اختصاصی تیترکوتاه؛

فوری / نحوه تعیین قیمت خودروهای داخلی مشخص شد

اخیرا از سامانه‌ای هوشمند در بازار خودرو رونمایی شده است که با استفاده از هوش مصنوعی و یک الگوریتم هوشمند اقدام به کارشناسی قیمت خودرو می‌کند.

فوری / نحوه تعیین قیمت خودروهای داخلی مشخص شد

در ماه‌های اخیر بازار خودرو دچار تلاطم بسیار زیادی بوده است. به شکلی که تقریبا هر روز شاهد نوسانات گسترده قیمت خودرو در بازار بوده‌ایم.

قیمت خودرو همواره با توجه به وضعیت قیمت دلار و نوسانات بازار ارز و نیز نرخ تورم افزایش و کاهش می‌یابد. در ماه‌های گذشته با توجه به اتفاقات مختلف سیاسی و اقتصادی قیمت دلار و بازار ارز درگیر هیجانات بسیار زیاد شد و از این رو تقریبا هر روز شاهد افزایش قیمت دلار بودیم. همین امر به تنهایی کافیست تا بازار خودرو و قیمت‌ها را دچار التهاب شدید و افزایش بی‌رویه کند.

با توجه به رشد روزانه قیمت خودرو در بازار، کارشناسی و تشخیص درست و منطقی قیمت خودرو با توجه به مشخصات و کارکرد خودرو برای مردم کمی دشوار است و شاید برآورد دقیق قیمت خودرو در لحظه کار سختی باشد.

اخیرا در فضای مجازی از سامانه‌ای با محور برآورد قیمت خودرو با کمک هوش مصنوعی رونمایی شد. این سامانه که به صورت هوشمند و آنلاین فعالیت می‌کند از یک الگوریتم هوشمند و یا همان هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. این سامانه با کمک اطلاعاتی که از کاربران درباره مشخصات فنی، مشخصات بدنه و یا کارکرد خودروی مورد نظر دریافت می‌کند اقدام به تحلیل داده‌های دریافتی می‌کند و با کمترین خطا قیمت دقیق خودروی مورد نظر شما را برآورد می‌کند.

در این سامانه هوشمند شما می‌توانید سال ساخت یا همان مدل خودرو را انتخاب کنید. همینطور گزینه انتخاب رنگ و دیگر مشخصات برای کابرد فعال است و شما می‌توانید مشخصات فنی و بدنه ی خودروی مورد نظر را به شکلی دقیق برای سامانه مشخص کنید.

در این سامانه گزینه ای وجود دارد که می توانید دقیقا مشخص کنید که خودرو آیا دارای رنگ شدگی، صافکاری یا خط و خش، ضربه خوردگی یا تعمیر شاسی، آفتاب سوختگی یا تعویض قطعه است یا خیر.

همچنین در قسمتی دیگر کاربر می تواند اطلاعات مربوط به موتور و گیربکس و همچنین اطلاعات مربوط به لاستیک و حتی بیمه خودرو را مشخص کند.

در انتها این سامانه هوشمند که «برآورد» نام دارد با توجه به مشخصات و اطلاعاتی که درج کردید یک بازه قیمتی از کمترین قیمت الی بیشترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد و در کنار آن امکانی در اختیار شما قرار می‌دهد که کاربر را مستقیما به آگهی‌های فروش مربوط به همان خودرو متصل می‌کند.

 

حسین جعفری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر