اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی و بررسی تارا اتوماتیک ایران خودرو + مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو تارا اتوماتیک می پردازیم.

معرفی و بررسی تارا اتوماتیک ایران خودرو + مشخصات

تارا سدان جدید ایران خودرو ایت که البته جزو گران‌ترین محصولات ایران خودرو به حساب می‌آید. همچنین این خودرو به دلیل آپشن هایی که دارد جزو خودروی‌های رده بالای ایران خودرو به حساب می‌آید.

تارا

شرکت خودروسازی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز داخلی، خودرویی را با نام پارسی “تارا” معرفی کرد. این خودروی سدانِ کلاس C که بر پلتفرم پژو ۳۰۱ ساخته شده است. تارا در زبان فارسی به معنی ستاره است. ایران خودرو معتقد بود که این خودرو مانند ستاره‌ای در آسمان خودروسازی می‌درخشد.

خودروی تارا از محصولات ایران‌خودرو است. با شروع تحریم‌ها علیه ایران، صنعت خودروسازی تنها ماند و متکی به توانایی‌های وطنی. ترک خودروسازان فرانسوی و مشکلات ناشی از تحریم نگذاشت که برنامه‌های خودروسازی ایران در مسیری پرماجرا قرار بگیرد. با این وجود، تلاش‌های داخلی به ثمر نشست و محصولاتی مانند تارا روانه بازار شدند.

تارا + جدید

تارا محصولی از ایران‌خودروست که با ایجاد تغییراتی روی طراحی و تولید پژو ۳۰۱ ساخته شده است. تولید تارا با کمی عجله و نابه‌سامانی همراه بوده و این موضوع در بررسی‌های دقیقش محرز می‌شود اما با این وجود، در بحث امنیت و ارائه آپشن‌ها بسیار خوب ظاهر می‌شود. برای همین هم هست که اشکالاتش کمتر به‌چشم می‌آیند.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک

ماشین تارا اتوماتیک MT مجهز به گیربکس دستی، قادر است ظرف مدت‌زمان ۹.۵ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به طور ترکیبی معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت بسوزاند‌. این در حالی است که نوع اتوماتیک AT فرآیند شتاب‌گیری صفرتاصد را طی مدت‌زمان ۱۱.۵ ثانیه به انجام خواهد رساند که نشان از کندی قابل‌توجه عملکرد نسخه اتوماتیک در قیاس با مدل دنده‌ای دارد.

تارا3

میانگین مصرف سوخت نوع اتوماتیک نیز حدود ۷.۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی ماشین تارا

مشخصات تارا از نظر امکانات فنی در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای این منظور باید سری به داخل ماشین تارا بزنیم. k۱۳۲، در دو تیپ MT دستی و AT اتوماتیک در لیست فروش ایران خودرو قرار گرفته است. تفاوت امکانات رفاهی این دو نسخه از این خودرو، به مواردی هم‌چون نوع روکش صندلی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سنسور نور و باران، رینگ‌های آلومینیومی و آینه تاشونده برقی در مدل اتوماتیک خلاصه می‌شود. در مجموع باید بگوییم خبری از شگفتانه ویژه در داخل ماشین تارا نیست.

تارا1

به نظر می‌رسد ماشین تارا حداقل آپشن‌های رفاهی لازم را برای یک سدان میان‌قیمت اقتصادی در اختیار کاربران خود خواهد گذاشت؛ اما به طور کلی، نمی‌توان بابت امکانات تارا ذوق‌زدگی بیش‌ازحد نشان داد.

نسخه اتوماتیک: روکش چرم و پارچه‌ای، راننده ۶حرکته (۴ حرکت برقی ۲ حرکت دستی)، سرنشین جلو ۴حرکته (۲ حرکت برقی و۲ حرکت دستی)، صندلی‌های عقب تاشو

نسخه دستی: روکش پارچه‌ای، ۶‌حرکته دستی (صندلی راننده )، ۴‌حرکته دستی (صندلی سرنشین جلو)، صندلی‌های عقب تاشو

شیشه‌بالابرهای برقی، سانروف (اتوماتیک)

سایر امکانات

سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، کروزکنترل، سنسور نور و باران (AT)، ورود بدون کلید و دکمه خاموش/روشن (AT)، سانروف((AT، ایزوفیکس، ستون فرمان تلسکوپی (جمع‌شونده)، نمایش‌گر دمای محیط، بازکن قفل درب صندوق عقب از داخل، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، دوربین عقب (AT).

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر