در مراکش؛

جیب فرهنگیان از این تاریخ پر پول می شود + جزئیات

این افزایش حقوق نتیجه مستقیم توافقاتی است که بین دولت و اتحادیه‌های معلمان در ۱۰ و ۲۶ دسامبر سال گذشته به دست آمده است.

جیب فرهنگیان از این تاریخ پر پول می شود + جزئیات

وزارت آموزش مراکش روز سه‌شنبه اعلام کرد که اولین قسط افزایش حقوق ماهانه ۷۵۰ درهمی (۷۳ دلار) معلمان در حقوق‌های ماه آوریل پرداخت خواهد شد.

این تصمیم پس از تکمیل مراحل دقیق و هماهنگی بین بخش‌های مختلف دولتی انجام می‌شود. وزارتخانه توضیح داد که برای اجرای روان این تنظیم حقوقی با وزارت اقتصاد و دارای همکاری می شود.

این افزایش حقوق نتیجه توافقی است که بین دولت و اتحادیه های معلمان در ۱۰ و ۲۶ دسامبر سال گذشته صورت گرفت.

این توافقات شامل افزایش جامع حقوق تمام پرسنل آموزشی است که به صورت خالص، ماهانه ۱۵۰۰ درهمی (۱۴۹ دلار) خواهد بود. این افزایش در دو مرحله انجام می شود و قسط دوم برای ۱ ژانویه ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

اطلاعیه وزارتخانه در حالی منتشر شد که معلمان همچنان نارضایتی خود را از وضعیت موجود آموزش بیان می‌کردند.

اوایل این هفته، درست قبل از اعلام تاریخ اولین قسط افزایش حقوق معلمان توسط وزارتخانه، اتحادیه‌های معلمان فراخوانی برای اعتصاب سراسری در ۲۲ آوریل صادر کرد.

در این فراخوان برای اعتراض سراسری، اتحادیه‌های معترض خشم خود را نسبت به دستورات خودسرانه و بی‌عدالتی‌های موجود در بخش آموزش بررسی کردند.

در بیانیه‌ای که در ۱۵ آوریل منتشر شد، ائتلاف معلمان معترض اعلام کرد که یک سری دیگر از اعتراضات را که در دو هفته آینده برگزار می‌شود، برگزار خواهد کرد.

این ائتلاف که شامل گروه‌ها و انجمن‌های مختلف معلمان است، اعلام کرده اند که در مورد آنچه رفتار ناعادلانه توسط وزارت آموزش و پرورش می‌دانستند، بسیج می شوند.

در بیانیه‌ای با عنوان «فراخوان کارشناسان و صاحب نظران»، ائتلاف آشکار اعتراضی را برای حل شکایات در بخش آموزش بیان کرد.

ائتلاف از بدرفتاری عاطفه و بی‌توجهی به کرامت معلمان، چه شاغل و چه بازنشسته، صحبت کرد و نظرات خودسرانه و احساس تنبیهی را به عنوان نگرانی‌های اصلی ذکر کرد.

اما با اشاره به خود وزارتخانه برای انجام افزایش حقوق ماهانه در دو قسط، باید دید آیا ائتلاف برنامه‌های اعتراضات را ادامه خواهد داد یا خیر.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • منتقد

    تیتر میزنی واسه حقوق مصر، اونجا مینویسی که جیب معلمان پرپول میشه. واقعا ازتبار همون ابوجهل وجعفر کذاب هستید

  • محمد حسین

    آخه ، کشور مراکش کجا و ما کجا ، چه ربطی داره ،

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر