اختصاصی تیترکوتاه؛

جدیدترین خودروی کیا اپتیما را بهتر بشناسید + مشخصات و امکانات

در این گزارش به معرفی و بررسی مشخصات فنی و رفاهی خودروی کره‌ای کیا اپتیما GT LINE پرداختیم.

جدیدترین خودروی کیا اپتیما را بهتر بشناسید + مشخصات و امکانات

خودروهای کره‌ای سال هاست در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و در بازار خودرو نیز فروش بسیاری داشته و برخلاف قیمت‌های نه چندان پایین جزو پرتقاضا‌ترین محصولات خارجی بازار به حساب می‌آید.

کیا اپتیما یکی از همین خودروهای وارداتی محبوب بین خودروسواران است که چند سالی است فروش بالایی داشته و مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه جزییات بیشتری در مورد یکی از جدیدترین نسل‌های این خودرو می‌خوانید.

اپتیما2

مشخصات فنی اپتیما GT LINE

حجم موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی سی و ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است. همچنین حداکثر توان خروجی ۱۷۲/۶۰۰۰ دور بر دقیقه / اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی ۲۲۲/۴۰۰۰ دور بر دقیقه / نیوتن متر است.

لازم به ذکر است جعبه این خودروی کره‌ای دارای جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است.

امکانات ایمنی اپتیما GT LINE

برای محافظت بیشتر سرنشینان از ۷ کیسه هوا استفاده شده است دو کیسه ‌ی هوای جلو برای راننده و سرنشین جلو، دو کیسه ‌ی هوا در اطراف، دو کیسه ‌ی هوای پرده‌‌ای و یک کیسه ‌ی هوا زانویی برای راننده. مدل جدید اپتیما از تست‌های ایمنی مختلف و معتبری که در سراسر جهان برایش در نظر گرفته شده بود با موفقیت سر بلند کرده است. سامانه تشخیص نقاط کور که با حس گرهای راداری خود، وجود خودرو در نقاط کور را تشخیص داده و به راننده اخطار می‌دهد.

اپتیما

سامانه کمکی برای تغییر لاین حرکت که بر روی آینه‌‌های طرفین نصب شده و در هنگام نزدیک شدن یک خودرو از پشت با سرعت بالا اخطار می‌دهد. سامانه دید اطراف خودرو که با استفاده از ترکیب عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌‌های به استفاده شده در جلو، عقب و جانبین خودرو، به شما دیدی کامل از فضای دور و بر خودرو در موقع پارک یا حرکت با سرعت کمتر از ۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌دهد. سامانه چرخش دینامیک چراغ‌ها که همزمان با چرخش فرمان اتومبیل، چراغ‌‌های جلو را در مسیر حرکت می‌‌چرخاند و دید بهتری از جلو را به شما می‌دهد.

امکانات رفاهی اپتیما GT LINE

شارژر بی‌سیم موبایل که در جلوی کنسول مرکزی قرار داده شده / تنظیم اتوماتیک صندلی جلو / سیستم حافظه‌ ی یکدست آینه‌‌ها و صندلی (IMS) / گرمکن فرمان / صندلی تاشوی عقب / صفحه کیلومتر سوپرویژن مجهز به نمایشگر ۴٫۳ اینچی / سیستم تهویه و گرمکن صندلی‌های جلو و عقب / سقف ‌شیشه‌ای ۳۶۰ درجه / سیستم تهویه‌ ی اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه / سیستم ضد بخار اتوماتیک / سیستم پخش صوتی فوق‌ العاده Harman/Kardon با هندزفری بلوتوث، ۱۰ اسپیکر، ساب‌ ووفر ۸ اینچی و یک آمپلی ‌فایر بیرونی

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر