کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹۴

جنجال ایده مالیاتی یک پیشخدمت رستوران در آمریکا/ فرار مردم نیوزلند در پی کاهش رشد اقتصادی

در بخش کیوسک آنلاین تیتر کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

جنجال ایده مالیاتی یک پیشخدمت رستوران در آمریکا/ فرار مردم نیوزلند در پی کاهش رشد اقتصادی

خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۲۴ ( ۲۳ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

کاهش غیرمنتظره بیکاری در بریتانیا

اقتصاد بریتانیا بیش از حد انتظار شغل ایجاد کرد و باعث کاهش غیرمنتظره نرخ بیکاری شد. دفتر آمار ملی روز سه شنبه اعلام کرد که بیکاری در سه ماه منتهی به ژوئن ۰.۲ درصد کاهش یافته و به ۴.۲ درصد رسیده است. داده های جداگانه نشان می دهد که رشد دستمزد منظم به ۵.۴ درصد کاهش یافته است، که نسبت به دوره قبل ۵.۸ درصد کاهش یافته است. این ضعیف ترین افزایش دستمزد سال به سال از تابستان ۲۰۲۲ بوده است. این ارقام معمایی را برای بانک انگلستان ایجاد می کند، که بازار کار را به دقت زیر نظر دارد تا نشانه هایی از تورم را مشاهده کند، زیرا زمان کاهش مجدد نرخ بهره را بررسی می کند. در حالی که ارقام مشاغل به دلیل مشکلات مربوط به بررسی بازار کار تحریف شده است، بانک انگلستان نگران است که کمبود کارگران باعث افزایش دستمزدها و تورم شود.

ایالات متحده و ژاپن مشتاق پروژه های ۱۵ میلیارد دلاری فیلیپین 

ایالات متحده و ژاپن بسیار علاقه مند به کمک به تامین مالی حداقل ۱۵ میلیارد دلار پروژه در جزیره اصلی فیلیپین هستند که نشانه هایی از این است که تقویت روابط امنیتی منجر به مزایای اقتصادی بیشتری می شود. وزیر فردریک گو که به رئیس جمهور در مورد اقتصاد مشاوره می دهد، گفت که سه کشور پنج پروژه بزرگ را در طرح کریدور اقتصادی لوزون اولویت خواهند داد که ممکن است به عنوان برنامه سرمایه گذاری شاخص مارکوس شناخته شود. او گفت که این فهرست شامل یک راه آهن باری است که بنادر اصلی لوزون را به ارزش ۱۱ میلیارد دلار به هم متصل می کند و یک پروژه انرژی تجدیدپذیر نیز در برنامه هست.

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

همسویی عجیب ترامپ و هریس بر یک قانون مالیاتی 

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، پس از آن که یک «پیشخدمت بسیار باهوش» در نوادا از او در مورد مالیات‌هایی که باید برای انعام پرداخت می‌کرد، شکایت کرد، ایده معافیت انعام‌ها از مالیات بر درآمد را مطرح کرد. «عدم مالیات بر انعام» اکنون در رتبه ششم فهرست اولویت های سیاست ترامپ قرار دارد. کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری، خود را به‌عنوان مخالف ترامپ معرفی می‌کند - به جز زمانی که نوبت به نکاتی می‌رسد. او اخیراً درخواست ترامپ برای حذف مالیات بر انعام را در حالی که در نوادا بود تکرار کرد. نوادا یکی از هفت ایالتی است که در انتخابات امسال مورد استقبال قرار گرفته است و بیش از ۳۵۰۰۰۰ کارگر در لاس‌وگاس و رنو را استخدام می‌کند که بسیاری از آنها برای بیشتر درآمد خود به انعام وابسته هستند. جو بایدن در سال ۲۰۲۰ با کمتر از ۳۴۰۰۰ رای برنده نوادا شد. بنابراین شکار تنها ۱۰ درصد از رای مهمان نوازی ایالت می تواند شش رای الکترال مورد نیاز را برای ترامپ به ارمغان بیاورد. 

مردم نیوزلند را به‌عنوان بی‌سابقه ترک می‌کنند

آمارهای دولتی نشان می دهد که با افزایش بیکاری، بالا ماندن نرخ های بهره و کم بودن رشد اقتصادی، مردم نیوزیلند را به تعداد بی سابقه ترک می کنند. داده های منتشر شده توسط آمار نیوزلند در روز سه شنبه نشان داد که ۱۳۱۲۰۰ نفر در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۴ نیوزیلند را ترک کردند که به طور موقت بالاترین رکورد در یک دوره سالانه است. حدود یک سوم از آنها به استرالیا رفتند. در حالی که مهاجرت خالص، تعداد کسانی که وارد می‌شوند منهای کسانی که می‌روند، در سطوح بالایی باقی می‌ماند، اقتصاددانان همچنین انتظار دارند که با کاهش تعداد اتباع خارجی که می‌خواهند به نیوزیلند مهاجرت کنند، به دلیل اقتصاد نرم‌تر، این میزان کاهش یابد. داده‌ها نشان می‌دهد که ۸۰۱۷۴ نفر از آن‌هایی که ترک کرده‌اند، شهروند بوده‌اند، که تقریباً دوبرابر تعداد مشاهده‌شده قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ است.

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر