تیترکوتاه بررسی کرد

همه چیز درباره ریال دیجیتال + اینفوگرافیک

ارز دیجیتال موجب کاهش هزینه‌های تراکنش، افزایش سرعت انتقال پول، امنیت بالاتر و امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی بدون نیاز به واسطه‌ها می شود. در ادامه ویژگی های منحصر به فرد ریال دیجیتال بررسی می کنید.

همه چیز درباره ریال دیجیتال + اینفوگرافیک

فرق رمز ارز با ریال دیجیتال چیست؟ آیا ریال دیجیتال با پولی که در همراه بانک ها داریم متفاوت است؟ در این گزارش سعی کردیم با مفهومی روان و ساده تر به بررسی ویژگی های ریال دیجیتال که آن را با رمز ارز های دیگر متمایز می کند بپردازیم.

ریال-دیجیتال

  • فناوری (DTL) دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger Technology) به پروتکل‌ها و زیرساخت‌های پایه‌ای اطلاق می‌شود که به رایانه‌ها در مکان‌های مختلف اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را ارسال و تأیید کرده، همچنین سوابق را به‌صورت هماهنگ در سراسر شبکه به‌روزرسانی کنند.

  • گفتنی است، با اقدامات بانک مرکزی و توسعه فاز آزمایشی خدمت جدید و عملیاتی شده " ریال دیجیتال " در جزیره کیش، مشتریان شبکه بانکی از تیرماه ۱۴۰۳ می توانند بدون استفاده از پول های کاغذی یا کارت‎های بانکی به سادگی از طریق کیف پول ریال دیجیتال و تنها با اسکن بارکد تولید شده توسط نرم افزارهای ارائه شده، با شیوه های نوین خریدهای خود را انجام داده و یا نسبت به انتقال وجه به کیف پول سایر مشتریان اقدام کنند. 
    بعد از طی مراحل مطالعاتی اولیه، طراحی پروژه ریال دیجیتال از سال ۱۴۰۰ و پس از اخذ مجوزهای لازم از شورای پول و اعتبار در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و متعاقباً اجرای فاز پیش‌آزمایشی از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز گردید که پس از بررسی دستاوردهای فاز پیش آزمایشی، فاز آزمایشی محدود این پروژه از خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، با مشارکت فعال شبکه بانکی، و همکاری‌های لازم در شبکه پرداخت کشور، از تیرماه سال ۱۴۰۳ با مشارکت دو بانک ملت و تجارت پروژه یادشده وارد مرحله گسترده فاز آزمایشی با امکان بهره‌برداری عمومی خواهد شد. 
    در این مرحله که مقرر است بصورت مشخص از محدوده جغرافیایی جزیره کیش آغاز گردد، مشتریان شبکه بانکی و گردشگران این امکان را خواهند داشت تا با استفاده از این ابزار پرداخت جدید، نسبت به پرداخت هزینه‌های خرید کالا و خدمات اقدام کنند.

برای دانلود فایل با کیفیت این اینفو اینجا را کلیک کنید.

این اینفوگرافیک برگرفته از آمار منتشر شده در خبرگزاری تسنیم ساخته شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر