در انگلستان؛

افزایش حقوق فرهنگیان باید به سطحی پایدارتر بازگردد

دولت انگلستان اعلام کرده است که افزایش حقوق معلمان باید به سطحی پایدارتر بازگردد. این تصمیم پس از دو سال افزایش‌های استثنایی در نظر گرفته شده و با انتقاد شدید اتحادیه‌های معلمان مواجه شده است. به گفته دولت، هدف این است که افزایش حقوق‌ها با وضعیت اقتصادی و ارزش مالیاتی متوازن باشد.

افزایش حقوق فرهنگیان باید به سطحی پایدارتر بازگردد

به گزارش تیتر کوتاه - اتحادیه مدیران مدارس نسبت به بیانیه‌ای که به هیئت مستقل بررسی حقوق معلمان ارائه شده ابراز نگرانی کرده است. دولت نیز اعلام کرد که افزایش حقوق معلمان باید «به سطحی پایدارتر بازگردد».

در ماه ژوئیه گذشته، دولت موافقت کرد که توصیه STRB مبنی بر افزایش ۶.۵ درصدی حقوق فرهنگیان در انگلستان را اجرا کند و اعتصاب هماهنگ شده توسط چهار اتحادیه آموزشی متوقف شد.

در سال ۲۰۲۲، دولت اعلام کرد که افزایش حقوق ۵ درصدی برای معلمان با سابقه اعمال خواهد شد و حقوق معلمان دوره ابتدایی خارج از لندن به میزان ۸.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

وزارت آموزش و پرورش گفت: «افزایش حقوق‌ها باید طوری تنظیم شود که هم به کارکنان بخش عمومی حقوق منصفانه‌ای پرداخت شود و هم به نفع مالیات‌دهندگان و وضعیت کلی اقتصاد کشور باشد.»

اکنون وزارت آموزش و پرورش در گزارشی که پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرده است که بعد از «دو سال استثنائی»، منطقی است که افزایش حقوق معلمان به سطحی پایدارتر برگردد.

افزایش حقوق در دو سال گذشته "تصمیمی مناسب و درست" نسبت به شرایط اقتصادی خاص و بی‌سابقه‌ای که در سال‌های اخیر وجود داشته، بود.

"با این حال، وضعیت اقتصادی کلی تغییر کرده است. تورم از اوج خود در اواخر سال ۲۰۲۲ به میزان زیادی کاهش یافته و رشد دستمزدها هم از بالاترین سطحی که در تابستان ۲۰۲۳ مشاهده شد، پایین آمده است.

"با اینکه اقتصاد در سال گذشته بهتر از پیش‌بینی‌های اولیه بسیاری از تحلیلگران عمل کرد، اما در پایان سال ۲۰۲۳ وارد رکود فنی شد."

سازمان بودجه انگلستان پیش‌بینی می‌کند که تورم به کاهش ادامه خواهد داد و به طور متوسط ۲.۱ درصد در سال تحصیلی آینده خواهد بود. همچنین، افزایش بیکاری پیش‌بینی‌شده به کاهش تعداد موقعیت‌های شغلی در بخش‌های خصوصی و عمومی کمک خواهد کرد و از استخدام و نگهداری حمایت خواهد کرد.

وزارت آموزش و پرورش گفت: "با توجه به این پیش‌بینی‌های اقتصادی برای سال‌های ۲۰۲۴/۲۵ و بعد از دو سال خاص، مناسب است که افزایش حقوق معلمان به سطحی پایدارتر برگردد.

افزایش حقوق سال گذشته به هیچ وجه کافی نیست و معلمان و مدیران به یک سری افزایش حقوق رقابتی نیاز دارند که بیش از یک دهه کاهش حقوق را جبران کند."

پل وایتمن، دبیر کل اتحادیه مدیران مدارس (NAHT)، گفت: «بیانیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه افزایش حقوق معلمان سال آینده باید "پایدارتر" باشد، برای معلمان با سابقه بسیار نگران‌کننده است.

بیش از یک دهه است که، معلمان و مدیران با کاهش واقعی حقوق در مقابل بحران هزینه‌های زندگی و تورم بسیار بالا دست و پنجه نرم کرده‌اند.

نتیجه این وضعیت اکنون به صورت یک بحران کامل در جذب و حفظ معلمان احساس می‌شود.

نکته‌ای که درباره پیش‌بینی کاهش تورم مطرح شده، نشان می‌دهد که وزرا چقدر از واقعیت‌ها دور هستند. آن‌ها باید بیدار شوند و متوجه شوند که افزایش حقوق سال گذشته به هیچ وجه نزدیک به "اصلاحات" مورد نیاز نیست. معلمان و مدیران به افزایش‌های حقوق رقابتی نیاز دارند که کاهش حقوق بیش از یک دهه را جبران کند.

فرهنگیان دیگر تحمل این را ندارند  که دوباره دولت با تاخیر تصمیم به تعیین حقوق باتوجه به روند قانونی بگیرد و اعتماد ها را زیر پا بگذارد.

ما امیدواریم که دولت حداقل در بودجه، سرمایه‌گذاری در نسل بعدی را نشان دهد.»

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: «ما اکنون شواهد کتبی خود را به هیئت بررسی حقوق معلمان ارائه کرده‌ایم که توصیه‌های آن‌ها را برای افزایش حقوق معلمان در سال‌های ۲۰۲۴/۲۵ مشخص خواهد کرد.

سال گذشته ما به تعهد انتخاباتی خود عمل کردیم و حقوق ابتدایی حداقل ۳۰,۰۰۰ پوند را برای هر معلم جدید فراهم کردیم، که بالاترین افزایش حقوق برای معلمان در بیش از ۳۰ سال بود.»

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر