مژده به فرهنگیان / بیش از ۱۵ هزار معلم خانه دار می شوند

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده است، گفت: ۱۵۰۰۰ مسکن ویژه فرهنگیان ساخته می‌شود.

مژده به فرهنگیان / بیش از ۱۵ هزار معلم خانه دار می شوند

ساخت مسکن ویژه فرهنگیان از برنامه های مهم دولت است. تامین هزینه های مربوط به ساخت این واحدهای مسکونی نیز از مسئله های پر چالش این حوزه است.

محسن احمدی؛ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، جهش تولید همراه با رسیدن به سود پایدار و باکیفیت و استمرار و ارتقای روند سودآوری را اولویت‌های مهم صندوق در سال جدید برشمرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، فرصت سه ماهه داده شده به شرکت‌های زیان ده جهت برون رفت از زیان و رسیدن به سودآوری را یادآور شد و گفت: در سال جدید نباید در هیچکدام از زیرمجموعه‌های صندوق، شرکت زیان‌ده داشته باشیم و شرکت‌ها موظفند از همه ابزار جهت رسیدن به سودآوری استفاده کنند درغیراین صورت ادغام، تجمیع یا توقف فعالیت در انتظار شرکت‌های زیان‌ده خواهد بود.

وی با اشاره به ماموریت‌های کلان صندوق، به ضرورت افزایش سودآوری به منظور ارتقاء ارزش دارایی‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های اقتصادی تأکید کرد و گفت: در همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه باید ضمن سودآوری پایدار و ارزشمند، در مسیر خلق منابع پایدار و اطمینان‌بخش حرکت کنیم.

احمدی یکی دیگر از راهبردهای صندوق ذخیره را ورود به حوزه‌های زودبازده و سودآور مانند بخش معدن ذکر کرد و افزود: با وجود تنوع فعالیت صندوق در بخش‌های مختلف، در نظر داریم وارد حوزه‌هایی شویم که از نظر بازدهی و سودآوری مزیت و جذابیت دارند.

مدیرعامل صندوق ذخیره به تشکیل "قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم" در صندوق اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در اردیبهشت ماه شروع به کار می‌کند و انتظار داریم با چالاکی و سرعت عمل بالا در زمینه ساخت و تولید مسکن فرهنگیان طبق برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات موثر و ملموس انجام دهد و در فاز نخست ساخت حدود ۱۵هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بانک سرمایه از پشتوانه فرهنگیان و نظام آموزشی برخوردار است، تاکید کرد: اگر اعتمادسازی صورت پذیرد و بانک سرمایه مجدد اعتبار واقعی خود را به‌دست آورد و فرهنگیان بانک سرمایه را برای فعالیت‌های بانکی و دریافت حقوق انتخاب کنند، اتفاقات مثبت و کم نظیری را شاهد خواهیم بود و می‌توان با رسوب منابع، عمده مشکلات شرکت‌های تابعه صندوق را رفع کرد.

احمدی یکی از سیاست‌ها و راهبردهای مهم را شفافیت و نظارت بر فعالیت‌های صندوق برشمرد و گفت: امسال با نظام مند کردن سیستم نظارت و یکپارچه‌سازی در بخش‌های تابعه صندوق و همچنین با به کارگیری ابزارهایی نظیر هوش تجاری(BI)، صندوق به سمت نظارت هوشمند گام برمی‌دارد.

وی یادآور شد: کسانی که با سلامت، پاکدستی و مسئولیت‌پذیری مأموریت‌های اصلی محوله را به انجام می‌رسانند مشکلی برای ادامه فعالیت در صندوق نخواهند داشت، اما انتصاب‌های سفارشی و غیرتخصصی پذیرفته نیست و مدیران شایسته، متخصص و باانگیزه جایگزین خواهند شد.

احمدی با تاکید بر اجرای صحیح، هدفمند و دقیق طرح ارزش مالکانه، این موضوع را یکی از مطالبات و خواسته‌های به حق فرهنگیان عنوان کرد.

وی افزود: در سال جدید، بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و دنبال خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های اصلی بیشتر شرکت‌ها و پروژه‌های در دست اجرای صندوق را تامین مالی بیان کرد و گفت: در سال جدید، استفاده از ابزارها و روش‌های گوناگون جهت تامین مالی و بکارگیری منابع ارزان قیمت به طور جدی هدف‌گذاری شده است.

احمدی، صندوق ذخیره فرهنگیان را صندوقی بین‌نسلی و متعلق به آحاد جامعه فرهنگیان کشور دانست که باید برای نسل‌های بعدی به خوبی محافظت شود، لذا باید بسترهای مناسب برای پرورش مدیران جوان و کارآمد با اولویت جذب فرزندان نخبه و تحصیل‌کرده متخصص از میان خانواده معلمان در دستور کار قرار گیرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    همه اش دروغه لعنت خدا بر شما که بااحساسات واعصاب فرهنگیان بازی میکنید

  • ف م

    همش دروغه فقط صندوق فرهنگیان کمشونه میخواند حقوق معلمهاراهم بچاپند

  • م

    تمام خزانه ی دولت ازحقوق معلمها هست بادروغ میخواند چندرغازحقوق معلمها راازچنگشون به بهانه مسکن دربیاورند الان معلم ها باسی وچهارسال سابقه هنوزمستاجرند اگر است میگفتند الان وضعیت معلمان مااین نبود

  • ناشناس

    عین همون سالی یک میلیون مسکن که رییسی وعده داده بود می سازید یا شیک تر؟؟؟؟!!

  • متاسف

    دیگه حناتون پیش ملت رنگی نداره علی الخصوص پیش فرهنگیان!!
    صندوق ذخیره اون ۱۵هزار میلیارد تومنی که از فرهنگیان کش رفت رو بر گردونه مسکن ساختنتون پیش کش .
    یرای جبران اون اختلاس اومدید ۵درصد حقوق فرهنگیان رو بدون رضایت اونها هر ماه برداشتید حالا هم صددرصد یه اختلاس بزرگتر کردید میخواید اینجور جبران کنید

  • بهروزی

    بعثت فرهنگیان در سر بالایی فهمیده به ولیعصر نمونه تکریم در مورد مسکن فرهنگیان است خجالت هم خوب چیزیه

  • روناک

    15هزارخانه اماده شده.. درست... اما مسؤلین اداره جات این خانه ها را به کسانی میدهندکه خودشان منزل مسکونی دارند... این هانه هارومیگیرندبا پارتی بلزی... وخانه ی مسجونی خودشان رو احاره میدهند.. چون دیدم که میگم... یک روستایی محل خدمتم بود.. اداره قرعه کشی کردبرای یک زمین... دقیقا به کسی دادن زمین رو دوتا منزل درخارج ازمخل خدمتش داشت.. وشوهرش کارمندبانک... درحالیکه کسانی بودن نه خونه داشتن نه زمین... اره... پس انهایی که هنوز هدا رافراموش نکردن حواسشان را جمع کنند..

  • ناشناس

    صد رحمت به پینوکیو

  • مسعود جلیل پور افشار

    ای کاش جناب احمدی منظورخود از بین النسلی صندوق باز می کردند.
    درحالیکه همه آگاهند که مالکیت صندوق متعلق به یک میلیون وشصدهزار فرهنگی عضواست.به نسبت سابقه عضویت ومیزان سرمایه.

  • فضه علیزمان

    باسلام و عرض ادب و احترام ازهمدان ناحیه 2اموزش و پرورش ازاینکه به فکر فرهنگیان هستید ممنون وسپاسگزارم خدا قوت بدهد به شما آیا زن فرهنگی که مجرداست و ازدواج نکرده باید بدون مسکن زندگی کند درهمدان حاج بشیری که زمانی مسولیت مسکن فرهنگیان داشت ثبت نام کردم گفت برای شما نمیشود چون مجرد هستی گفتم چه کنم بمیرم گفت بله

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر