بازنشستگان از این تاریخ منتظر افزایش حقوق باشند

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد اجرایی خواهد شد.

بازنشستگان از این تاریخ منتظر افزایش حقوق باشند

به گفته مسئولان افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ماه وارد فاز اجرایی می‌شود. حقوق بازنشستگان قرار بود در گام اول افزایش ۴۰ درصدی داشته باشد اما گویا این اتافق رقم نخواهد خورد و افزایش حقوق ها در مرحله اول ۲۰ درصد خواهد بود.

حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی مواجه می‌شود. افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال ۱۴۰۲ بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند.

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارکرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در امسال تصویب شد.

وی بیان کرد: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان اشاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب‌سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باتوجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، اظهارکرد: باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود اجرا خواهد شد اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر