اختصاصی تیتر کوتاه؛

تبلیغات با چاشنی مسئولیت های اجتماعی / دوران بازاریابی سنتی به پایان رسید

تبلیغات با چاشنی مسئولیت اجتماعی علاوه بر کسب درآمد، تصویری مثبت از کسب و کار شما در ذهن مردم به جا می گذارد.

تبلیغات با چاشنی مسئولیت های اجتماعی / دوران بازاریابی سنتی به پایان رسید

کمپین مسئولیت اجتماعی (CSR) در بازاریابی به این معنی است که کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا محصولات یا خدمات را به روش‌هایی که اخلاقی، پایدار و برای جامعه مفید باشد، ارتقا دهند. این می‌تواند شامل مواردی مانند حمایت از موسسات خیریه، استفاده از مواد سازگار با محیط‌زیست یا اجرای کمپین هایی باشد که آگاهی را در مورد مسائل مهم اجتماعی افزایش می‌دهد. در اصل این موضوع در مورد کسب و کارهایی است که از استراتژی‌های بازاریابی خود برای ایجاد تأثیر مثبت بر دنیای اطراف خود استفاده می‌کنند.

هدف شرکت‌ها با CSR ایفای نقش فعال و مثبت در جامعه است. به عبارت دیگر، هدف این شرکت‌ها تنها کسب درآمد نیست بلکه تأثیر مثبت بر نسل فعلی و آینده است. بنابراین، CSR در بازاریابی به این معنی است که یک شرکت این ابتکارات مسئولیت اجتماعی را به مخاطبان خود منتقل می‌کند.

به عنوان یک ابزار بازاریابی، CSR بر فروش و سایر عوامل کلیدی تجاری تأثیر می‌گذارد. برای مثال، ۷۷ درصد از مصرف‌کنندگان انگیزه خرید از شرکت‌های متعهد به اهداف اجتماعی و زیست‌محیطی دارند. اگر کسب و کار شما اقدامی انجام ندهد، ممکن است از رقبای خود عقب بمانید.

CSR علاوه بر بهبود جامعه می‌تواند روحیه کارکنان را نیز تقویت کند. این مسئله باعث می‌شود تا کارکنان یک شرکت تمام توان خود را برای اجرای مسئولیت‌های خود به کار گیرند. کارکنان راضی کارمندان مولد هستند که باعث می‌شود تمرین CSR یک برد-برد واقعی باشد.

انواع مختلف مسئولیت اجتماعی در بازاریابی

بازاریابی مسئولیت اجتماعی شرکتی چندین دسته را پوشش می‌دهد، از جمله موارد محیطی، اخلاقی، بشردوستانه و مالی. کسب و کار شما اگر از هرکدام از زیر مجموعه‌های CSR استفاده کند، می‌توانید انتظار داشته باشید که از مشتریان، کارمندان و سرمایه‌گذاران سود می‌برید.

مزایای کمپین مسئولیت اجتماعی در استراتژی بازاریابی

CSR به کسب‌وکارها احساس هدف می‌دهد و شرکت‌هایی که هدف دارند رشد بیشتری را تجربه می‌کنند. کارشناسان رابطه مستقیمی بین هدف و سود می‌بینند. برخی از مزایای CSR برای شرکت‌ها عبارتند از:

انجام کارهای مثبت برای جامعه منجر به صحبت بیشتر افراد در مورد کسب و کار شما می‌شود که می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما بیاورد و شرکت شما را به صورت آنلاین قابل مشاهده تر کند.

  • سئوی بهبود یافته: ابتکارات CSR فرصت هایی را برای محتوای جذاب ارائه می‌دهد که می‌تواند خوانندگان را جذب کند و به بهبود سئو کمک کند.
  • مزیت رقابتی: از آنجا که مصرف‌کنندگان به دنبال شرکت‌های اخلاق مدار هستند، ابتکارات CSR می‌تواند به شما مزیت رقابتی نسبت به سایر مشاغل بدهد.

داشتن ابتکار در کمپین مسئولیت اجتماعی (CSR) می‌تواند به شما کمک کند از سایر شرکت‌ها متمایز شوید زیرا مشتریان مشاغل خلاقی را دوست دارند و از آنها حمایت می‌کنند که اخلاق را اساس کار خود قرار می‌دهند.

  • شهرت برند: شیوه‌های CSR شهرت برند شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری را جذب کنید که به دنبال کسب و کارهای مثبت برای حمایت هستند.
  • فرصت‌های جدید: CSR به کسب و کار شما اجازه می‌دهد تا با سازمان‌های مختلف شریک شود و به بخش‌های جدید مشتریان دسترسی پیدا کنید.
  • کارکنان شاد: ۹۰ درصد از کارکنانی که برای شرکتی با هدف قدرتمند کار می‌کنند، وفادارتر و با انگیزه تر هستند.
  • کاهش ریسک: زمانی که شرکت شما به بهترین شیوه‌های CSR پایبند است، خطر ابتلا به موقعیت‌های مالی یا اخلاقی مشکل ساز را کاهش می‌دهید.

آیا مسئولیت اجتماعی در بازاریابی ارزشمند است؟

در دنیای همیشه در حال تغییر امروز، شما باید برای رشد شرکت خود به چیزی بیش از ابزارهای بازاریابی سنتی اعتماد کنید. داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها بسیار حیاتی هستند، اما ترکیب استراتژی‌های CSR که به کسب و کار شما کمک می‌کند با مشتریان خود در سطح شخصی‌تر ارتباط برقرار کند، حیاتی هستند.

مهم نیست که کسب و کار شما در چه صنعتی است، می‌تواند از CSR بهره‌مند شود و آن را به یک ابزار بازاریابی موثر تبدیل کند که به طور همزمان از جامعه شما پشتیبانی می‌کند.

چگونه مسئولیت اجتماعی را در کسب و کار خود بگنجانید؟

یک منشور اخلاقی ایجاد کنید

یک کد اخلاقی ایجاد کنید که جایی برای شک و تردید در مورد ارزش‌های شرکت شما باقی نمی‌گذارد. اطمینان حاصل کنید که برای هر کارمندی قابل دسترسی است و اگر کارمندان شما پیشنهاداتی دارند، برای افزودن‌های جدید آماده باشید.

تاثیرات زیست محیطی خود را گزارش دهید

اگر اقداماتی را برای کاهش هرگونه تأثیر منفی کسب و کارتان بر محیط‌زیست انجام می‌دهید، آن را اعلام کنید. گزارشی تهیه کنید که فعالیت‌های شرکت و پیشرفت‌هایی را که برای سبزتر شدن انجام می‌دهید مستند کند. آن را عمومی کنید تا مردم بتوانند پیشرفت شما را ببینند و قدردانی کنند.

یک برنامه سلامت کارکنان ایجاد کنید

ایجاد یک برنامه بهداشتی و ایمنی برای محافظت از کارکنان در برابر هر گونه حادثه یا آسیب در محل کار بسیار مهم است. به کارمندان اطمینان دهید که ایمنی آنها در اولویت است و اعتماد و احترام متقابل را به‌دست آورید.

کمک مالی به امور خیریه

یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای گنجاندن ابتکارات CSR در کسب‌وکارتان این است که چند خیریه را در جامعه خود انتخاب کنید و به آنها کمک مالی کنید. شما همچنین می‌توانید از این روش برای تعامل با مشتریان استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هر هفته یک نظرسنجی در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید که در آن فالوورهای شما می‌توانند به خیریه‌های مورد علاقه خود رای دهند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر