اختصاصی تیترکوتاه؛

داستان ایرلاین جدید کیش چه بود؟/ پردیس ایر نیامده، ممنوع الفعالیت شد

از زمانی که فعالیت استان ها برای تاسیس ایرلاین جدید شروع شده هر روز شاهد اخبار تازه ای در این زمینه هستیم و برخی از شهرهایی که مسافر بیشتری دارند نیز به دنبال ایجاد ایرلاین های بیشتر هستند. در همین راستا کیش هم قصد ایجاد ایرلاین جدیدی را داشت که فعلا متوقف شده است.

داستان ایرلاین جدید کیش چه بود؟/ پردیس ایر نیامده، ممنوع الفعالیت شد

هفته گذشته خبری مبنی بر ایجاد یک ایرلاین جدید در منطقه آزاد کیش به نام پردیس ایر به گوش رسید. طبق آنچه که خبرگزاری های منطقه آزاد اعلام کردند: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت هواپیمایی پردیس صورت گرفته، تصمیم بر افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل هوایی کیش با الحاق ۵ فروند هواپیما توسط پردیس ایر گرفته شده است. مقرر شده که حداقل نصف ظرفیت پروازهای شرکت هواپیمایی پردیس به مبدأ و مقصد جزیره کیش اختصاص یابد.

 همچنین در متن این اخبار آمده است که علاوه بر حمل و نقل مسافر، این شرکت در زمینه‌های مرسولات پستی، امور آموزشی، تعمیر و نگهداری هواپیما و توسعه گردشگری، به ویژه در حوزه گردشگری سلامت، خدمات هوانوردی و گردشگری ارائه کند.

این در حالی است که هیچ اطلاعات دیگری از ایرلاین پردیس ایر در دسترس نیست و حتی هئیت مدیره و اعضای این ایرلاین نیز مشخص نیستند. حالا بعد از چند روز انتشار این خبر سازمان هواپیمایی کشوری طی اقدامی تمامی فعالیت های ایرلاین پردیس ایر را غیر قانونی خطاب کرده است. 

سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر اعلام کرد: شرکت پردیس ایر کیش فاقد مجوز فعالیت است؛

در پی انتشار خبری مبنی بر تأسیس شرکت هواپیمایی پردیس با مرکزیت جزیره کیش به نقل از دفتر نظارت بر شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی به آگاهی می رساند، این شرکت دارای هیچگونه مجوزی از این سازمان‌ جهت تأسیس و فعالیت در کیش نیست و معرفی نامه قبلی صادره توسط سازمان برای شرکت در شرف تأسیس پردیس با مرکزیت جزیره قشم نیز به دلیل عدم تأمین الزامات تعیین شده توسط این سازمان، تا به حال نتیجه نرسیده و به ثبت شرکت نیانجامیده است.

با توجه به تغییرات دولت و تحویل سکان فعالیت به دولت جدید انتظار می رود تا تصمیمات شتاب زده در مورد ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی تا حد زیادی کاهش یابد و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه ایجاد ایرلاین های جدید از جمله برای شهرهایی که مسافر بسیار کمی دارند در دستور کار قرار بگیرد. بنا به اخبار به گوش رسیده شهرستان های دیگری مانند همدان که چند وقتی می شود حتی فرودگاه آن هم تعطیل است به دنبال ایجاد ایرلاین جدید بوده اند.

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر