اختصاصی تیترکوتاه؛

با تاخیر در پرواز چه کنیم؟/ مرور قوانین کنسلی تاخیر در پرواز

تاخیر در پرواز آن هم در ایران تبدیل به یک روتین عادی شده است و بسیاری از شرکت های هواپیمایی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند اما آیا مسافران از حقوق خود در این شرایط آگاهی دارند ؟

با تاخیر در پرواز چه کنیم؟/ مرور قوانین کنسلی تاخیر در پرواز

تاخیر پرواز به عوامل مختلفی بستگی دارد در بیشتر موارد این تاخیرها مستقیما با سلامت مسافرین در ارتباط است برای مثال مشکلات امنیتی یا نقص فنی از جمله عوامل ساده برای تاخیر هستند که هر کدام از آن ها ممکن است در طول پرواز برای مسافرین خطرآفرین باشند. به همین سبب تا زمان رفع این مشکل پرواز انجام نخواهد شد اما در چنین شرایطی حقوق مسافرین باید رعایت شود. 

تاخیرهای زیر یک ساعت را می توان متداول ترین نوع دانست و عملا جز انتظار برای پرواز نمی توان منتظر چیزی دیگری بود. تاخیرهای زیر یک ساعت در همه دنیا مرسوم است و مسافرین با کمی صبر و حوصله می توانند سوار هواپیما شده و به سمت مقصد راهی شوند. 

بخشنامه تاخیر و کنسلی

تاخیرهای بین یک تا دو ساعت هنوز شامل قوانین حقوق مسافر نمی شود اما در اغلب موارد شرکت هواپیمایی باید از مسافرین به صورت رایگان پذیرایی داشته باشد. با اینکه این مورد خود می تواند عاملی برای تاخیر بیشتر هواپیما باشد اما از جمله حقوق مسافرین شمرده می شود ولی گاها از سوی ایرلاین ها نادیده گرفته شده و پذیرایی از مسافرین صورت نمی گیرد. 

تاخیر بالای دوساعت طبق قوانین باید جایگزین شده و یا به طور کامل هزینه به مسافر استرداد گردد. در این شرایط باید ایرلاین هر لحظه که متوجه تاخیر شد به مسافرین اطلاع داده و مسافرین نیز باید قبل از فرارسیدن زمان پرواز، بلیط و صندلی خود را باطل نموده و پول خود را پس بگیرند.

در چنین شرایطی اگر اشکالی از سمت آژانس های گردشگری رخ دهد، مسافر متضرر نخواهد شد و تمامی خسارت ها را آژانس گردشگری باید متقبل شود. 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر