افزایش حقوق مستمری بگیران کی اجرایی می‌شود؟

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه هنوز تکلیف میزان افزایش مستمری بازنشستگان مشخص نیست، گفت: افزایش مستمریِ مشمولان باید مطابق ماده ۹۶ قانون دایمی تأمین اجتماعی انجام پذیرد.

افزایش حقوق مستمری بگیران کی اجرایی می‌شود؟

همسان سازی حقوق بازنشستگان به مراحل نهایی خود نزدیک شده است و قرار است در خرداد ماه ما به التفاوت افزایش حقوق ها واریز شود. افزایش حقوق ها قرار است از محل اخذ مالیات تامین شود.

نصرالله دریابیگی با اشاره به ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: در جلساتی که اعضای کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان برگزار کردند، سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش مطرح کردیم؛ اول اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد. دوم آن که در اجرای ماده ۴۱ قانون کار۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ نمایند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این مطلب که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای‌عالی کارعنوان کرده و گفت: ماده ۴۱ قانون کارجمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

نصرالله دریابیگی افزود: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر شریف و نجیب است و اگر هیات مدیره تامین اجتماعی؛ هیات امناء و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصمیم دیگری درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان بگیرند؛ بازنشستگان را درشرایط بسیاروخیمی قرار خواهند داد.

این مقام مسئول درکانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با تبیین نقش و جایگاه بازنشستگان امروز در اعتلای صنعت کشور طی سال‌های گذشته گفت: آنانی که در طول ۴۵ سال گذشته برای پیروزی انقلاب و سربلندی کشورمان در ۸ سال دفاع مقدس و سال‌های حساس سازندگی از جان و مال خود گذشتند امروز شایسته نیست که شاهد بی‌تفاوتی برخی مسئولان و مدیران باشند و با مشکلات معیشتی دست وپنجه نرم کنند.

دریابیگی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید براین مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی دربرابر صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش دربرابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند و به انحاء مختلف از انجام رسالت خویش طفره بروند.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با یادآوری وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سوال من از دولتمردان به خصوص وزیر تعاون و کار و منتخبان ملت در مجلس و تمامی مسئولان کشور این است که چگونه می‌توان در این کشور که تورم و گرانی بیداد می‌کند؛ با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟

دریابیگی گفت: امروز عملکرد برخی مسئولان اقتصادی شرایط ناگواری را برای جامعه حقوق بگیر ازجمله کارگران و بازنشستگان به وجود آورده و سبب نارضایتی آنان شده است؛ این وضعیت قطعاً مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب و نظام که خواهان بسط و گسترش عدالت در جامعه هستند؛ می‌باشد. کارگران و بازنشستگان وفادار به نظام و امام راحل و رهبری بوده و خواهند بود و ایمان داریم که با راهبری مقام معظم رهبری شرایط بهتر خواهد شد.

وی بار دیگر افزایش منطقی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق تورم اعلامی مراجع مسئول را خواستار شد و گفت: مفهوم عدالت اجتماعی تقسیم عادلانه ثروت در جامعه است و از مسئولان به ویژه مدیران تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط سخت همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    در 28 ماه و 9 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند و متاسفانه در این مدت 29 ماه است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟

  • ناشناس

    ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی بانک رفاه بدون ضامن و باز هم ۱۰۰ درصد فقط دروغ است.
    بیش از ۹۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون وام ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن نگرفتند و متأسفانه هیچ کسی هم در بانک ها، بانک مرکزی، دیوان عدالت اداری، دولت، مجلس و کشور پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟

  • ناشناس

    قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12، 15 و 20 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی نداده اند چرا؟ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 20میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه 20میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.

  • ناشناس

    در رسانه ها هر روز وام ها مختلف اعلام می کنند ولی اما به بانک ها مراجعه می کنیم می گویند هیچ خبری نیست چرا؟

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی
    باسلام
    هر سال که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق ماده 96 قانون کار افزایش یافته است.
    سوال بنده این است که چرا شعبه مربوطه تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی در اسفند ماه سال 1402 حقوق و مزایا بنده را در حکم سالها 1399، 1400، 1401 و 1402 کم کرده است اعتراض هم می کنم و متأسفانه کسی هم جوابگو نیست چرا؟
    درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی: 153---901

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ کم کردن حقوق و مزایای بنده در حکم سال ۱۴۰۱ و هم ۱۴۰۲ غیر قانونی است و متأسفانه حقوق و مزایای بنده را علنی دزدی می کند.
    در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ حقوق و مزایای بنده را مانند مستمری، کمک هزینه مسکن، حق سنوات در سال ۱۴۰۱ و هم ۱۴۰۲ در حکم افزایش مستمری بازنشستگی کم کردن چرا؟ و این در حالی است که مدت ۱۰ ماه هم سخت و زیان‌آور با رأی تجدید نظر دیوان عدالت اداری اضافه شده است درخواست رسیدگی دارم. کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱ بازنشسته تأمین اجتماعی
    کاربر محترم نظر شما دریافت شد
    سازمان تامین اجتماعی شب عید برای بنده مشکل ایجاد کرده است که مبلغ ۱۶/۶۳۲/۷۸۹ ریال در فیش حقوق اسنفد ماه سال ۱۴۰۲ از حقوق بنده کسر کردن چرا؟
    که مبلغ ۱۶/۶۳۲/۷۸۹ ریال در فیش حقوق فروردین ماه سال ۱۴۰۳ از حقوق بنده کسر کردن چرا؟
    درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی ۱۵------۹۰۱

  • ناشناس

    سوال این است که چرا بازنشستگان و کارگران افزایش حقوق فروردین خود را با 2 ماه تاخیر در خرداد ماه دریافت کنند؟.

    چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخصوص کمیسیون اجتماعی مجلس که در این زمینه وظیفه نظارتی دارد، سکوت کرده اند؟.

    چرا هیچ نماینده ای این تخلف آشکار سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون را رسیدگی نمی کند و تنها سکوت پیشه کرده اند؟.

    چرا سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون باید هزاران میلیارد پول بازنشستگان را 2 ماه در حساب خود نگه دارد در حالی که برای پرداخت رقم ناچیز وام از بازنشستگان سود دریافت می کنند؟.

  • ناشناس

    سوال اینجاست چرا پرداخت تفاوت افزایش معوقه سال 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی بدون صدور فیش حقوقی بوده است
    سازمان تامین اجتماعی متأسفانه هر سال از تفاوت افزایش مقوقه بازنشستگان را کم می کند و هم آشکار و علنی دزدی می کند. و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و... هم سکوت کرده اند چرا؟

  • ناشناس

    معوقات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از آبان ماه پرداخت می‌شود
    معوقات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، از آبان ماه پرداخت می‌شود.
    تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۸

    معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟
    متاسفانه 38 درصدی حقوق بازنشستگان به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه هنوز هم فروردین الی مرداد ماه سال 1401 تاکنون عمل و اجرا نشده است چرا؟
    قرار بود معوقات 5 ماهه بازنشستگان تامین اجتماعی آبان ماه سال 1401 واریز شود ولی متاسفانه هنوز هم هیچ خبری واریز نیست چرا؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی

    عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی هر سال یک ماه حقوق باید واریز شود
    حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی

  • بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان

    سوال اینجاست که بنده هم از اسفند ماه سال 1395 تاکنون بازنشسته تامین اجتماعی هستم پس چرا به بنده وام نمی دهند.
    بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان

  • ناشناس

    ما بازنشستگان شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه استفاده از امکان مانند وام، مشهد و... کانون بازنشستگان تامین اجتماعی محروم هستیم

  • ناشناس

    هر سال که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق ماده 96 قانون کار افزایش یافته است.
    سوال اینجاست که آیا شعبه تأمین اجتماعی مربوطه می تواند که بدون رأی کمیسیون، اداره کار و دیوان عدالت اداری حقوق و مزایا بازنشستگان را کم کند.‌

  • ناشناس

    در سال 1400 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 8 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 1 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.

    در سال 1401 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 1 میلیون 800 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.

    در سال 1402 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 15 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 2 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.

    سوال اینجاست که پس چرا روحانیت در مورد پرداخت مبلغ عیدی کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس حکم شرعی صادر نمی کنند؟

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    در سال 1401 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 38 درصدی افزایش یافته است و این در حالی است که معوقات 5 ماهه اول سال 1401 بنده از تامین اجتماعی طلب دارم هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و تاریخ 1402/02/23 بنده با مدارک مستندات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کردم. که متأسفانه تاکنون پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام.
    بیش از 33 سال و 5 ماه حق بیمه پرداخت کردم و هم ایثارگرم هستم ولی اما امتأسفانه هیچ ارزش قائل نمی شوند چرا؟
    با تشکر پیغام شما ثبت گردید

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟
    متاسفانه 38 درصدی حقوق بازنشستگان بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین الی مرداد ماه سال 1401 تاکنون عمل و اجرا نشده است چرا؟
    قرار بود معوقات 5 ماهه بازنشستگان تامین اجتماعی آبان ماه سال 1401واریز شود ولی متاسفانه هنوز هم هیچ خبری واریز نیست چرا؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • ناشناس

    حقوق بازنشستگان باید حداقل یک سکه باشد. سکوت دولت رئیسی درباره مشکلات بازنشستگان قابل توجیه نیست.

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی
    باسلام
    هر سال که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق ماده 96 قانون کار افزایش یافته است.
    سوال بنده این است که چرا شعبه مربوطه تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی در اسفند ماه سال 1402 حقوق و مزایا بنده را در حکم سالها 1399، 1400، 1401 و 1402 کم کرده است اعتراض هم می کنم و متأسفانه کسی هم جوابگو نیست چرا؟
    درخواست رسیدگی دارم.
    کد ملی: 153----901

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    در سال 1401 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 38 درصدی افزایش یافته است و این در حالی است که معوقات 5 ماهه اول سال 1401 بنده از تامین اجتماعی طلب دارم هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و تاریخ 1402/02/23 بنده با مدارک مستندات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کردم. که متأسفانه تاکنون پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام.
    بیش از 33 سال و 5 ماه حق بیمه پرداخت کردم و هم ایثارگرم هستم ولی اما امتأسفانه هیچ ارزش قائل نمی شوند چرا؟
    با تشکر پیغام شما ثبت گردید

  • ناشناس

    افزایش 20 درصدی حقوق مورد پذیرش بازنشستگان تامین اجتماعی نیست حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بودجه 1403 باید 50 درصد افزایش یابد چون برای کارمندان در بودجه 1403 افزایش 40 درصدی حقوق بوده است.
    افزایش حقوق 20 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی در زمان دولت احمدی نژاد بوده است و نه در سال 1403
    بیش از 45 سال از انقلاب گذشته است ولی اما متأسفانه عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با 30 الی 35 سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان است چرا؟

  • ناشناس


    اعلام جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری+جزییات
    جدول افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در اردیبهشت ۱۴۰۳ منتشر شد.
    تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
    اعلام جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری+جزییات


    اوایل فروردین ماه مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری فروردین ۱۴۰۳ را در ادامه مشاهده می کنید.
    جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری فروردین ۱۴۰۳ به شرح زیر است:
    میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری ۲۰ درصد
    ضریب حقوق قضات و اعضای هیات علمی ۶ هزار و ۸۷۶ تومان
    ضریب حقوق کارمندان دولت ۴۸۲ تومان
    حق عائله مندی یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان
    حق عائله مندی کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان
    حق اولاد ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان
    حق اولاد کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان
    سقف حقوق ۷۰ میلیون
    حداقل حقوق شاغلان ۱۰ میلیون
    حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ۹ میلیون تومان
    حقوق والدین شهدا ۱۵ میلیون
    جزییات دقیق افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان کشوری و لشکری
    ارقام پرداختی به کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

    ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و قضات ۶۸ هزار و ۷۶۶ ریال

    ضریب حقوق کارمندان دولت و دستگاه‌های مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت، وزارت اطلاعات و پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه ۴ هزار و ۸۲۹ ریال

    افزایش ضریب حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی و شرکت‌های دولتی، شرکت ملی نفت، سازمان انرژی اتمی، سازمان‌های مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بانک مرکزی معادل ۲۰ درصد سال گذشته

    افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول و غیر مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری

    افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت؛ ولی نباید از حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری کمتر شود

    حق عائله مندی کارکنان مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰ امتیاز)

    حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان (برای بازنشستگان معادل ۱۷۸۰ امتیاز)

    کمک هزینه عائله مندی برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان (برای بازنشستگان معادل ۳۷۷۰ امتیاز)

    حق اولاد برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۳۱۴ امتیاز)

    هیچیک از حقوق بگیران اعم از شاغل و بازنشسته کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۳ نباید کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشند در غیر این صورت باید مابه‌التفاوت تا ۱۰ میلیون تومان با عنوان تفاوت تطبیق، در حقوق‌ها ترمیم شود

    افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نسبت به آخرین حکم ۱۴۰۲

    حقوق بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری از ۹ میلیون تومان کمتر نباید باشد

    سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در طول سال جاری برای همه مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری ۷۰ میلیون تومان است؛ پرداخت مازاد بر این رقم تحت هر عنوان ممنوع است

    کارانه گروه پزشکی و فوق العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی، حق اشعه پرتوکاران سازمان انرژی اتمی، حق التألیف و حق داوری پایان نامه‌های اعضای هیأت علمی، حق مطب پزشکان تمام وقت و اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت و بیمه بازنشستگی ایثارگران از سقف ۷۰ میلیون تومان مستثنی است.

    همچنین مستمری والدین شهدا ماهانه ۱۵ میلیون تومان تعیین شد.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر