چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟

بر اساس برنامه هفتم توسعه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه بایستی اجرایی شود. اما هنوز قانون برنامه هفتم به دولت ابلاغ نشده و بعد از تصویب شورای نگهبان احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد.

چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟

به دنبال تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات دولت، حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل بگیر هستند، ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان ۲۲ درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه ۶۹۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش‌بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی‌ها صورت نگرفته به دلیل برخی موضوعات قانونی است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس


    پس از گذشت 47 روز هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری مشخص نیست، سوال اینجاست پس دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در این مدت 12 ماه چه چکار می کنند؟

  • ناشناس

    دولت رئیسی از سال 1400 تاکنون به دنبال فکر حل مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی نبوده است و هم به بازنشستگان تامین اجتماعی خیانت کرده است.

  • ناشناس

    حق مسکن وحق معیشت و... بازنشستگان تامین اجتماعی رقمی ناچیز است باید طبق مصوبه شورای عالی کار برای کارگران تصویب شده حق مسکن معیشت افزایش یابد.
    حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر هزینه را که در بیمارستان امام زمان بابت عمل همسرم پرداخت کردم متأسفانه از بهمن ماه سال 1402 تاکنون نمی دهد چرا؟ می گوید بیمارستان دولتی است و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی
    و اعتراض هم می کنم و متأسفانه هیچ کسی هم جوابگو و پاسخگو نیست چرا؟
    و این در حالی است که بیش از 33 سال و 5 ماه است از حقوق بنده مالیات و بیمه و... کم کردن.

  • ناشناس

    مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند/ ولی اما متأسفانه دولت رئیسی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت نمی‌کند چرا؟

  • حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی

    در مجلس شورای اسلامی بیش از 300 الی 400 نفر نماینده درخانه ملت حضور دارند و فقط متأسفانه 1 و 2 نفر از حق و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دفاع و حمایت می کنند سوال اینجاست که پس بیقه نمایندگان مجلس درخانه ملت چکار می کنند؟

  • ناشناس


    قرار بود همسان‌سازی ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی شود!
    وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان در رسانه های افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۳۰، ۱۴۰ درصد اعلام کردن ولی تاکنون هیچ کدام عمل و اجرا نشده است.

  • ایرج

    هدف دولت بدبخت و گرسنه نگه داشتن ملت مظلوم ایرانه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر