کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۸

بازگشت تاکسی‌های پرحاشیه به بازار خودرو / نفت ۱۰۰ دلاری در راه است

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

بازگشت تاکسی‌های پرحاشیه به بازار خودرو / نفت ۱۰۰ دلاری در راه است

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۴ ( ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • فروش شرکت بزرگ بانکی با قیمت نجومی

هلدینگ HSBC ( گروه بانکداری بریتانیایی) اعلام کرد که کسب و کار خود در آرژانتین را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار به Grupo Financiero Galicia می‌فروشد. این تصمیم بخشی از استراتژی HSBC برای تمرکز بیشتر بر عملیات اصلی خود در آسیا است. این بانک انتظار دارد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل این فروش یک میلیارد دلار ضرر کند. این حرکت با برنامه HSBC برای سرمایه‌گذاری بیشتر در کشورهایی مانند هند و چین مطابقت دارد.

  • تاکسی‌های خودران جنرال موتورز در راه بازار خودرو

شرکت جنرال موتورز شرکت کروز خودران آماده می‌شود تا دوباره آزمایش تاکسی‌های روباتی خود را با رانندگان ایمنی در فینیکس ( مرکز ایالت آریزونای امریکا) آغاز کند. این یک گام بزرگ برای کروز است زیرا آنها در تلاش هستند تا خدمات خود را پس از توقف ناوگان خود در سال گذشته از سر بگیرند. کروز با مقامات بسیاری از شهرهایی که قبلاً در آنجا فعالیت می‌کردند صحبت کرده است و فینیکس یکی از نخستین مکان هایی است که آنها آزمایش مجدد را آغاز می‌کنند. مقامات شهری در فینیکس از بازگشت کروز حمایت می‌کنند و آن را به مکان خوبی برای شروع آزمایش خود تبدیل می‌کنند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • همکاری امریکا و تایوان در زمینه هوش مصنوعی

یک آژانس امریکایی که از تحقیقات علمی حمایت می‌کند، برنامه‌ای را برای کمک به استارت آپ‌های امریکایی در ارتباط با شرکت‌های تایوان آغاز کرده است. این برنامه از تلاش‌های تایوان برای توسعه صنایع مهم مانند نیمه هادی‌ها و هوش مصنوعی حمایت می‌کند. هدف آن کمک به شرکت‌های امریکایی و تایوانی برای همکاری و رشد در این بخش‌های استراتژیک است. وزارت امور اقتصادی تایوان نیز از این تلاش حمایت می‌کند، که بر تامین مالی شرکت‌هایی متمرکز است که فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند بیوفناوری و محاسبات کوانتومی را بررسی می‌کنند.

  • اتفاقی تازه در بازار ارزهای دیجیتال

اتر، نوعی ارز دیجیتال، اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا ارزش آن در مدت زمان کوتاهی بسیار افزایش یافته است. این افزایش به این دلیل بود که مردم فکر می‌کردند ممکن است فرصتی برای معامله اتر در بورس‌های سهام ایالات متحده از طریق صندوق‌های ویژه وجود داشته باشد. دومین دارایی بزرگ دیجیتال تا ساعت ۱۱: ۲۰ صبح روز سه شنبه در سنگاپور با حدود ۳۷۱۰ دلار معامله شد و ۸.۵ درصد پیشرفت را نسبت به ساعات کاری امریکا حفظ کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • پیش‌بینی صعود عجیب قیمت نفت

در حالی که سرمایه‌گذاران تنش‌های خاور میانه و نگرانی‌های مداوم عرضه را بررسی می‌کنند، نفت نزدیک به بالاترین رقم پنج ماه اخیر معامله شد. قیمت نفت خام برنت پس از اندکی کاهش در روز دوشنبه به نزدیک به ۹۱ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت زیر ۸۷ دلار بود. انتظار می‌رود قیمت نفت همچنان افزایش یابد و برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد. این به دلیل ادامه محدود کردن تولید نفت اوپک پلاس است.

  • سرمایه‌گذاری کلان برای تولید تراشه‌های الکترونیکی

شرکت ژاپنی Shin-Etsu Chemical، سازنده مواد نیمه‌رسانا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در آخرین تلاش برای تقویت زنجیره تامین تراشه این کشور، حدود ۸۳ میلیارد ین (۵۴۵ میلیون دلار) در کارخانه‌ای در استان گونما در ژاپن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این کارخانه مواد لیتوگرافی را برای استفاده در تراشه‌سازی تولید خواهد کرد و فاز اول سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۲۶ تکمیل می‌شود زیرا Shin-Etsu به دنبال افزایش تقاضای مشتریان و تنوع بخشیدن به پایه تولید خود است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر