کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۹

دلار یک شبه نابود شد / قیمت گوشت و لبنیات اوج گرفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دلار یک شبه نابود شد / قیمت گوشت و لبنیات اوج گرفت

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • صعود قیمت نفت در پی تحریم‌های جدید علیه ایران

قیمت نفت افزایش یافت زیرا گزارشی نشان داد که نفت کمتری در ایالات متحده ذخیره شده است. مسئولان تجارت نفت نیز به این فکر می‌کنند که به دلیل محدودیت‌های جدید اعمال شده بر ایران چه اتفاقی ممکن است بیفتد. قیمت نفت خام برنت پس از صعود ۱.۶ درصدی در روز سه شنبه، بالای ۸۸ دلار در هر بشکه ثابت ماند، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۳ دلار بود. به گفته منابع آگاه، موسسه امریکن پترولیوم گزارش داد که ذخایر نفت خام در سراسر کشور هفته گذشته ۳.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است.

  • دلار یک شبه نابود شد

دلار روز چهارشنبه ضعیف شد و در برابر یورو و پوند کاهش زیادی داشت. با این حال، ین ( واحد پول ژاپن) نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در ۳۴ سال گذشته قرار گرفت، در صورتی که مقامات ژاپنی در مورد مداخله برای تلاش و تقویت آن هشدار داده بودند. به علت کاهش رشد وضعیت تجارت ایالات متحده، ارزش دلار نسبت به روز گذشته کاهش چشمگیری داشت. در چنین شرایطی، دلار استرالیا از موقعیت استفاده کرده و تقویت شد. این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی استرالیا در آینده نرخ بهره را کاهش ندهد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • دولت به نفع این کارگران رای داد

شرکت‌های امریکایی دیگر نمی‌توانند کارمندان را از کار برای رقبا بر اساس قانونی که روز سه‌شنبه توسط یک آژانس فدرال تصویب شده است، منع کنند، اگرچه این قانون مطمئناً در دادگاه به چالش کشیده خواهد شد. کمیسیون تجارت فدرال روز سه شنبه با رای ۳-۲ به ممنوعیت اقدامات موسوم به توافقنامه‌های غیررقابتی رای داد که کارگران را از همکاری یا راه‌اندازی شرکت‌های رقیب برای مدت زمان معین منع می‌کند. درحال‌حاضر حدود ۳۰ میلیون نفر تقریباً از هر پنج کارگر یک نفر، مشمول چنین محدودیت هایی هستند.

  • کمک مالی هنگفت بریتانیا به اوکراین

نخست وزیر بریتانیا در جریان سفر خود به ورشو اعلام کرد که بریتانیا ۵۶۰ میلیون دلار اضافی به کیف اوکراین می‌دهد. سوناک همچنین عنوان کرد که طی ۶ سال آینده، ۷۵ میلیارد پوند اضافی (نزدیک به ۹۳ میلیارد دلار) در حوزه دفاعی سرمایه‌گذاری خواهد شد که به عنوان بزرگترین تقویت دفاع ملی بریتانیا برای یک نسل توصیف می‌شود. وی گفت که این کشور با ذخیره‌سازی سلاح‌های بیشتر و ساخت تسلیحات بیشتر بر آمادگی برای جنگ تمرکز خواهد کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • قیمت گوشت و لبنیات صعودی شد

بر اساس آمار منتشر شده در روز دوشنبه، شاخص قیمت محصولات صنعتی کانادا (IPPI) در ماه مارس نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش یافت. این شاخص که تغییر قیمت کالاهای تولید داخل توسط تولیدکنندگان را اندازه‌گیری می‌کند، مطابق با برآوردهای بازار بود. اداره آمار کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از چهار ماه کاهش متوالی، قیمت گوشت، ماهی و محصولات لبنی در ماه مارس ۳.۱ درصد افزایش یافت.

  • ترکیه، سوپراستار بازار اروپا شد

صنعت هوانوردی ترکیه به لطف سرمایه گذاری‌های انجام شده پس از بهبود از همه گیری در دوران کرونا در حال رشد است. سرمایه گذاری‌ها باعث شده است تا ترکیه به یک بازیگر برتر در بازار اروپا تبدیل شود. موقعیت ترکیه به عنوان یک قطب هوانوردی برای بازارهای اروپا، خاورمیانه، شمال افریقا و قفقاز به توسعه این بخش کمک کرد. با سرمایه گذاری‌های انجام شده در زیرساخت‌های هوایی ترکیه، فرودگاه استانبول به فرودگاهی با بیشترین پروازها در سراسر اروپا تبدیل شده است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر