اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی و بررسی برلیانس اِچ ۳۳۰ + مشخصات و آپشن ها

در این گزارش به معرفی و بررسی خودروی محبوب چینی یعنی برلیانس می‌پردازیم.

معرفی و بررسی برلیانس اِچ ۳۳۰ + مشخصات و آپشن ها

برلیانس یکی از خودروهای سواری محبوب بین ایرانی هاست و فروش بسیار بالایی نیز در بازار داشته است. در ادامه به معرفی و بررسی خودرو برلیانس اچ ۳۳۰ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

صنعت خودرو ایران همواره طی سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی اساسی شده است. این تغییرات، که بیشتر به‌واسطه تصمیم‌های سیاسی بین‌المللی صورت گرفته، موجب شده شاهد عرضه محصولات گوناگون توسط برندهای مختلف جهانی در کشور باشیم.

برلیانس1

برلیانس h۳۳۰ یکی از سدان‌های جمع‌وجور چینی مونتاژ داخل است که از زمستان ۱۳۹۳ و پس از امضای قرارداد همکاری مشترک میان دو کمپانی سایپا و برلیانس اتو، به سبد محصولات شرکت سایپا اضافه شد و با مدل‌های ۹۴ به‌دست مشتریان ایرانی رسید. شرکت سایپا ابتدا برلیانس اچ۳۰۰ را با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به‌دست مشتریان ایرانی رساند، اما بعدها و از سال ۹۶ پیشرانه توانمندتر ۱.۶۵ لیتری را جایگزین نسخه پیشین کرد.

برلیانس h۳۳۰ به واسطه ظاهر به‌روزتر و کیفیت ساخت نسبتا بهتر در قیاس با سدان‌های تولید داخل، بیشتر مورد توجه افرادی قرار گرفت که از تولیدات قدیمی کارخانجات داخلی خسته شده و نیازمند تنوع‌ در انتخاب اتومبیل خود بودند.

مشخصات فنی برلیانس H۳۳۰

سری H۳۰۰ برلیانس در ابتدا با یک پیشرانه ضعیف ۱.۵ لیتری به بازارمان معرفی شد که با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور، عملکرد چندان خوبی از خود نشان نمیداد. به‌خصوص در نسخه اتوماتیک ضرائب سبک گیربکس ۴ سرعته، به شتاب‌گیری کند و کشش ضعیف ماشین منتهی شده بود. اما خوشبختانه پارس‌خودرو با درک این ایراد، پیشرانه قویتر ۱.۶۵ لیتری را جایگزین مدل قبلی نمود.

برلیانس

نسخه جدید با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور، دیگر مشکلات سری قبلی را ندارد و با توجه به قدرت بالاتر و اصلاح ضرائب گیربکس حتی در سربالایی‌ها نیز کارآمدتر ظاهر می‌شود. هرچند همچنان نمیشود حتی از نسخه جدید هم به عنوان خودرویی چالاک و سریع یاد کرد. در خصوص جعبه‌دنده هم باید تاکید کرد نسخه ۵ سرعته دستی هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد اما نمونه ۴ سرعته اتوماتیک هم علیرغم تعداد کمتر دنده‌ها و افت شتاب در قیاس با مدل منوال، از نکات مثبتی همچون نرمی در هنگام تعویض دنده‌ها بهره میبرد.

محور محرک

دیفرانسیل جلو

حجم موتور

۱۴۹۸ سی سی (۱.۵ دستی و اتومات)

۱۶۵۴ سی سی (۱.۶۵ دستی و اتومات)

نوع موتور

BM۱۵L (برلیانس ۱.۵ دستی و اتومات)

BM۱۶LB (برلیانس ۱.۶۵ دستی و اتومات)

حداکثر قدرت

۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه (۱.۵ دستی و اتومات)

۱۱۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (۱.۶۵ دستی و اتومات)

حداکثر گشتاور

۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه (۱.۵ دستی و اتومات)

۱۵۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (۱.۶۵ دستی و اتومات)

شتاب

۱۲.۵ ثانیه (۱.۵ دستی)

۱۴ ثانیه (۱.۵ اتومات)

۱۲ ثانیه (۱.۶۵ دستی)

۱۳.۵ ثانیه (۱.۶۵ اتومات)

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

انتقال قدرت

۵ سرعته دستی

۴ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی

۶.۴ لیتر در صد کیلومتر (۱.۵ دستی)

۶.۷ لیتر در صد کیلومتر (۱.۵ اتومات)

۷.۸ لیتر در صد کیلومتر (۱.۶۵ دستی)

۷.۶ لیتر در صد کیلومتر (۱.۶۵ اتومات)

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

سیستم فرمان

برقی

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

نیمه مستقل میله پیچشی

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب

کاسه‌ای (دستی)

دیسکی (اتومات)

آپشن‌ها و امکانات برلیانس H۳۳۰

برلیانس h۳۳۰ در حوزه تجهیزات رفاهی و ایمنی نسبت به خودروهای مدرن از امکانات گسترده‌ای سود نمی‌برد اما باید گفت که در این رنج قیمت امکانات نسبتا مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه به مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی ایمنی برلیانس h۳۳۰ نسخه ۱.۶۵ لیتری اشاره شده است: چراغ مه شکن جلو، فرمان برقی دو حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث USB، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع دستی، صندلی راننده ۸ حالته دستی + تنظیم گودی کمر، ریموت شیشه بالابر، صندلی سرنشین جلو با تنظیمات ۴ حالته دستی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سانروف برقی، دو عدد کیسه هوای جلو، سنسور پارک عقب، ترمز ضدقفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز.

اتاق-برلیانس

شاید در روزهای ابتدای معرفی برلیانس، وجود گزینه‌های ابتدایی نظیر سانروف میتوانست به عنوان یک برگ برنده محسوب شود اما با پیشرفت امکانات رفاهی خودروهای امروزی دیگر نمیشود H۳۳۰ را (حتی در نسخه اتومات) یک خودرو آپشنال دانست. در واقع این محصول از امکاناتی نظیر: کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، نمایشگر مرکزی بهمراه سیستم رهیاب ماهواره‌ای، قابلیت تنظیم نور چراغ جلو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری و مواردی از این دست بهره میبرد که کامل‌ترین لیست این رده قیمتی به حساب نمی‌آید. ضمناً مدل‌های منوال با حذف بسیاری از گزینه‌ها نظیر سانروف، سیستم کیلس، سامانه مالتی‌مدیا و ترمزهای دیسکی عقب عملاً به خودروهایی کم آپشن تبدیل شده‌اند.

همچنین تست معتبری برای سنجش ایمنی برلیانس H۳۳۰ در دسترس قرار ندارد و به همین دلیل نمیتوان در مورد میزان امنیت این محصول با قطعیت نظر داد. این در شرایطی است که برخی از رقبای این ماشین (نظیر بسترن B۳۰) هر ۵ ستاره موسسه CNCAP را در کارنامه خود دارند و از این نظر خیال مشتریان را تا حدود زیادی آسوده نموده‌اند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر