شرط جدید استخدام فرهنگیان اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمام معلمان باید از شناسنامه دقیق علمی و اخلاقی برخودار باشند گفت: در جذب نیروی انسانی باید حساسیت به خرج دهیم و صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران را مدنظر داشته باشیم تا مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی شویم.

شرط جدید استخدام فرهنگیان اعلام شد

علیرضا کاظمی در همایش کشوری آموزشی - توجیهی روسای ادارات مراکز و مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان کارکنان و مدیران استانی این سازمان گفت: اتفاقات موثری در دوره اخیر در این معاونت افتاده است. همه ارکان نظام تعلیم و تربیت باید در مسیر و ارتقای وزارت آموزش و پرورش همت ویژه گمارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان روایتی از امام حسین(ع) و نبی اکرم(ص) به موضوع اخلاق اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا اخلاق در حوزه‌های مختلف قابل اعتنا و توجه است. در کشور ما و در مکتب اسلام چیزی فراتر از آن به اسم مکارم اخلاق داریم و برای رسیدن به این مهم باید پا روی نفس گذاشت و خودساخته بود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز در این جلسه روی بازگشایی مدارس پروژه مهر است بیان کرد: راه‌اندازی قطار آموزش و پرورش برای ما یک اصل و اولویت است. بنابراین همه مکلفیم در این مسیر از دغدغه معلمان بکاهیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش ساده انگاری است؛ بیان کرد: ساده‌انگاری در بخش‌های مدیریت، ساماندهی، کیفیت بخشی و حل معضلات تاثیر منفی می گذارد. از این رو در خصوص همه مسایل مطروحه نیاز به فکر و هم اندیشی فراوان وجود دارد.

به گفته کاظمی؛ ۴۴ سال است که آموزش و پرورش در سطوح برنامه ریزی‌های کلان و اجرا از کوچک‌انگاری و ساده‌انگاری رنج می برد. این نظام از سیاست گرایی، سلیقه گرایی، بی‌ثبانی مدیریتی آسیب دیده است.

وی به استفاده از ظرفیت‌های موجود و به کارگیری تمام توان در راستای سیاست‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص گام‌های جدی همراه با اولویت‌بندی برداشت.

کاظمی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی نیز در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند؛ گفت: انتظار می رود در این مدارس نیز همانند دیگر مدارس کشور همان حساسیت در بازگشایی مدارس وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که نباید هیچ کلاس درسی بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب باشد.

کاظمی ادامه داد: ضرورت دارد در فرآیند نظارت، برای تمامی اهداف، رویکردهای مناسب طراحی و تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی هم فرصت است و هم تهدید؛ بیان کرد: فرصت از این منظر که اگر در چارچوب سیاست‌های اتخاذ شده حرکت کنند بار بزرگی از نظام تعلیم و تربیت را بر خواهند داشت و در ارتقای نظام تعلیم و تربیت بسیار اثرگذار خواهند بود و اگر نظارت کافی روی مسایل تربیتی و آموزشی این مدارس نباشد بدون شک سبب بروز آسیب‌های جدی خواهیم شد. بنابراین تلاش باید در به حداقل رساندن آسیب‌ها و خطرات احتمالی در این حوزه باشد.

وزیر آموزش و پرورش به دو ماموریت مهم این معاونت اشاره کرد و گفت: اولین ماموریت در بخش مشارکت‌های مردمی و مدرسه‌داری است و دومین ماموریت مربوط به جذب مشارکت‌ها در قالب شوراها و بخش‌های دیگر است.

وی به ساماندهی نیروی انسانی دراین حوزه اشاره کرد و گفت: معلمان و مدیران، کانون تحول مدارس هستند زیرا آنها راهبران نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند بنابراین باید نسبت به هدایت، کفایت، حمایت و نظارت دقت لازم شود.

وی افزود: ضرورت دارد در این حوزه و در جذب نیروی انسانی حساسیت به خرج دهیم و صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران را مدنظر داشته باشیم تا مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی شویم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد تمام معلمان باید از شناسنامه دقیق علمی و اخلاقی برخودار باشند.

به گفته کاظمی؛ باید نسبت به معیشت معلمان توجه ویژه داشت تا این کاستی به نظام آموزشی کشور آسیبی وارد نکند.

کاظمی با تاکید بر اینکه هیچ گونه نگاهی تفکیکی به نظام تعلیم و تربیت را در هیچ جا نمی‌پذیریم گفت: بنابراین تمام ارکان آموزش و پرورش باید در جهت ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت اهتمام و تلاش ویژه داشته باشند.

وی به تدوین نظام مدیریتی دقیق اشاره کرد و افزود: با تدوین چنین برنامه‌ای، مدیران هم از ثبات و صلاحیت‌های لازم برخودار خواهند شد.

کاظمی بر اجرا و نظارت بر کیفیت و تحقق سند تحول بنیادین در مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: خوشحالم اعلام کنم که طبق گزارش ارائه شده ۵۰ درصد مدارس غیردولتی، در راستای سند تحول بنیادین و مدارس تراز این سند هدفگداری شده اند و می توان گفت این مهمترین ماموریت معاونت است.

وی با تاکید بر سیاستگذاری و قانونگذاری در حوزه کمی و کیفی مدارس غیردولتی بیان کرد: نگاه و توجه ما در این حوزه باید توسعه در راستای سیاست‌های دولت و سیاست کلان نظام آموزش و پرورش باشد و ضرورت دارد توسعه با رویکرد عدالت بخشی، کیفیت بخشی و مهارت آموزی مدنظر قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: باید توسعه در مناطق محروم و نیازمند مورد توجه واقع شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به مشارکت‌های مردمی در این معاونت اشاره کرد و افزود: مشارکت باید در همه زمینه‌ها و در تمامی فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری فعالتر شود.

 

منبع: تابناک
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • زینب ولدعلی

    باسلام‌‌واحترام
    من‌کد۶‌فرهنگیان‌خوردم‌لطفا‌‌برامون‌کاری‌کنید‌‌
    من‌خیلی‌زحمت‌کشیدم‌۲سال‌پشت‌کنکورم‌‌امتحان‌نهایی‌دوباره‌دادم‌‌‌ترازم‌خوبه‌معدلم‌خوبه‌ونسبت‌به‌اونایی‌که‌قبول‌شدن‌هم‌تراز‌وازبعضی‌هابیشتر

  • بازنشسته

    باسلام اگر وزیر آموزش وپرورش عدالت استخدام را انجام دهددیگر معلم باسابقه خرید خدمات مشکل آزمون ونا امنی کار نداشته باشد زیر بنای کار درست میشود

  • ناشناس

    اخه بی شعور کسی دیگه علاقه ای به معلمی ندارد

  • ناشناس

    لطفا فکر معیشت معلم هم باشید شما معلم استخدام میکنید با حقوق ۸میلبون هیچ موقع کارایی ندارد

  • محسن

    درود . شما اینقدر نیرو کم داری. که ۲۰۰ هزار بازنشسته رو +۱۵ هزار روحانی رو وارد سیستم آموزش وپرورش کردید . دیگه چه شرطی 😂😂

  • دانا

    چند ساله دارید هر کسی رو به عناوین مختلف با آزمون استخدامی و بدون آزمون وارد آموزش و پرورش می کنید. لطمات جبران ناپذیرش رو به زودی خواهید دید.
    تنها راه جذب باید نخبگان و از طریق دانشگاه فرهنگیان باشه

  • منتقد

    در طی چندین سال نگاه از بالا به مجموعه آموزش و پرورش مصرف گرایی و غیر مولد بوده است در حالی که تنها دستگاه مولد فکر و اندیشه همین مجموعه ارزشمند است عوامل زیر آموزش و پرورش را ناکارآمد ساخته است :
    ۱-نگاه مصرف گرایانه به این دستگاه از طرف مسئولان بی سواد
    ۲-عدم تامین معیشت حداقلی فرهنگیان توسط مسئولین
    ۳-چند شغله بودن اکثر معلمان بخاطر معیشت ناکافی

  • بهار

    ۹۹ درصد معلمان ایران بیسواد و بی فرهنگ هستن. از بس به روستاها و جاهای کم جمعیت امتیاز دادن هموناهم جذب شدن. کسیو میشناسم که یاد نداره حرف بزنه و بماند که طلاق هم گرفته. اینجور معلمان باکمالاتی واقعا نوبر هستند

  • یوسف

    دختر من فرهنگیان رتبه ۳۰۰۰ آورده، مصاحبه را هم عالی انجام داد، ولی به دلیل اینکه سهمیه نداشت ردش کردن ، آیا عدالتی وجود دارد ؟

  • ناشناس

    این قبول معلم چون با بچه ها سرکار باید گزینش بشن..ولی فاز اونی ک گزیتش ی دکتر انجام میده وبهشزچرا لاک داری نمیفهمم...دکتر میخان یا معلم قران..نشون میده سواد مهم نیس فقط مومن باشی الکی بظاهر

  • مژگان

    کاش بیشتر نظارت ببرید سمت مدارس دولتی که گند زدن به آموزش

  • حمید

    تو رو به حصرت عباس نهضتی استخدام نکنید . بچه هامون بیسوادن .بچه من کلاس ششم هست موقع نوشتن کلی غلط املای داره و سواد نداره میانگین معدل کل کشور به ۱۲ نمیرسه

  • مهدی افشار

    ۸۰ درصد معلمین ایران کیفیت ندارند.

  • ناشناس

    واقعا من متاسفم . آموزش و پرورش به هیچی اهمیت نمیده نه به اخلاق نه به رفتار نه به، سواد ‌.فقط زن باشه بچه داشته باشه شوهر داشته باشه و پارتی داشته باشه

  • سیدحسین ابویسانی

    کاظمی جون ازپاداش پایان خدمت فرهنگیان چه خبریکیال گذشت هنوزم خجالتی درکارنبیت

  • عباس

    با سلام
    مسعولین بزرگوار لطفا فکری به حال کد ۶ فرهنگیان کنید
    تمام مراحل آزمون را با موفقیت پشت سر کاشتیم اما متاسفانه کد ۶ برام زدند.

  • ناشناس

    آموزش و پرورش را دریابید از بی‌سوادان متحجر و به ظاهر مومن و بی سواد در آموزش استفاده نکنید به خدا قسم به دانایی و سواد جوامع پیشرفت می کنند

  • ناشناس

    چرا با طراز ۸۶۰۰ و رتبه کنکور سراسری۱۱۵۰ نباید تو فرهنگیان قبول بشه یکی آرزو هست معلم بشه ولی افسوس که همه چیز شده یا پول یا پارتی

  • ناشناس

    من دخترم طراز ۸۶۰۰ و رتبه ۱۱۵۰ آورده باز هم فرهنگیان قبول نشده واقعا چرا چون پارتی نداشتیم یا پول. ولی باطراوت و رتبه خیلی پایین تر باز قبول شده کسی دیگه این کجا انصافه

  • لبخند واقعی خدا زمانیکه مظلوم بحقش برسه

    خیلی زشته مدیر یک مدرسه زنانه به تمام پرسنل خودش می گه رژ لب بزنید و تیپ بزنید بیایید و درگیر می شن با پرسنل
    به قرآن خدا قسم کسی به مدیر گیر نمی ده همش گیر روی معلمه
    همون مدیریت می تونه اوضاع رو درست بکنه وای بحال نسل الان که مدیرش دنبال زیباییه

  • لبخند واقعی خدا زمانیکه مظلوم بحقش برسه


    کلاس ابتدایی وقتی می ری باید برای هرکتاب معلم خودش باشه
    دینی باید علما باشه
    تربیت بدنی باید کسی که رشتش خونده باشه
    رباضی باید کسی که خونده تدریس کنه
    مثله خارجیا هرکدوم معلم جدا دارن
    الان کسی معلم ابتدایی باشه آیا واقعا در حد کسی که ریاضی خونده بلده تدریس کنه؟؟؟
    خوب مشخصه گندش در میاد روزی
    بچه باید ذهنی خلاق بوجود بیاد شما بچه هارو رها کردین می گین بفکر آخرت باشیم؟؟؟

  • زبنب

    باسلام‌‌واحترام
    من‌کد۶‌فرهنگیان‌خوردم‌لطفا‌‌برامون‌کاری‌کنید‌‌
    من‌خیلی‌زحمت‌کشیدم‌۲سال‌پشت‌کنکورم‌‌کلی‌زحمت‌‌کشیدم‌‌امتحان‌نهایی‌دوباره‌دادم‌‌‌ترازم‌خوبه‌معدلم‌خوبه‌ونسبت‌به‌کسی‌که‌قبول‌شده‌‌هم‌ترازم‌‌وازبعضی‌ها‌بالاتر
    اول‌ازخدا‌واهل‌بیت‌(ع)‌وثانیا‌ازشما‌میخواهم‌‌کاری‌کنید‌زحمتها‌وتلاش‌شبانه‌روزیم‌هدرنشه‌
    خوزستان‌_خرمشهر
    باتشکر

  • ناشناس

    اگر‌عدالت مهم باشه دانشجو ترم یک جای معلمان باسابقه غیرانتفاعی قرار نمیگیره

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر