در بریتانیا؛

احتمال به خطر افتادن معیشت فرهنگیان بالا رفت + جزئیات

با کاهش ناگهانی بودجه دولتی به خیریه «Now Teach»، که به جذب معلمان با سابقه می‌پردازد، معیشت فرهنگیان در معرض خطر جدی قرار گرفته است. لوسی کلاوی، بنیان‌گذار خیریه، هشدار داده که ادامه فعالیت خیریه به تامین دوباره بودجه دولتی وابسته است، و بدون آن، بحران جذب معلمان تشدید خواهد شد.

احتمال به خطر افتادن معیشت فرهنگیان بالا رفت + جزئیات

به گزارش تیتر کوتاه - یک خیریه موفق که به جذب معلم های با سابقه می‌پردازد، از دولت خواسته است که بودجه‌اش را دوباره تامین کند، در غیر این صورت قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود.

به نقل از روزنامه تایمز، لوسی کلاوی، بنیان‌گذار خیریه «Now Teach»، گفت که این خیریه تنها به خاطر حمایت‌های مالی نیکوکاران ثروتمند ادامه دارد، زیرا وزارت آموزش و پرورش به طور ناگهانی بودجه آن را قطع کرد. این در حالی است که خیریه موفق شده است بیش از هزار نفر از حرفه‌ای‌های با تجربه را به شغل معلمی جذب کند.

خانم کلاوی، که هفت سال پیش به عنوان معلم دوره‌دید و در مدرسه Mossbourne Community Academy در Hackney کار کرده، گفت که خیریه برای حدود دو سال دیگر بودجه دارد، اما تاکید کرد که هر کسی که در انتخابات پیروز شود باید بودجه دولتی را دوباره تخصیص دهد.

وی گفت: «افراد ثروتمند نمی‌گویند، 'این پول برای همیشه است.' آنها می‌گویند، 'دولت دیوانه است. اگر دولت از شما حمایت نکند، ما برای مدتی حمایت خواهیم کرد.' آنها می‌گویند، 'ما مقداری پول به شما می‌دهیم تا به شما کمک کنیم.' نباید جذب معلمان را به نیکوکاران ثروتمند واگذار کنیم.»

تصمیم «دیوانه‌وار» برای قطع بودجه سالانه ۱.۴ میلیون پوندی «Now Teach» در میان بحران جذب و حفظ معلمان گرفته شد.

خانم کلاوی گفت: «این تصمیم ناگهانی بود. ما رابطه خوبی با وزارت آموزش و پرورش داشتیم. هدف‌هایمان را پشت سر می‌گذاشتیم. سپس مدیرعامل ما به جلسه‌ای فراخوانده شد و گفته شد که قرارداد تغییر شغل‌ها تمدید نخواهد شد. این به این معنا بود که در عرض دو سال به پایان خواهیم رسید.»

در عرض یک ماه، تعداد کافی از نیکوکاران، بنیادها و حامیان مالی وارد عمل شدند تا خیریه را برای دو سال دیگر پایدار نگه دارند.

خانم کلاوی گفت که مشکل جذب و حفظ معلمان، جدی‌ترین تهدید برای سیستم آموزشی است.

سال گذشته نزدیک به دو سوم از فارغ‌التحصیلان «Now Teach» در زمینه‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) تدریس کردند که با کمبود شدید مواجه هستند.

او افزود که فکر می‌کند هزاران فرد متخصص و با تجربه وجود دارد که از شغل‌هایشان خسته شده‌اند و آماده‌اند تا چالش جدیدی را بپذیرند یا به جامعه خدمت کنند و می‌توانند به عنوان معلم فعالیت کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    چرا ۳ میلیون تومان مستمری تامین اجتمایی را واریز نمکنید

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر