اختصاصی تیتر کوتاه؛

قوانین چمدان های گم شده در پرواز چیست؟

گم شدن چمدان در پرواز یکی از اتفاقات متداولی است که در ایرلاین‌های ایرانی و خارجی رخ می‌دهد و شاید روزی برای شما هم اتفاق بیافتد، پس قبل از هر گونه اتفاقی بهتر است با قوانین آن آشنا باشید.

قوانین چمدان های گم شده در پرواز چیست؟
به گزارش  تیترکوتاه،  در پروازهای داخلی کشور ها به ندرت پیش می آید که چمدانی مفقود شود مگر آنکه در شرایط خاصی مانند ارسال چمدان‌ها با پرواز دیگری به مقصد این اتفاق بیافتد. برای مثال هواپیما اول به حد وزن خود رسیده و نمی‌تواند چمدان‌های مسافرین را با خود حمل کند. در این شرایط چمدان‌ها به هواپیمای بعدی در همان مسیر داده می‌شود و پس از اندکی تاخیر به مقصد خواهند رسید. در چنین شرایطی امکان مفقود شدن چمدان وجود دارد. 
 
نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم، پروازهای خارجی و چند توقفه هستند. از آنجایی که ایرلاین‌های انگشت شمار خارجی پروازهای مستقیم به ایران و شهرهای اصلی کشور ما برقرار کرده اند، برای سفر به نقاط مختلف و دور دست تر نیاز است تا از پروازهایی با ۱ یا ۲ توقف استفاده نمایید. در این شرایط امکان گم شدن چمدان‌ها بیشتر است. در ادامه نکاتی را در زمینه پیشگیری از این رخداد بیان خواهیم داشت. 
 
  • قبض بار را که معمولاً به پشت کارت پرواز متصل می‌شود، نزد خود نگه دارید زیرا در صورت مفقودی چمدان، ارائه این رسید برای یافتن چمدان الزامی است.
  • سعی کنید از پروازهای بدون توقف استفاده کرده و از چند کیف برای حمل وسایل استفاده نکنید. 
  • در صورت لزوم به انجام پرواز با چند توقف، تا حد امکان از یک ایرلاین استفاده کرده و ایرلاین خود را هنگام توقف تغییر ندهید چرا که قوانین ایرلاین‌ها با هم متفاوت بوده و ممکن است برای شما مشکل ساز شود.
  • قبل از تحویل چمدان خود به قسمت بار، از چمدان و محتویات داخلش عکس بگیرید.
  • در صورت نیاز می‌توانید از آن برای درخواست بیمه اقلام گم شده استفاده کنید.
  • مشخصاتی مانند؛ نام و شماره تماس، مبدا و مقصد سفر را روی کاغذ نوشته و به چمدان خود بچسبانید یا آن را داخل یکی از جیب‌های چمدان بگذارید تا در صورت مفقودی، مسئولان فرودگاه به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.
اما بعد از مفقودی و اعلام آن به قسمت جامه دان یا مفقودی‌های فرودگاه باید چه اقداماتی را انجام دهید و چه اتفاقی برای چمدان شما خواهد افتاد؟ 
 
نخستین کار پر کردن فرم PIR به منظور شکایت از بروز حادثه در مورد مفقودی چمدان است.
 
در این فرم شما درخواست غرامت نمی‌دهید بلکه فعلا فقط فرم رسیدگی به بار خود را امضا می‌کنید. بهتر است که اینکار را دقیقا بعد اتمام پرواز انجام دهید زیرا فرودگاه فقط تا ۷ روز امکان رسیدگی به موضوع بار شما را می‌دهد.
  • در بیشتر مواقع ۲ روز بعد از پر کردن فرم، چمدان پیدا شده و به مسافر تحویل داده می‌شود.
  • اگر از زمان گم شدن چمدانتان ۲۱ روز گذشت، می‌توانید از ایرلاین شکایت کرده و درخواست غرامت نمایید.
  • این غرامت علاوه بر هزینه بار و چمدان در پروازهای خارجی شامل پرداخت‌ هزینه‌های سفر نیز می‌شود.
محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر