تیتر کوتاه گزارش می دهد:

از تبلیغات ماندگار گلرنگ تا مالیکت بیش از ۷۰ شرکت تولیدی

شرکت گلرنگ به عنوان مالک بسیاری از شرکت های غذایی و بهداشتی، نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه کارآفرینی در کشور دارد.

از تبلیغات ماندگار گلرنگ تا مالیکت بیش از ۷۰ شرکت تولیدی

گلرنگ که نامی آشنا برای ایرانیان است، در ابتدا با تاسیس شرکت پاکشو در سال ۱۳۵۱ معرفی شد. محصولات اولیه این شرکت با برند گلرنگ در قالب محصولات شوینده و آرایشی و بهداشتی ثبت شد، اما اکنون گلرنگ مالک بسیاری از شرکت‌های متفاوت است.

گروه صنعتی گلرنگ درحال‌حاضر به عنوان یک مجموعه گسترده در صنعت کشور، نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و رونق اقتصادی دارد. جالب است که گروه صنعتی گلرنگ که با محصولات شوینده و بهداشتی در ذهن مردم ماندگار است، اکنون مالک شرکت هایی نظیر تپسی، فروشگاه های زنجیره ای کوروش و هایپرفامیلی و پلتفرم ارائه دهنده فیلم و سریال فیلم نت و بسیاری از برندهای معروف دیگر است.

در ادامه به بررسی برخی از زیر مجموعه های گروه صنعتی گلرنگ پرداخته ایم:

شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش که به منظور ارائه محصولات از طریق خرده فروشی خوار و بار در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده، از زیر مجموعه های بزرگ گروه صنعتی گلرنگ است. فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در حال حاضر در بسیاری از شهارهای ایران شعبه داشته و به دلیل ارائه تخفیفات گسترده برای بسیاری از محصولات، خود را با عنوان فروشگاه های همواره تخفیف کوروش به مردم معرفی کرده اند.

افق-کوروش

موسسه فرهنگی و ویدئو رسانه گلرنگ در سال ۱۳۹۱ با هدف توزیع و تولید فیلم در شبکه نمایش خانگی تاسیس و به نوعی بستری برای شرکت های دیگری شد که در سال های بعد به این حوزه وارد شدند. این موسسه از دیگر زیر مجموعه های گروه صنعتی گلرنگ محسوب می شود.

گلرنگ-رسانه

شاید کمی دور از ذهن باشد که شرکت خدمات خودرویی سامیا که زیر مجموعه گروه سرمایه گذاری مهد خاورمیانه است از هلدینگ های بزرگ گروه صنعتی گلرنگ بوده که در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده است. تمرکز این مجموعه بر دو حوزه خدمات تعمیرگاهی و قطعات خودرویی است.

خدمات-خودرو

پردیس سینمایی کوروش به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی کشور که در ساختمان کوروش مال واقع شده است. تجهیزات مدرن صوتی و تصویری دیجیتال، آنالوگ و  فناوری های پیشرفته نورپردازی تئاتر از ویژگی های این پردیس سینمایی است که یکی دیگر از زیر مجموعه های هنری گروه صنعتی گلرنگ است.

پردیس-کوروش

با توجه به اینکه گروه صنعتی گلرنگ از بزرگترین شرکت ها در بخش خصوصی محسوب می شود، سعی دارد تا زیر مجموعه های خود را هم وارد بازار سرمایه کرده و امکان توسعه این مجموعه ها را فراهم آورد. گروه صنعتی گلرنگ در سال۹۷ یکی از زیر مجموعه های خود یعنی افق کوروش را در بورس عرضه کرد و سال۹۸ هم عرضه اولیه شرکت پدیده شیمی قرن در بازار انجام شد.

در زیر لیست اسامی زیر مجموعه های گروه صنعتی گلرنگ را مشاهده می کنید:

برند-گلرنگ

مالکیت-شرکت

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمد

    دوستان هم میهن با تک تک این اسمها آشنا بشید و همه رو تحریم کنید و به دیگران هم بگید که تحریم کنند با وجود این هلدینگ ها و شرکت ها چقدر کار و کاسبی های خرد که میشد یک خانواده امرار معاش کنند از بین رفتند تا در راس هرم یک خانواده ندونند با پول هاشون چکار بکنند حرس و طمع این آدمها و امثال اینها ته نداره

    • سعید

      اقا محمد به ظاهر میهن پرست این چندین هزار نفری که تو مجموعه کار میکنند خانواده ندارند ؟سوپری کنار خونه شما شکم یک خانواده رو سیر میکنه اما فروشگاهی که تو شهر شماست حداقل پنج خانوادرو سیر میکنه .یه دودوتا چهارتا بلد باشید متوجه میشین چی میگم .فقط زیرمجموعش که فروشگاه کوروشه ۴ هزارتا شعبه داره تو هر شعبه ای متوسط ۵ نفر کار کنن میدونی چنتا خانواده میشه ؟چنتا جوون میشه ؟اول فکر کنین بعدا یچی بپرونین اینهمه شرکت میدونین چند میلیون جوونو سر کار برده

  • محمد

    برای من جای سئواله مگه این محصولات ایرانی نیستن چرا اکثرا نام و اسمهاشون همه خارجیه ؟؟
    نکنه اینجا هم تئوری توطئه در کاره پول ها به خارج از ایران ربط داره ؟؟نکنه همین شرکت ها باعث به زانو در آوردن اقتصاد و صنعت ایران بودن ؟؟؟؟وقتی همه چیز بشه سود و پول خدا رو هم به صورت بت میشه فروخت !!؟؟

  • ناشناس

    محصولات این شرکت چیزی جز کلک نیست یک محصول بی کیفیت با چندین اسم در فروشگاه خودش که اسم کورش بزرگ را لکه دار کرده

  • مهدی

    همه این برند ها با ارز دولتی و رانت ایجاد شدن از جیب مردم. بیخودی به عنوان افتخار ملی از این برند ها تعریف نکنید

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر