اختصاصی تیتر کوتاه؛

در این کشورها با جیب خالی، شاهانه زندگی کنید + عکس

زندگی در کشورهای ارزان دنیا این امکان را برای افراد فراهم می کند که همزمان با استفاده از امکانات خاص آن کشور، دغدغه جدی برای تامین هزینه های مالی نداشته باشند. در این گزارش با جزئیات کشورهای ارزان جهان آشنا می شوید.

در این کشورها با جیب خالی، شاهانه زندگی کنید + عکس

به گزارش تیتر کوتاه-مقرون به صرفه بودن معمولا تأثیرگذارترین عامل در انتخاب مقصدی برای زندگی است. چه کسی می‌خواهد دوران میان سالی‌اش را با دغدغه‌های مالی بگذراند و به این فکر کند که حقوق بعدی بیمه تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟ شما این قدرت را دارید که کشوری را با هزینه زندگی متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. زندگی در یک کشوری با کمترین هزینه‌ها به این معنی است که پول بیشتری برای چیزهای سرگرم‌کننده دارید و می‌توانید با دانستن اینکه می‌توانید بدون پول زیاد خوب زندگی کنید، احساس آرامش کنید.

در این گزارش هزینه‌های زندگی مانند هزینه آب و برق، خوراک، اجاره خانه، حمل‌ونقل و هزینه‌های حاشیه‌ای دیگر در کشورهای مقرون به صرفه دنیا بررسی شده است.

مکزیک

مکزیک

کشور مکزیک می‌تواند برای همه سلیقه‌ها مناسب باشد. این شهر دارای شهرهای خنک، استراحتگاه‌های زیبا، سواحل بی‌شمار و بخش‌های عالی برای غواصی است. محیط‌های مختلفی مانند جنگل، بیابان، کوه و دریاچه دارد. فرقی نمی‌کند مناطق گرم و بادی، مناطق گرم و خشک، یا مکان‌های خنک‌ را دوست داشته باشید، مکزیک همه امکانات را با قیمتی بسیار کمتر از کشورهای گران دنیا در اختیار مردم قرار می‌دهد.

مکزیک یک مقصد عالی برای دوران بازنشستگی برای هر بودجه‌ای است. یک بودجه معمولی ماهانه برای دو نفر که سبک زندگی راحت و طبقه متوسطی دارند احتمالاً بیش از ۲۰۰۰ دلار نخواهد بود. در اغلب موارد، مطمئناً می‌توان با صرف هزینه بسیار کمتر از این رقم نیز زندگی کرد.

غذاهای مکزیکی به طرز شگفت‌انگیزی لذیذ هستند و با زندگی در این کشور می‌توان به غذاهایی متنوع با قیمت‌های مناسب دسترسی داشت. قیمت یک وعده غذای عالی در برخی رستوران‌های این کشور حدود ۳ تا ۴ دلار است. برخی از رستوران‌ها حتی غذاهای لذیذ بین‌المللی ارائه می‌دهند که حدود ۸ دلار هزینه دارد. حتی وعده‌های غذایی در رستوران‌های مجلل، از جمله نوشیدنی‌های مختلف، معمولا کمتر از ۲۰ دلار برای هر نفر هزینه دارد.

برخی افراد بر این باورند که با ۱۰۰۰ دلار در ماه به راحتی می‌توان در مکزیک زندگی کرد. میانگین اجاره خانه معمولا در شهرهای مکزیک ماهی ۵۰۰ دلار است. اساساً، اگر مانند مردم محلی زندگی می‌کنید، می‌توانید چیزهایی را با قیمت‌های بسیار ارزان تری تهیه کنید. به عنوان مثال، برخی از زنان خارجی ممکن است ۵۰ دلار یا بیشتر برای آرایش موهای خود توسط آرایشگرانی که با مهاجران کار می‌کنند، بپردازند. اما اگر به یک آرایشگر محلی مراجعه کنید که ممکن است زیاد انگلیسی صحبت نکند، برای همان خدمات کمتر از نیمی از آن هزینه برای شما خواهد داشت.

در مکزیک، محلی‌ها بهترین مکان‌ها را می‌شناسند و می‌توانند به شما کمک کنند تا از پرداخت هزینه‌های بالاتر برای نیازهای روزمره خود اجتناب کنید، به‌ویژه زمانی که ساکن شده و روابط خود را در انجا گسترش داده اید. هرچه قدر زمان بیشتری را در آنجا سپری می‌کنید، با یافتن مکان‌های مورد علاقه خود و ایجاد ارتباطات بیشتر، کمتر هزینه خواهید کرد.

مراقبت‌های بهداشتی در سراسر مکزیک عالی است. پزشکان انگلیسی زبان وابسته به بیمارستان حدود ۳۰ تا ۵۰ دلار برای مشاوره دریافت می‌کنند. ویزیت‌های بعدی اغلب رایگان است. متخصصان حدود ۷۵ دلار دریافت می‌کنند. پزشکان در کلینیک‌های کوچک هزینه کمتری دریافت می‌کنند. هزینه رادیولوژی حدود ۲۵ دلار، سی تی اسکن کمتر از ۱۰۰ دلار، و نوار قلب فقط ۳ دلار هزینه دارد و نیازی به ویزیت پزشک نیست. سالانه ده‌ها هزار امریکایی برای صرفه جویی در هزینه‌های دندانپزشکی خود به مکزیک می‌آیند. چک آپ‌ها از رایگان تا حدود ۲۰ دلار، روکش‌ها ۲۰۰ دلار به بالا و ایمپلنت‌ دندان ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است.

اکوادور

اکوادور

هزینه پایین زندگی نخستین دلیل مهاجرت بسیاری از مهاجران به اکوادور در شمال غربی امریکای جنوبی است. این می‌تواند یک مزیت فوق العاده باشد، به خصوص اگر درآمد ثابتی دارید. قیمت اجاره مسکن کسری از هزینه‌های موجود در ایالات متحده یا اروپا است و اگر ملک خریداری کنید، مالیات شما به طور قابل توجهی کمتر از کشور خود خواهد بود. بازارهای محلی میوه‌ها و سبزیجات تازه را در تمام طول سال با قیمت‌های بسیار پایین عرضه می‌کنند. شما می‌توانید بدون گرمایش یا تهویه مطبوع در بسیاری از مناطق به راحتی زندگی کنید.

در اکوادور یک زوج می‌توانند به راحتی با کمتر از ۲۵۰۰۰ دلار در سال زندگی کنند. اگر مجرد هستید، می‌توانید با حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه زندگی راحتی داشته باشید، اما ممکن است لازم باشد تغییراتی در نحوه زندگی خود ایجاد کنید. زندگی در حومه شهرهای بزرگتر یا شهرهای کوچک می‌تواند هزینه‌های اجاره شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. خرید سبزیجات و گوشت از مغازه‌های کوچکتر یا بازارهای بزرگ بومی بسیار مقرون به صرفه تر است و احتمالاً کیفیت آن بهتر از چیزی است که به آن عادت کرده‌اید.

در اکوادور می‌توانید ارزان زندگی کنید زیرا بسیاری از شهرها قابل پیاده‌روی هستند و به دلیل وسایل حمل‌ونقل عمومی به ماشین نیازی ندارید. تاکسی‌ها تقریباً ۱.۵۰ تا ۳ دلار قیمت دارند و اتوبوس‌های عمومی فقط ۳۰ سنت در هر سفر هزینه دارند. برنامه بهداشت دولتی، حدود ۹۵ دلار در ماه برای دو نفر اجرا می‌شود. اجاره بها از ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار در ماه است. در شهرهای بزرگتر مانند کوئنکا یا مانتا، می‌توانید انتظار داشته باشید که از ۴۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار برای اجاره خانه پرداخت کنید.

مالزی

مالزی

مالزی یک جواهر پنهان است که در میانه آسیای جنوب شرقی قرار دارد. مالزی یکی از بهترین کشورها برای تمام گروه‌های سنی است که به دنبال زندگی مقرون به صرفه و شاد هستند. ترکیب منحصر به فرد این کشور از مناظر خیره کننده، مردم محلی با روابط اجتماعی خوب و زندگی مقرون به صرفه، بیش از ۴۰۰ سال است که مهاجران را از سراسر جهان جذب کرده است. نزدیکی به تایلند و سنگاپور و کشورهایی که به ترتیب از شمال و جنوب با مالزی همسایه هستند و ۸۰۰ جزیره عجیب و غریب در این کشور قلب بسیاری را تسخیر می‌کند.

برای افرادی که درآمد ثابتی دارند، مالزی جای مناسبی است. قیمت اجاره مسکن در مالزی بسیار پایین است. برای کسانی که محدودیت بودجه ندارند، در مالزی تجملات فوق‌العاده‌ای وجود دارد. آپارتمان‌هایی با مساحت ۱۲،۰۰۰ فوت مربع، همراه با استخر خصوصی و مناظر دریایی، تنها با ۴،۵۰۰ دلار در ماه اجاره داده می‌شوند. در بیشتر موارد، صاحبخانه‌ها فقط مستاجران خوب می‌خواهند. افراد خوبی که از اموال خود مراقبت می‌کنند.

در مالزی، شما می‌توانید به راحتی با بودجه‌ای اندک بازنشسته شوید، اما همچنین می‌توانید مانند یک پادشاه زندگی کنید. یک زوج می‌توانند با ۲۰۰۰ دلار در ماه زندگی فوق العاده‌ای داشته باشند. اگر مجرد هستید، می‌توانید با تنها ۱۰۰۰ دلار در ماه به خوبی زندگی کنید. خرید مواد غذایی در بازارهای محلی می‌تواند یک پنی نیز برای شما ذخیره کند و شما را با محصولات تازه تر، خوشمزه تر و عجیب و غریب آشنا کند.

بسیاری از شهرهای مالزی قابل پیاده‌روی بوده و گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی مالزی بسیار کاربردی هستند. از تاکسی‌هایی که شما را با قیمتی کمتر از ۵ دلار جابه‌جا می‌کنند تا اتوبوس‌های عمومی و Grab، نسخه مالزیایی Lyft، در مالزی انتخاب‌های زیادی دارید. اتوبوس‌های عمومی دارای تهویه مطبوع و وای‌فای رایگان هستند و هزینه سفر از یک سر جزیره به سر دیگر آن ۵ دلار است. در کوالالامپور، پایتخت مالزی، سیستم حمل‌ونقل عمومی به همان اندازه خوب است و یک رقیب جدی برای بهترین‌ها در کشور است. مالزی در سطح بین‌المللی به خاطر غذاهای خیابانی و کرایه‌های پایین حمل‌ونقل شناخته شده است. با این حال، پنانگ (ایالتی در مالزی) به عنوان مرکز عالی غذای جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. مردم از سراسر آسیا برای چنین جاذبه‌های به مالزی سفر می‌کنند.

تایلند

تایلند

زندگی در تایلند بسیار مقرون‌به‌صرفه است، به طوری که حتی زندگی لوکس نیز به راحتی قابل دسترس است. تایلند که در میان میانمار، لائوس، و کامبوج قرار دارد و با مالزی نیز هم‌مرز است، تاریخی و فرهنگی دارد که هم منحصر به فرد و هم کهن است. انتخاب بین یک آپارتمان بلند در شهر، یک خانه سنتی دنج، یا یک آپارتمان استودیویی مقرون به صرفه، سرگرم‌کننده خواهد بود. در بانکوک، می‌توانید یک اتاق خواب مدرن در نزدیکی مرکز شهر را با ۸۲۹ دلار در ماه اجاره کنید. یا اگر عاشق ساحل هستید، یک ویلای مجلل یک خوابه در کوه سامویی با قیمت ۸۳۰ دلار شامل یک استخر و یک خدمتکار در دسترس است.

در تایلند رستوران‌ها انواع مختلفی دارند. از رستوران‌های آسمان‌خراش چرخان گرفته تا صندلی‌های پلاستیکی روی پیاده‌رو. با این حال، همه آنها تجربه‌های شگفت‌انگیزی برای افراد هستند زیرا طبخ غذای تازه روزانه به طور عمیقی در فرهنگ تایلندی ریشه دارد. غذای خیابانی معطر و تند می‌تواند به اندازه ۱.۶۵ دلار قیمت داشته باشد. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید بیشتر پول خرج کنید می‌توانید در یک رستوران ستاره‌دار میشلن در بانکوک با کمتر از ۵۰ دلار غذا بخورید. اگر غذاهای آسیایی سبک شما نیست، مشکلی نیست، زیرا گزینه‌های غربی زیادی وجود دارد. قیمت یک همبرگر و سیب زمینی فقط حدود ۵.۵ دلار است و یک پیتزا پپرونی ده اینچی کمتر از ۷ دلار قیمت دارد. یک لاته به طور متوسط ​​فقط ۱.۳۰ دلار قیمت دارد و اغلب کیک‌ها و شیرینی‌ها برای وسوسه کردن شما با ۲.۶۰ دلار به نمایش گذاشته می‌شوند.

بیمارستان‌ها و خدمات بهداشتی در تایلند در سطح درجه یک ارائه می‌شود. همه متخصصان انگلیسی زبان هستند. بسیاری حتی در امریکای شمالی یا بریتانیا آموزش دیده‌اند. مراجعه اولیه به یک متخصص فقط حدود ۱۰ دلار هزینه دارد. بیمارستان بانکوک تقریباً مانند یک هتل مجلل با کاشی‌های درخشان، دیوارهای تازه رنگ شده، فناوری پیشرفته و آثار هنری عالی به نظر می‌رسد. یک شب در مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی شمال تایلند حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد. دندانپزشکی در تایلند بسیار مقرون به صرفه است، زیرا پرکردن دندان از ۳۰ دلار شروع می‌شود و عصب کشی احتمالاً زیر ۲۰۰ دلار خواهد بود.

یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز زندگی در تایلند سیستم حمل‌ونقل آن است. قطارهای بانکوک کارآمد و قابل اعتماد هستند. جاده‌های سراسر کشور نیز وضعیت بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید یک ماشین کرایه‌ای با قیمت حدود ۳۰ دلار در روز پیدا کنید. این بزرگراه‌های امن می‌توانند شما را به خرابه‌های باستانی در آیوتایا، در جنوب بانکوک، یا به شهر مای سای هدایت کنند، جایی که می‌توانید از مرز به میانمار (برمه) بروید. یک تاکسی محلی حدود ۴۰ دقیقه، بسته به ترافیک، فقط ۸ دلار است، بنابراین هر کجا که بخواهید می‌توانید بدون نگرانی از هزینه به آنجا برسید. البته، اگر مهارت داشته باشید، یک اسکوتر موتور هوندا کاملاً جدید حدود ۱۳۰۰ دلار است.

کلمبیا

کلمبیا

یکی از مزایای اصلی زندگی در کلمبیا هزینه پایین زندگی در آن است. این کشور بسیاری از امکانات رفاهی و زیرساختی را که در کشوری بسیار گران‌تر به سختی فراهم می‌شوند را به راحتی در اختیار مردم قرار می‌دهد. در پنج سال گذشته، هزینه زندگی در کلمبیا همراه با افزایش توریست به طور پیوسته بیشتر شده است. حتی با افزایش هزینه ها، ساکنان خارجی همچنان می‌توانند به راحتی در مناطق مرفه این کشور زندگی کنند. از ۱۰۰۰ دلار در ماه در شهرهای کوچکتر مانند Manizales و Pereira و ۲۰۰۰ دلار در ماه برای شهرهای محبوب مانند Medellin هزینه‌های زندگی متغیر است.

در بوگوتا، اجاره آپارتمان در یک منطقه بسیار زیبا می‌تواند حدود ۷۰۰ دلار در ماه هزینه داشته باشد. در شهرهای کوچکتر مانند کالی، پریرا و بوکارامانگا آپارتمان هایی با اجاره ۵۰۰ دلار در ماه هم یافت می‌شود. کارتاخنا به دلیل هجوم گردشگران و خارجی‌ها در سال‌های اخیر که مایل به پرداخت قیمت‌های بالاتر هستند، یکی از بالاترین هزینه‌های مسکن در کشور را دارد.

هزینه‌های غذا بسته به نیازهای غذایی و اینکه بیرون غذا می‌خورید یا غذاهای خانگی درست می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد. فردی که در منطقه پنج یا شش استراتا زندگی می‌کند، اگر یک بار در روز بیرون غذا بخورد و آخر هفته‌ها بیرون برود، حداقل ۳۰۰ دلار در ماه هزینه می‌کند. یک ناهار معمولی حدود ۴ دلار برای یک بشقاب با گوشت، برنج، سالاد و نوشیدنی است. رستوران‌های شیک برای هر وعده غذایی ۱۵ تا ۲۰ دلار هزینه خواهند داشت.

کلمبیا یک طرح بیمه سلامت ملی برای ساکنان دائمی و شهروندان و کسانی که اجازه کار در این کشور را دارند، در نظر گرفته است. بیمه مسافرتی برای بازدیدکنندگان و مسافران خارجی در سال ۲۰۲۴ به یک الزام تبدیل شده است. کلمبیا سرگرمی‌ها و فعالیت‌های ورزشی زیادی برای افراد فراهم می‌کند. پیوستن به یک باشگاه بدنسازی حدود ۳۰ دلار در ماه هزینه دارد و بلیط سینما بین ۲ تا ۳ دلار هزینه است. همچنین بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی با بلیت‌های ارزان قیمت یا بدون هزینه برگزار می‌شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • M.A

    یواش یواش باید کوچ کنیم به این کشورها ,

  • ناشناس

    2000 دلار مگه مفنه اینها را برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نوشته اند احمق‌ها شما ترجمه کردید برای ما ، ۲۰۰۰ دلار حالا حدود ۱۱۰ میلیون میشود

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر