۶۷ متری طبقه چهارم تومنطقه پیروزی..۳۰۰م دادم با ۱۲م شمااگه مملکت داری بلدین.جلوی مالکای بی رحمو بگیرین..چهارتا ادم باسوادروبیارین که بتونن قیمتهاروکنترل کنن ومالکاروکه میخوان تمام مخارجشون روازجیب مستاجربدبخت دربیارن...شماخرروگم کردین دنبال پالونش میگردید.به نفع کی قانون وضع کردید نه به نفع مردم ستمدیده

    • ناشناس

      خیلی ساده است این قانون به نفع مافیای مسکن هست با این سامانه بانک ها و مالکین خانه های خالی بدون واسطه با خیلی راحت به صورت رایگان برای خانه های خالی خود قرارداد اجاره ثبت می کنند و از پرداخت مالیات بر خانه های خالی فرار می کنند. و مردم ساده دل فکر می کنند که دولت به نفع مستاجرین ضعیف این سایت کذایی رو راه اندازی کرده. ذهی خیال باطل.

  • مستاجر

    هیچ قانونی نداره مالک هر چقدر که دوست داره خونشا به بالاترین قیمتی که میخواد میده اجاره. باید دولت برای هر شهر یا مکانی سقف اجاره‌ای را معلوم و اجبار کند تا مالک نتواند خود سر قیمت بالای را بدهد دولت این هرجو مرجی را باید دست کند به فکر مردم باشد نه جیب خودش

  • شهروند

    سامانه خودنویس زمانی اثرگذار است که ثبت قراردادهای خریدوفروش خانه زمین باغ ویلایی.. الزامی وراه اندازی شود واین خبریعنی شروع کاهش قیمت مسکن‌ وفرار سوداگران ازبخش مسکن قانون مالیات سالانه برسوداگری مسکن و مالیات بر خانه های خالی وعایدی اجاره وسامانه خودنویس هم مالیات عظيمی برای کشورداردوهم باعث فرارسودجوهاازترس مالیات ازبخش مسکن میشودوهم باعث کاهش قیمت مسکن

  • حمید

    فقط برای شناسایی صاحب خانه ها هست که مالیات بگیرن دولت پارسال دخل کاسب ها رو آورد امسال یقه صاحب خانه ها رو میخواد بگیر هم مالیات هم یارانه شون قطع کنه هم شناسایی کنه چند تا خونه داره

  • احمد شاملو

    سلام برای پیدا کردن خانه باید از چه طریقی اقدام کرد از برنامه خودنویس این راهکار کاملا جواب نمی‌دهد

  • مهدی

    اگر برای تهران تو یکسال ۱ ملیون خانه ساختین معلوم میشه بفکر مردمین درغیر اینصورت همش دروغو بازیه

  • قدرت آله کتابی

    سلام کابوسی اجاره مسکن دولت دولتی؟؟

  • سلام

    دوست عزیز ی که نفرین میکنی خدا بهت عمری بده تا فرق خودکار وخودنویسرو بفهمی به جای۵تومان خودکار ۱۵۰ خودنویس بخری جوهر وترس از چکه جوهروخرابی کاغذهم اضافه بعد می فهمی فرق املاک وسامانه رو

  • ناشناس

    چرا عوض پول پیش طلا یاسکه نمی‌گیرند صاحب خانه ها که مستاجر ضرر نکنه

  • رباط کریم

    این سامانه مشکلی را حل نمیکنه . من منزل را دادم اجاره مستاجر ۴ ماه هست که کرایه نداده ... با وجود املاک و فشار شخص ثالث مستاجر حرف گوش نمیده . در این سامانه قرار داد را ثبت کنی وقتی،اختلافی پیش بیاد باید ۱۰ برابر هزینه املاک ب دفتر قضایی و شکایت خرج کنی ... اینا همش حقه و ترفند و جار الکی هست . فقط زمانی که مشکل پیش اومد متوجه میشی .

  • ناشناس

    اولش رایگانه ،،همین که جا افتاد ،هزینه هاش نجومی میشه ،شما دلتون برا ملت نمی سوزه ،،،میخوان جیب ملت رو خالی کنین ،،مردم رو چی فرض کردین

  • نرگس م

    روزی یه قانون مسخره میادیه روز پکیچ به جای بخاری.ملت رابیچاره کردن.به جیب مردم هم‌نگاه نمیکنن خداازتون نگذره.این طرح وایده هاراکدوم مفت خوری ارائه میده وکدوم‌احمقی تصویب میکنه.این قوانین صدمن یه عازهمش تومجلس وضع میشه بانمایندگاان مفت خورشکم سیر.امیدوارم کاربرگوگل نظرمنوثبت کنه

  • ali

    سلام .واقعا گرفتن کد رهگیری مستاجران سخت شده این سامانه اصلا بدرد نمی خورد چند ساعت باید بیکار شوید؟؟؟!!!

  • ناشناس

    بیشترازنیازبازارآپارتمان خالی داریم احتکارشده دولت محتکردزدحامی محتکران است.ساختمسکن بااین جمعیت کاهشی اشتباه تست.حذف بنگاه مسکن موثراست.یکباربرای همیشه بیاییدمشکل راحل کنیدبه مستاجران واجدشرایط یک واحدآپارتمان نقلی ازدم قسط بدهید سودوقسط پایین .موقع انتخابات هم لازم نیست التماس کنید

  • ناشناس

    بیشترازنیازبازارآپارتمان خالی داریم احتکارشده.چ آرمیدگی نمی‌شود ست خودشون توکارهست

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر