کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۱۳

حادثه انفجار معدن طبس زیر ذره بین رسانه های خارجی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

حادثه انفجار معدن طبس زیر ذره بین رسانه های خارجی

به گزارش تیتر کوتاه - مجله خبری فوربز (Forbes) در بخش نوآوری و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • زمین به زودی یک ماه جدید خواهد داشت

سیارکی به نام ۲۰۲۴ PT۵ با قطر ۱۱ متر، به زودی به مدار زمین وارد خواهد شد. این سیارک از ۲۹ سپتامبر به مدت چند ماه به دور زمین می‌چرخد و سپس در ۲۵ نوامبر به مدار خورشید بازمی‌گردد. ۲۰۲۴ PT۵ در حال حاضر در صورت فلکی اژدها قرار دارد و حدود ۱.۹ میلیون مایل از زمین فاصله دارد. این سیارک با درخشندگی ۲۲ بسیار کم نور است و فقط با تلسکوپ‌های حرفه‌ای قابل مشاهده است. کشف آن در تاریخ ۷ آگوست توسط تلسکوپ ATLAS انجام شده است.

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی و اقتصادی و حوادث اعلام کرد:

  • دست‌کم ۵۲ کشته در انفجار معدن زغال‌سنگ ایران

در پی انفجار گاز متان در معدن زغال سنگ شرکت «مدنجو» واقع در استان خراسان جنوبی، قریب به ۷۰ کشته و مجروح در دو بخش B و C معدن گزارش شده است. به گفته مقامات، ۱۴ نفر همچنان محبوث هستند و تیم‌های امدادی با ۴۰۰ متر فاصله از محل احتمالی آن‌ها در تلاش برای نجات هستند.  علی‌اکبر رحیمی، استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت این منطقه در تأمین زغال‌سنگ کشور، فعالیت چندین شرکت بزرگ در آنجا را تأیید کرد. احمد میدری، وزیر کار، با بیان اینکه معدن اخیراً بازرسی شده بود، از رعایت مقررات ایمنی خبر داد و تأکید کرد که چنین حوادثی حتی در معادن پیشرفته نیز ممکن است رخ دهد.

در پی این حادثه، دادستان کشور دستور بررسی علت انفجار را صادر کرده است. همچنین، رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران نیز پیام تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ارسال کردند. انفجار معدن شنبه شب ساعت ۹ (۱۷:۳۰ به وقت گرینویچ) رخ داد. خبرگزاری رویترز با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حادثه دلخراش انفجار معدن زغال‌سنگ در ایران، امیدوار است که مجروحین به سرعت بهبود یابند.

 

  • تنش ها میان حزب الله لبنان و اسرائیل شدت گرفت

در روز گذشته (۲۲ سپتامبر)، درگیری ها میان اسرائیل و حزب الله لبنان شدت گرفت. جنگنده‌های اسرائیلی طی عملیات های جدیدتری جنوب لبنان را بمباران کرد و حزب الله نیز در جواب این حملات به سمت شمال اسرائیل موشک شلیک کرد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که حدود ۲۹۰ هدف را مورد حمله قرار داد و از ادامه این حملات کناره گیری نمی کند. مدارس در بسیاری از مناطق شمالی تعطیل و بیمارستان‌ها به مکان‌های امن‌تری منتقل شدند. این درگیری ها که نسبت به هفته گذشته شدید تر شده است، به دنبال افتتاح جبهه‌ای جدید از سوی حزب‌الله در واکنش به جنگ اسرائیل با حماس در غزه است. صدای آژیرها در سرتاسر اسرائیل به گوش رسید و بیشتر موشک‌ها توسط سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل رهگیری شدند. در عین حال، حزب‌الله ادعا کرد که پایگاه هوایی رمات داوید اسرائیل را مورد اصابت موشک های حزب الله قرار گرفته است.

در این شرایط، مقامات لبنان هیچ دستورالعملی صادر نکردند. افزایش حملات، نگرانی ها از گسترش درگیری‌ها در منطقه را به صورت گستردده در سرتاسر جهان افزایش داده است. نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان هشدار داد که هیچ راه‌حل نظامی‌ای نمی‌تواند امنیت هیچ‌یک از طرفین را تأمین کند. از آغاز این درگیری‌ها، بیش از ۷۵۰ نفر در لبنان جان خود را از دست داده‌اند و وضعیت در منطقه بحرانی است.

  • آماده‌سازی بسته کمک نظامی ۳۷۵ میلیون دلاری برای اوکراین

در تاریخ ۲۰ سپتامبر، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که ایالات متحده در حال آماده‌سازی یک بسته کمک نظامی به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار برای اوکراین است. این اقدام، شکستن روند چندماهه‌ای است که شامل بسته‌های کوچکتر برای کی‌یف در عملیات نظامی‌اش علیه روسیه بود. این بسته کمک در زمانی حیاتی به اوکراین ارائه می‌شود، زیرا روسیه به زیرساخت‌های انرژی این کشور پیش از زمستان حمله می‌کند. رهبران کنگره حامی اوکراین و دولت جو بایدن در حال تلاش برای توافق به منظور تمدید یک ساله حدود ۵.۵ میلیارد دلار PDA برای اوکراین هستند که قرار است این ماه منقضی شود. این طرح حمایت دو حزبی را دریافت کرده و در لایحه هزینه‌های اضطراری که باید برای جلوگیری از تعطیلی دولت در ۳۰ سپتامبر تصویب شود، گنجانده خواهد شد.

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش تکنولوژی اعلام کرد:

  • استانداردهای آلایندگی خودرو در ایالات متحده تغییر می کند

دولت ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای تغییر استانداردهای آلایندگی خودرو است تا سازندگان خودرو ملزم به فروش تعداد بیشتری خودروهای الکتریکی شوند. بر اساس این برنامه، تا سال ۲۰۳۲، خودروهای الکتریکی باید حدود دو سوم از تمام خودروهای جدید فروخته شده در آمریکا را تشکیل دهند. بدون این الزامات، پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در سال ۲۰۳۵ محقق شود. 

برخی از مقامات معتقدند که اهداف تعیین‌شده از سوی EPA قابل مدیریت است، اما نیاز به سرمایه‌گذاری بالا خواهد داشت. انتظار می‌رود با پیشرفت فناوری باتری و کاهش قیمت‌ها، مصرف‌کنندگان بیشتر به خودروهای الکتریکی جذب شوند. همچنین، مشوق‌های دولتی مانند آنچه در قانون کاهش تورم جدید پیش‌بینی شده، به این روند کمک خواهد کرد. به گفته تحلیلگران، سهم بازار خودروهای الکتریکی ممکن است تا ۲۷ درصد تا سال ۲۰۲۶ افزایش یابد. همچنین، در کالیفرنیا، جایی که محبوبیت EVها بالاست، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۲ به سهم ۸۰ درصدی از بازار خودروهای پلاگین برسد. با این حال، دستیابی به هدف دو سوم سهم بازار EV تا سال ۲۰۳۲ هنوز به قطعیت نرسیده است.

فاطمه مشتاقی
فاطمه مشتاقی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر