در اسکاتلند؛

فرهنگیان پیشنهاد افزایش حقوق را رد کردند! / ماجرا چیست؟

معلمان اسکاتلند به طور یک‌صدا پیشنهاد افزایش حقوق ۲ درصدی امسال و ۱ درصدی سال آینده را رد کردند. این پیشنهاد که از سوی بدنۀ محلی Cosla ارائه شده بود، به دلیل ناکافی بودن برای جبران کاهش ارزش حقوق معلمان از سال ۲۰۰۸، مورد قبول قرار نگرفت. اکنون مذاکرات برای یافتن راه‌حل ادامه دارد.

فرهنگیان پیشنهاد افزایش حقوق را رد کردند! / ماجرا چیست؟

به گزارش تیتر کوتاه - معلمان اسکاتلندی پیشنهاد جدید افزایش حقوق را رد کردند. این پیشنهاد شامل افزایش ۲ درصدی امسال و ۱ درصد دیگر در سال آینده بود. معلمان در روز سه‌شنبه به صورت یک‌صدا این پیشنهاد را رد کردند و آن را یک توهین به جامعه فرهنگیان دانستند.

پیشنهاد اولیه از طرف بدنۀ محلی Cosla بود که افزایش ۲ درصدی از آگوست امسال و ۱ درصدی دیگر از ماه مه سال آینده را در نظر داشت. طبق گفته‌های SNCT، تاریخ اجرای این پیشنهاد اول آگوست است و هیئت خواستار مذاکرات متمرکز برای حل این مسئله شده است.

Cosla اعلام کرد که هرگونه افزایش حقوق باعث "کاهش شغل‌ها و خدمات" به دلیل کمبود بودجه از طرف دولت اسکاتلند خواهد شد.

دس موریس، رئیس مشترک هیئت، گفت که این پیشنهاد "اصلاً به کاهش قابل توجه ارزش حقوق معلمان از سال ۲۰۰۸" رسیدگی نمی‌کند و اگر این پیشنهاد قبول می‌شد، حقوق معلمان بیشتر از این کاهش می‌یافت.

هیئت معلمان SNCT با رد یک‌صدای این پیشنهاد نامناسب، پیام واضحی به Cosla و دولت اسکاتلند فرستادند که برای رسیدن به توافق حقوقی تا تاریخ اول آگوست، تعهد و تلاش بیشتری لازم است. هیئت معلمان SNCT متعهد به مذاکرات سریع است اما  تاکید کرد که هر توافقی باید به بهبود حقوق معلمان منجر شود.

سخنگوی Cosla گفت: "ما از اینکه هیئت معلمان SNCT پیشنهاد افزایش حقوق ما را رد کرده‌اند، ناراحتیم. این پیشنهاد مطابق با سیاست حقوقی بخش عمومی دولت اسکاتلند است. ما متعهد به ارائه بهترین خدمات به تمامی نیروهای کار خود از جمله معلمان هستیم که خدمات ضروری را در هر جامعه‌ای در سراسر اسکاتلند ارائه می‌دهند.

"ما درک می‌کنیم که نقش اتحادیه‌های کاریابی در جستجوی بهترین توافق برای اعضای خود است، اما تخصیص بودجه امسال از طرف دولت محلی اسکاتلند به این معنی است که دست ما بسته است و هرگونه افزایش بیشتر به معنای کاهش شغل‌ها و خدمات است. شوراها هیچ انعطافی در تعداد معلمان ندارند که این نیز محدودیت بیشتری بر پیشنهادات ایجاد می‌کند."

سخنگوی دولت اسکاتلند گفت: "دولت اسکاتلند ارزش کار سخت معلمان ما را می‌داند و ما متعهد به تضمین پرداخت عادلانه حقوق آنها هستیم. حقوق معلمان موضوعی است که توسط کمیته مذاکره‌کننده اسکاتلندی برای معلمان (SNCT) بررسی می‌شود و مذاکرات با اتحادیه‌ها ادامه خواهد یافت تا به توافقی برسیم که به نفع همه باشد."

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر