در انگلستان؛

زنگ خطر کلاس‌های بدون معلم / چرا فرهنگیان از آموزش فراری شدند؟

گزارش ها حاکی از آن است که مشاغل خالی برای معلمان در مدارس دولتی انگلستان به رکوردی بی‌سابقه رسیده است. تعداد صندلی های خالی و غیرفعال معلمان در مدارس، نشان‌دهنده بحران جدی در جذب و نگه‌داشت معلمان است. آیا نظام آموزشی انگلستان در حال تجربه یک بحران گسترده است و معلمان به تدریج از این سیستم خارج می‌شوند؟

زنگ خطر کلاس‌های بدون معلم / چرا فرهنگیان از آموزش فراری شدند؟

به گزارش تیتر کوتاه - آمارها نشان می‌دهد که تعداد مشاغل خالی برای معلمان در مدارس دولتی انگلستان در سه سال گذشته بیش از دو برابر شده است. به گفته اتحادیه‌ها، این داده‌ها نشان‌دهنده بحران جذب و نگه‌داشت معلمان است.

بر اساس آمارهای دولتی، تعداد مشاغل خالی برای معلمان در مدارس دولتی انگلستان از ۱,۱۰۰ مورد در نوامبر ۲۰۲۰ به ۲,۸۰۰ مورد در نوامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

همچنین تعداد پست‌های معلمان که به‌طور موقت پر شده‌اند، از ۱,۸۰۰ مورد در نوامبر ۲۰۲۰ به ۳,۴۰۰ مورد در نوامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

پپه دی‌آسیو، دبیر کل انجمن رهبران مدارس و کالج‌ها، گفت: «ما به یک طرح جامع نیاز داریم تا به بحران جذب و نگه‌داشت معلمان رسیدگی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که مدارس و کالج‌ها بتوانند معلمان مورد نیاز خود را جذب و نگه‌دارند تا کیفیت آموزش برای تمام دانش‌آموزان حفظ شود.»

آمارها که فقط به مدارس دولتی انگلستان مربوط می‌شود، نشان می‌دهد که تعداد معلمان در مجموع با افزایش جزئی حدود ۳۰۰ معلم به ۴۶۸,۷۰۰ نفر رسیده است.

تقریباً ۴۴,۰۰۰ معلم به بخش مدارس دولتی پیوسته‌اند که نسبت به سال گذشته ۳,۹۰۰ نفر کاهش داشته است.

در عین حال، ۴۳,۵۰۰ معلم از بخش مدارس دولتی خارج شده‌اند که تقریباً مشابه سال گذشته (۴۳,۹۰۰ نفر) است.

وزارت آموزش و پرورش انگلستان گفت: «تعداد معلمانی که وارد شغل معلمی شده و همچنین خارج می‌شوند، هر دو کاهش یافته است، هرچند که تعداد معلمان استخدام شده همچنان بیشتر از معلمانی است که از این حرفه خارج شده‌اند است. این مسئله، به همراه تغییرات در الگوهای کاری و افزایش تعداد معلمان غیرمجاز، باعث شده که تعداد معلمان در انگلستان به‌طور جزئی افزایش یابد.»

آمارها نشان می‌دهد که نسبت تعداد دانش‌آموزان به معلمان در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی به‌طور کمی افزایش یافته و به ۲۰.۸ دانش‌آموز برای هر معلم رسیده است (در مقایسه با ۲۰.۷ سال قبل).

پاول وایتمن، دبیر کل اتحادیه رهبران مدارس NAHT، گفت: «این ارقام نگران‌کننده نشان‌دهنده بحران جذب و نگه‌داشت معلمان هستند و نیاز به اقدام فوری از سوی دولت آینده را می‌طلبند.»

جک وورث، مسئول نیروی کار مدارس در بنیاد ملی تحقیق در آموزش و پرورش (NFER)، گفت: «در حال حاضر بحران جذب و حفظ معلمان وجود دارد که نیاز به توجه دولت آینده دارد. داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از ۴۰,۰۰۰ معلم در سال ۲۰۲۳ از بخش دولتی خارج شده‌اند که تقریباً ۱۰% از کل نیروی کار معلمان است و کمی بیشتر از سال قبل از پاندمی است.»

وی افزود: «تعداد مشاغل خالی و پست‌های موقت به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۰، زمانی که سوابق مشابه آغاز شد، رسیده است.»

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر